Hei,jeg har 2 stk cambridge 651w på biamp å det funker veldig bra men jeg har fått litt trafodur i den ene,noen som vet hvorfor det kan være?kjører de på en isotek Aquarius,d er kun den ene forsterkern som støyer litt,høytalerne er stille.
Ja,akkurat det samme durenPrøvd uten Isotek?
Slik du beskriver det, altså at det durer i selve forsterkeren, men er stille i høyttaleren,den ene forsterkern som støyer litt,høytalerne er stille.
Det skal jeg gjøre,hadde jo vært det beste om det var en skrue løs,tusentakk!Slik du beskriver det, altså at det durer i selve forsterkeren, men er stille i høyttaleren,den ene forsterkern som støyer litt,høytalerne er stille.
så er det nok trafoen som er kilden.
Er jo bare og åpne den og sjekke.
Kan være en festeskrue ev. klemme som er litt løs.
Dette med trafodur i store forsterkere er forholdsvis vanlig ut fra min erfaring med rep av utstyr. Alle rare bokser som skal fjerne dette er etter min mening normalt svada.
Har selv på verkstedet mitt en stor skilletrafo foran en stor skille variac. Hoveårsaken til oppsettet mitt primært personsikkerhet men DC er borte og nettstøy er kraftig redusert. Men det jeg opplever er at forsterkere lett brummer fra trafoen sin med litt høy nettspenning- noen lite andre mye og varierer gjerne fra dag til dag og romtemperatur. Bare noen få volt justering av nettspenning kan starte eller stoppe brumminga. Årsaken kommer av hvordan trafoene i forsterkerene er konstruert mht fluxnivå i jernkjerna samt hvordan tråden er innstøpt. Det er her som overalt at konstruktøren har mulighet for å spare noen kroner på å kjøre delene litt tøffere. Det gir også større variasjon fra eksemplar til eksemplar.
De som skiller seg positivt ut med nær alltid lite støy er etter min erfaring japanske merker samt selvfølgelig de virkelig dyre merkene av alle fabrikanter. Men Cambridge skryter jo av at deres 651W trafoer er stille, så hvis den er innenfor 5 år gammel og du ikke har vært inni der og "undersøkt" (Warranty void if opens) så er det vel god grunn til å prøve en reklamasjon. Løsningen er i 99% av tilfellene ny trafo for en permanent kur.