Tråer som sklir ut......

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Dette er ikke ment som et surmaga innlegg, men som ganske fersk HIFI-frelst trønder er det av og til en smule vanskelig å følge med på en del av tråene i forumet her inne. Klikker meg inn på en del forskjellige med tro på at jeg vil få litt info, og gjerne svar på noen spørsmål. Men under de fleste tråder har det blitt slik at det til de grader sklir ut, og omhandler noe helt annet. Eks. Den tråden som omhandler "Ønsker om tester i Fidelity." Nå er det ufattelig mange innlegg i den tråen som omhandler noe helt annet, og gjør det litt kjedelig for meg (kanskje også andre) som ikke er inne i alle diskusjoner og termer ennå.

Vel, håper ikke dette blir oppfattet feil. Synes forøvrig det er ei bra sie, bruker masse tid her, og kunne derfor tenke meg at forumet var litt mere "on topic" i de forskjellige tråene.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Enig. Er det forresten noen som vet om en god kakeoppskrift ;D.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Lys Tropisk Aroma
En sjokoladekake-elsker sa engang at ordentlig god sjokoladekake skal ha avtrykk etter skjeen når man tar en bit. Da er den saftig og har rett konsistes!!

Min ungdomsvenninne introduserte denne kaken som jeg ikke kunne glemme etterpå! Mange år og undersøkelser etter fikk jeg kontakt med henne igjen og fikk endelig oppskriften!! Må prøves!!

200 g. smør
250 g. sukker
3 egg
300 g. hvetemel
4 ts. bakepulver
1 ts. muskat
1 ts. kanel
1 1/2 dl. melk

Pisk smør og sukker luftig. Ha i eggene og det tørre. Stek ved 180 grader til strikkepinnen ikke har deig på seg når du prøvestikker i kaken! Ca. 45-60 min. Del kaken i to eller tre deler og ha krem mellom, oppå og rundt!

KREM:
6 ss. smør
1 l. melis
4 ss kakao
1 ts. vaniljesukker
7 ss kaffe

Kaken holder seg lenge, og blir nesten bedre etter å ha stått et par dager..!
Serveres med varm kaffe..! Mmmmm......

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Antall liker
3
Å det hørtes godt ut!

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
I prinsippet vil det være underlig at en tråd holder seg innenfor en og samme tematikk hele veien. Om man følger alminnelige krav til saklighet, må man begrunne sine påstander. Og slike begrunnelser vil bestå av påstander, som igjen kan begrunnes, eller reises innvendinger mot, osv osv. Alle disse påstandene vil hente støtte fra ulike områder, og en god tråd vil heller kunne illustreres som et tre med sprikende grener, enn en rett linje.

Og alle liker jo kake.

K

kjetilt

Gjest
Helt enig med Odder. Alt for mange tråder som sklir unødig ut.

Ellers synes jeg at "Hifi Generelt" mappen er for vid. Det burde vært flere typer av kategorier for trådene slik som de f.eks. har på AudioAsylum.com, slik at det var lettere å finne frem i jungelen...

Høyslutt

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
For min del synes jeg "hifi generelt" er ok. Det er opp til trådstarter å formulere en overskrift som gir ett korrekt bilde av hva tråden dreier seg om.
Da er det lett for meg å vurdere om jeg skal lese den eller ikke.
Å dele opp i cd-spiller, høytalere osv. vil bare gjøre forumet mindre brukervennlig...Synes jeg.
hva utskliing angår, er jeg helt enig med paal Iksom.
Avogtil hender det faktisk at utskliingen er mer inntresannt en hoved temaet :)

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
For meg så er det ikke de forskjellige kategoriene som er problemet. Jeg snakker om de enkelte tråene, som blir veldig vanskelig å følge... Men, men, det er kanskje slik det skal være...

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Utskliing kan jo være en fin ting. Av og til får man greie på ting man ikke visste, men som man skulle ønske man visste hvis man visste at det gikk an å få vite det. Hvem skulle f.eks. tro at man i denne tråden skulle få tak i en svært interessant kakeoppskrift? Livet er herlig dere :D.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Jeg kan også fortelle detaljert hvordan man skifter clutch lameller på en gammal 4.trinns harleykasse..om noen skulle være inntressert? :)

K

kjetilt

Gjest
Jeg kan også fortelle detaljert hvordan man skifter clutch lameller på en gammal 4.trinns harleykasse..om noen skulle være inntressert? :)
Veldig lite interessant i dette fora!!!
Sånt gjør at de som er ordentlig interessert i hifi mister interessen i å være med her...

