Trafomatic Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Vel skrev jeg at suset forsvant. Det gjorde det ikke. Det kom tilbake når forsterkeren ble varm. Må nok få sendt den på verksted e.l
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.486
    Torget vurderinger
    2
    hva slags sus er det snakk om? som FM radio utenom innstilt stasjon, ? brrrrring ? BZZZing, BRRRRrumming? spraking?.Alle rør suser til en viss grad...(.transistorer kan også også )
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Det er en høy Fm radio lyd ja og kun i H. kanal. Lyden kommer når den er blitt varm, endrer toneleie når jeg tar på forsterkeren og det er relativt høyt.
    Har prøvd å skifte strømkabel, byttet om på H og V høyttalerkabel og da kommer lyden ut i V. kanal. Jeg har også forsøkt å lokalisere det til kildene, men det sitter i forsterkeren. Jeg har også skiftet effektrør, men ikke signalrør. Har ecc81 rør på vei fra UK og en effektforsterker på vei. Må finne ut av hvorfor den støyer før jeg:

    a) selger den som defekt.
    b) sender den på verksted
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Det er en høy Fm radio lyd ja og kun i H. kanal. Lyden kommer når den er blitt varm, endrer toneleie når jeg tar på forsterkeren og det er relativt høyt.
    Har prøvd å skifte strømkabel, byttet om på H og V høyttalerkabel og da kommer lyden ut i V. kanal. Jeg har også forsøkt å lokalisere det til kildene, men det sitter i forsterkeren. Jeg har også skiftet effektrør, men ikke signalrør. Har ecc81 rør på vei fra UK og en effektforsterker på vei. Må finne ut av hvorfor den støyer før jeg:

    a) selger den som defekt.
    b) sender den på verksted
    Hei, og gledelig jul!

    Har ikkje lest heile tråden, men merker meg at lyden bytter høytaler når du bytter høytalerkabel (h->v og motsatt).

    Men ka skjer når du bytter om på signalkablane på samme måte?

    Mvh Arild
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Synderen i sommersol. Ett stk ecc81 som jeg skal stappe opp der sola aldri skinner! Fikk tilsendt et j.j rør fra UK som lå i postkassen i dag. Det hadde kommet i går.

    20131225_194155.jpg
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Det er en høy Fm radio lyd ja og kun i H. kanal. Lyden kommer når den er blitt varm, endrer toneleie når jeg tar på forsterkeren og det er relativt høyt.
    Har prøvd å skifte strømkabel, byttet om på H og V høyttalerkabel og da kommer lyden ut i V. kanal. Jeg har også forsøkt å lokalisere det til kildene, men det sitter i forsterkeren. Jeg har også skiftet effektrør, men ikke signalrør. Har ecc81 rør på vei fra UK og en effektforsterker på vei. Må finne ut av hvorfor den støyer før jeg:

    a) selger den som defekt.
    b) sender den på verksted
    Mener du å snu fasen på kildene mine? Rødt på Sort og Sort på Rødt?
    Tenker berre på å bytte L og R på inngang, for å lokalisere kvar i avspillingskjeden feilen oppstår. Kan det f.eks være i kilda, evt i den eine signalkabelen.

    Mvh Arild
     
    K

    kveita

    Gjest
    Synderen i sommersol. Ett stk ecc81 som jeg skal stappe opp der sola aldri skinner! Fikk tilsendt et j.j rør fra UK som lå i postkassen i dag. Det hadde kommet i går.

    Vis vedlegget 234596
    Godt nyttår. D måtte jo være rør. Har sikkert nevnt d før, men i min Dayens Ampino Amp sitter d jo en trafo fra Trafomatic Audio, og den er tyst som graven.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen som har noen gode forslag på rør-komboer på Trafomatic Experience Elegance?
    Har Svetlana Winged-C 6550 effektrør og driver å prøver meg frem med diverse små-rør.
    Har også et sett med TAD KT-88 STR liggende som jeg tenkte å prøve ut etterhvert.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Etter å ha undersøkt med Sasa hos Trafomatic, tester jeg nå E80CC fra Tungsram i stedet for Ecc82 og TAD kt-88str i stedet for Svetlana winged-c 6550.
    Absolutt en oppgradering!
    Mon tro om man kan finne en god erstatter til Ecc81 som gir en noe høyere gain?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er så heldig å får låne Trafomatic Modell 3000 til helga. Veldig spent på denne såkalte strømrenseren som egentlig kun består av en gedigen trafo :p.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Mange takk for det. Har faktisk stor trua på at denne kan bli en god stund selv.
    Har andre rør på vei til denne også, så jeg har noen spennnende dager i møte. :)
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Ny rør-kombo testes:

