Trøbbel med Internet Explorer, worms or something?

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Håper noen kan hjelpe meg. Trodde jeg skulle finne ut av dette selv ettersom jeg har jobbet med it noen år, men ikke siden 2003, står derfor fast. Problemet er som følger: Ved forsøk på å gå til enkelte adresser, blir ie overstyrt og havner på adressen http://www.miaminews365.net/look.php?aff=8131&subaff=1312&qq=games. Dette minner jo fælt om en orm el. Har derfor søkt etter denne adressen via regedit, fant ingenting, hvor leter jeg da, hvor pokker får jeg fjernet dette? Norton har ikke funnet noe. Det er ikke mange adressene det skjer på, men noen ganger helt tilfeldig på enkelte snarveier og linker. Hva gjør jeg? Så sant det ikke er nødvendig, gidder jeg ikke å bytte nettleser eller reinstallere en masse. På forhånd mange takk for evt svar. Magnus

Edit: det skjer på stadig flere linker.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Takk for tips, Costello. Dessverre løste det ikke problemet, prøver videre.

costello skrev:
Hei,

Jeg er ingen dataexpert, men har oppdaget at der AdAware og Spybot ikke finner noe, finner Trend Micro det. Det er også gratis.

http://no.trendmicro-europe.com/index_consumer.php

Lykke til!

Ellers kan jeg anbefale andre nettlesere, som er tryggere enn IE.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Koster litt, men fullversjonen av AdAware er kanon.

M

MPT

Gjest
Har nettopp hatt samme problem selv, med noe som heter Red Alert, og kom det sider med reklame om spyware program, gratis, noe som det ikke er. Jeg formaterte hele pc-en til slutt, gjordet det i går, nå er alt bra igjen.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Costellos tips kom til god anvendelse allikevel, Trend fant akkurat trojaneren Troj Generic, fikk fjernet den, alt ok. Takk for alle tips :D

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
MaHa skrev:
Costellos tips kom til god anvendelse allikevel, Trend fant akkurat trojaneren Troj Generic, fikk fjernet den, alt ok. Takk for alle tips :D
Det var hyggelig å høre, MaHa!

;)

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.292
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
SmitRem er jo laget for å fikse SmitFraudvarianter. De to jeg har funnet å være best er AVG AntiSpyware (tidligere Ewido) og SuperAntiSpyWare (jada, jeg vet at bare navnet høres suspekt ut..). Det du nå har gjort med å kjøre Trend kan være godt nok, men likevel, standard rådet er: Last ned SAS og AVG, installer og oppdater, IKKE kjør dem.
Restart maskina i sikker modus/ safe mode; trykk F8 gjentatte ganger under bootinga, velg safe mode/ sikker modus. Så kjører du BEGGE! og Trend i safe mode. Det skulle vel hjelpe.
Plukk ned Crapcleaner (google ccleaner) og kjør. Husk options->advanced og se til at det ikke er haket av i "only remove temp files older than 48 hours" eller hva det står nå.
Hvis programmene fortsatt finner noe bæsj etter dette, er det et flott forum på Hardware.no: sikkerhet, der det bor mange flinke folk.

Bernt K

M

Mulelid

Gjest
Det er AVG og Evido som lager alle de linkene dere plages med. :)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Vel, jeg er ikke plaget av noe lenger. Bortsett fra at Trend har gjort maskinen treg de første minuttene sammenlignet med før.

Topp Bunn