De som evt. er interessert i clutch lameller får i såfall sende deg en personlig medling slik at vi andre slipper å lese alt om dette...

Utglidning av tråder er en sak dersom det fortsatt handler om hifi..., men kakeoppskrifter, biler o.l. har ingen ting her å gjøre mener nå jeg!

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Enig med Hoyslutt. Jeg er jo forsåvitt veldig interessert i Harley, da jeg kjører selv, men info om det finner jeg andre steder. Ser jo at denne tråen skle veldig ut.... Var i utganspunktet bare en ide fra meg, men vi får vel bare skli videre.....

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Veldig lite interessant i dette fora!!!
Sånt gjør at de som er ordentlig interessert i hifi mister interessen i å være med her...

De som evt. er interessert i clutch lameller får i såfall sende deg en personlig medling slik at vi andre slipper å lese alt om dette...

Utglidning av tråder er en sak dersom det fortsatt handler om hifi..., men kakeoppskrifter, biler o.l. har ingen ting her å gjøre mener nå jeg!
Er det virkelig sånn å forstå at du ikke ser ironien og humoren i den retningen som denne tråden har tatt ??? I så fall beklager jeg på det aller sterkeste! Kanskje vi skulle hatt en egen tråd om tunnelsyn? Off-topic selvfølgelig!!!

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
;D ;D ;D ;D Denne tråden var morsom. For min del driter jeg egentlig i om det sklir ut litt. Bruker forumet som underholdning så vel som informasjonskilde, så lo godt når kakeoppskriften kom.

O

om.s

Gjest
Tror dette er ett fenomen man får lære å leve med her, ett stadig tilbakevendende tema dette her, uten at det synes ha hjulpet.
Stort sett sklir det jo ut i noe annet interessant.....

mvh

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Tror dette er ett fenomen man får lære å leve med her, ett stadig tilbakevendende tema dette her, uten at det synes ha hjulpet.
Stort sett sklir det jo ut i noe annet interessant.....

mvh
Kan vi ikke sette punktum etter sklir ut?? Om det det sklir ut til er interessant er et helt annet spm.

O

om.s

Gjest
Kan vi ikke sette punktum etter sklir ut?? Om det det sklir ut til er interessant er et helt annet spm.
Som nevnt har dette temaet vært oppe i mange tråder før, dette er bare erfaringen fra det siste året her inne jeg refererer til.
Er nok ikke ubetinget enig med deg at det er ett annet spm om det er interessant, mange tråder utvikler seg faktisk til, ikke alltid, noe bedre noen ganger.
Føler trådstarter at det sporer av for mye kan man jo bare dra det inn igjen med ett oppfølgings spm ;)

mvh

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
Enig med Hoyslutt. Jeg er jo forsåvitt veldig interessert i Harley, da jeg kjører selv, men info om det finner jeg andre steder. Ser jo at denne tråen skle veldig ut.... Var i utganspunktet bare en ide fra meg, men vi får vel bare skli videre.....
He, he. Dette var jo i utgangspunktet omtrent en oppfordring til medlemmene å la denne tråden skli ut med kakeoppskrifter og motorsykler.
Vet dere forresten hvorfor Harley-eiere nesten aldri har med seg bagasje på motorsykkeltur?
Fordi de må ha med seg så mye verktøy.... ;D

Vel, uansett så er jeg enig i Odders i sitt innledende innlegg. Tråder som sklir ut er ikke alltid veldig moro å følge med på, men noen kan man nesten ikke la vær å lese fortsettelsene på :)

Mvh.

Vidar

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.686
Torget vurderinger
3
Kaka var veldig bra, men jeg er også litt enig med Odder.
Jeg har sikkert gått glipp av mye interessant fordi jeg ikke var interessert i trådens utgangspunkt og derfor ikke fulgte den videre.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
I en perfekt verden burde kanskje de fleste tråder holdt seg til tema, men det er et lite hifi-samfunn i Norge, og det er en begrensning på hvor mye som kan sies i en tråd - ergo så vil det skli ut om vi ønsker å ha det slik eller ikke.

Audioasylum har langt flere brukere og da vil det også være hensiktsmessig med større oppdeling, samt at flere brukere vil ha konstruktive meninger.