    Svetlana Winged-C KT88 i stedet for 6550
    Raytheon 6414, Black Plate, Tripple Mica, D-Getter i stedet for ECC81
    Tungsram E80CC, Grey Plate, Nos i stedet for ECC82

    Beste komboen jeg har testet til nå. :)

    c8fd3fccacde838ebd68cae7e6b30d15.jpg
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    1098062_10152239287709712_267860164_n.jpg


    Må si jeg er imponert over dette filteret som Moiz selger. Trafomatic Modell 3000! Er kun på lån for å teste. Det er iallefall noe helt anna enn hva Isotek Aquarius leverte. En anna ting som er utrolig kjekt med filteret er at det stabiliserer volt inn og Volt ut til komponentene!!

    Om filteret beholdes vet jeg jo ikke, men at det skal testes grundig før avlevering er uten tvil, fordi dette virker utrolig lovende!

    Må også skryte av Moiz, moro med butikker som gir entusiaster muligheten til å sjekke ut varene på denne måten!
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har nå brukt deler av dagen på å testet Trafomatic Modell 3000 i mitt system, og den gjør helt klart mye riktig. Men desverre blir ikke mitt "problem" løst med den, men den anbefales virkelig til dere som vurderer et bra filter til en grei penge sum ( de andre paddevarene kan bare gå å legge seg i forhold til denne).

    Et anna lite minus var at jeg lot anlegget stå på mens jeg dro til butikken, uten å spille musikk. Nå vet jeg at Rogue settet mitt trekker bra med størm, men når jeg kom hjem var det en veldig "kraftig" trafodur ifra Trafomaticen. Denne duren avtok med det samme M180 monoblokkene ble avslått. Ikke merket noe mer av dette etter denne ene gangen.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Luer på en ting... Er det noen andre enn meg som eier Kamala pre her eller?
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Som eier av Trafomatic Audio Experience 3000 i mange år må jeg si meg helt enig i at den er svært god. Anbefales sterkt.

    Mvh
    Roysen
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.144
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Får jeg lagt ut trafomatic video fra munchen på denne tråden?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Til neste år tror jeg at jeg må bli med Moiz nedover




    Sting!



    Det må da vært en eller annen finne som fant seg godt tilrette i TA rommet dette året :D
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har kjøpt meg en Trafomatic Aries!!! :) Jeg kjøpte den brukt i fra en på forumet. Han har spilt få timer og har ikke byttet rørene som fulgte med da han fikk den. Det er en Aries i treverk. Det står 2 stk Psvane EL34 i den og et 12at7 rør som ikke er merket med annet enn "12at7" i et rektangel. Det lille røret har sorte, korte plater og firkantet getter. Har du eid denne forsterkeren så hadde jeg satt pris på en PM med ca antall timer på rørene og merke og type på det lille røret.
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har kjøpt meg en Trafomatic Aries!!! :) Jeg kjøpte den brukt i fra en på forumet. Han har spilt få timer og har ikke byttet rørene som fulgte med da han fikk den. Det er en Aries i treverk. Det står 2 stk Psvane EL34 i den og et 12at7 rør som ikke er merket med annet enn "12at7" i et rektangel. Det lille røret har sorte, korte plater og firkantet getter. Har du eid denne forsterkeren så hadde jeg satt pris på en PM med ca antall timer på rørene og merke og type på det lille røret.
    Snakket med Motron i dag og beskrev det lille røret. I følge han høres det ut som et RCA-rør. Rektangelet er en 8-kant når jeg ser nærmere på det. Jeg bumper opp denne da jeg fortsatt er interessert i historikken på rørene dersom en bruker på forumet skulle kjenne den igjen. Jeg har ikke rørtester og det er dumt å kjøpe NOS 12at7 dersom det sitter et godt rør med få timer der fra før.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn