Trøbbel med Windows Media Player og Explorer.exe

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.025
Antall liker
8.228
Torget vurderinger
1
Dette er kanskje ikke rette forumet for slike problemer (takknemlig om noen kan gi en link til et mer passende forum for slike spørsmål) men det har seg slik at explorer.exe (dvs. windows filbehandler) crasher (explorer.exe har et problem å må lukkes) dersom folderen inneholder en WMV fil (windows media player). Window media player kan heller ikke spille WMV filer (!), men termineres umiddelbart (uten feilmelding) dersom jeg prøver å starte en.
Jeg har googlet problemet til jeg blir blå i trynet, men finner ikke noe. Jeg tror det kan ha noe med et eller annet tillegg som kjøres for å vise filene som ikoner. Jeg har imidlertid prøvd ShellExView men det synes ikke å ha noen virkning.
Noen som har peiling? ???
 

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
916
Antall liker
29
Fant dette:


When I ran dxdiag and disabled AGP Texture Acceleration, all crashes ceased to come up. Now I knew it had to do with the AGP drivers, so I enabled the acceleration again and went to the website of my motherboard's manufacturer (MSI) to download and install the latest AGP driver. This fixed the whole issue!

Har du AGP driver?


Ellers så fant jeg en annen løsning:
http://jsbi.blogspot.com/2008/05/how-to-fix-windows-explorer-crash.html


Håper en av disse hjelper........
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.025
Antall liker
8.228
Torget vurderinger
1
Takk. Jeg har prøvd dette men det hjelper ikke.
Explorer vil ikke vise mapper med WMV filer og media player vil ikke avspille dem!
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
bruker ALDRI ALDRI ALDRI Windows mdiaplayer, jeg skjønner rett og slett ikke grensenittet og har gått over til Media Player Classic. Laste ned gratis, og "assoer filen dine til den(open file with/always use...)

Har du prøvd "restore". Det har hjulpet meg mang en gang.
Lignende symptomer som du har, ble løst med restore og nye ram brikker

Sleiven
 
Topp Bunn