Jeg tror ikke det er så enkelt å endre så mye på forumet, men en liten utvidelse av kategorier kommer når vi lansere nye HFS i jan/feb 2006.

O

om.s

Gjest
For meg så er det ikke de forskjellige kategoriene som er problemet. Jeg snakker om de enkelte tråene, som blir veldig vanskelig å følge... Men, men, det er kanskje slik det skal være...
Vel, kanskje ikke slik det skal være, men det er slik det ser ut å fungere, så inni mellom dukker det opp en tråd ala denne for minne oss på det, men så er det tilbake.
Tror det er noe man må leve med så lenge forumet eksisterer og fungerer slik det er/gjør :-/

mvh

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Siden denne er allerede sklidd ut er det noen som har god wok oppskrift ikke med svinekjøtt

L

Ludo

Gjest
Kjøp Findus 'Rett-i-woken' og kylling filét ;D
Varmes og spises... Bon Apetit !

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Kjøp Findus 'Rett-i-woken' og kylling filét ;D
Varmes og spises... Bon Apetit !
Nam. Fikk min nye qxl wok hjem idag nemlig må lage noe digg da.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Jeg skal bytte olje på bilen.. Hvilken olje er best? Mobil1??

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Jeg skal bytte olje på bilen.. Hvilken olje er best? Mobil1??
Ja, jeg bruker den. Dessuten får man den som regel billig på OBS bygg ;).

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Men der får du vel også gode dører ikke sant?

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Men der får du vel også gode dører ikke sant?
Jo, men jeg tror ikke de er så bra for motoren :-/. Vet ikke om du får de i helsyntetisk heller, bare organisk.

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Hvilken ølsort er best? Liker Carlsberg... "Probably the best beer in the world"

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Jo, men jeg tror ikke de er så bra for motoren :-/. Vet ikke om du får de i helsyntetisk heller, bare organisk.
Hakk'e kullfyrt motor du da?? dakkar

;D ;D ;D

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Interessant med folk som kan slikt da.. Er selv mere int. i kjøringen. Har ikke selv sykkel om dagen, men skal skaffe en etterhvert. Det blir garantert ikke en Handlevogn eh... Harley, men en spsortsturer av en eller annen sort. Hva med å lage en sykkelklubb med HI-FI folk? Hadde vært morro med en søndagstur med rast i sola og drømme om ny sykkel og en annen DAC og litt......

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Enig med trådstarter!
Når jeg spør om råd vedr. en cd spiller eller en type kondiser, så er jeg ikke interessert i hva slags bleier Rolf benytter til å forhindre at shiiten til det nye avkommet flyter ut i senga (uten sammenligning forøvrig Rolf:)), eller hvor mye reservedeler man må ha med seg for å holde en Harley gående fra Stavanger til Horten.

Det handler faktisk litt om respekt for trådstarter å gjøre. Jeg synes forøvrig forumets oppbygning er fin som den er. Endringer i struktur vil ikke kunne gjøre noe vedr. tråder som sklir ut. Det kan kun vi som brukere styre.

O

OldBoy

Gjest
Det handler faktisk litt om respekt for trådstarter å gjøre.
Ja, men han sto veldig lagleg til for hogg, da, da han startet denne tråden. Særlig når man ser på andre tråder og hvordan de utvikler seg, forvikler seg og til slutt avvikler seg.

Humor og ulydighet er i hvert fall ingen mangelvare i dette forum.

Men i all respekt: trådstarter har jo helt rett. Men det er ikke nok å HA rett, man må også FÅ rett. Eller som en kjent predikant har sagt det: "Det er ikke nok å rope halleluja, man må gjøre det også.".

Er det forresten noen som kan komme med tips om hvilke piggdekk jeg bør kjøpe til sykkelen min? På de dekkene jeg har nå slites piggene altfor fort. Bruker dimensjon 26x2 (tommer). Takknemlig for svar, gjerne i denne tråden.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.589
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
finn en god svinekjøttoppskrift og bruk kylling istedet
IMO
Mvh
Leif

O

OldBoy

Gjest
finn en god svinekjøttoppskrift og bruk kylling istedet
IMO
Mvh
Leif
Er det ingen der ute som kan ta seg tid til å tenke på sykkeldekkene mine? Eller er det bare mat som teller her? Kan jo ikke akkurat vente til våren med å få svar på hva slags piggdekk jeg bør kjøpe. Da skal jo sommerdekkene på.

Topp Bunn