Tråden til Thomas

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Barnebarn har dratt hjem, pensjonat-modus er over og feriemodus har igjen inntruffet. Ble lettvint og godt i dag.
    IMG_1446.jpeg

Tiltak mot varmen, eller sola rettere sagt.
    IMG_1447.jpeg

Det er andre året vi tar med denne planta på hytta. Trodde den var knekt i fjor så kom den seg enormt. I år var den egentlig grei når den ble fraktet ned, men for kalde netter i mai gjorde at vi trodde vi hadde tatt livet av den. Se på den nå :)
    IMG_1448.jpeg

Håpet på tomater til ferien..
    [
    IMG_1450.jpeg

Salaten er fin og ble brukt til rekene i dag.
    IMG_1451.jpeg

Kjøleskapsproblematikken er uløst. Skapet venter på service og deler er bestilt. Vi var bekymret for hvordan vi skulle klare oss med det lille benkehøydeskapet til venstre med 7 mennesker på hytta. Det gikk greit med litt planlegging:)
    IMG_1452.jpeg

La ut denne i tråden noen dager før nyhetene, kan vel kjøres igjen.

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Country er ikke å kimse av..

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Norsk rock utenom Madrugada / Sivert Høyem synes jeg er litt vanskelig å finne. Kanskje utenom Paal Flaata og Marius Muller selvsagt.

Sist redigert:

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Robben Ford før senga. Det er bare noe gjennom denne type musikk for meg.

Mitt snevre utvalg er ikke noe å ta på vei for. :) :) :)

Sist redigert:

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Et godt forsøk på å legge ut..
    Ok må vel ta noe musikk..

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Endelig helg etter en uke på jobb og tilbake i Skjeberg. Lang uke med klipping av hekk etter arbeidstid. Kortet i kombiskapet ble byttet i dag og er oppe å går igjen = kald drikke:) Kjerringa har vaska og klipt gutten i løpet av uka👍 Skal bort å se på en skadet båt i helgen. Kapteinen i båsen ved siden av er årsfersk og har klart å kjøre inn i båten min når han skulle legge til🤬 Ja, ja, prøver ikke å hisse meg, det hjelper lite. God helg:)

1754067271502.jpeg
    IMG_1457.jpeg

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Ikke mye å melde om dagen. Skrev om et settekasseprosjekt tidligere i sommer til mine vegghengt på hytta. Disse tok et nytt steg på veien i dag. Vet fortsatt ikke om de skal på veggen. Fint å holde på med noe praktiske ting uansett så man ikke ender opp med 10 tommeltotter etter for mange års latskap.

Betane..
    1755353773296.png

Satt sammen og beiset.
    IMG_1459.jpeg

Her skal de i tilfelle opp..
    IMG_1457.jpeg

Hærlig vær i helgen, i morgen blir det en tur på sjøen.
    God lørdagsfeiring:)

IMG_1390.jpeg

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Filosofiske hjørnet i dag. Som interessert i lyd og sånn klarer jeg ikke la vær å lese alt som blir lagt ut i ...........ja den tråden om dagen vettu som er litt lang og vanskelig, I recect your reality and substitude my ovn eller noe.
    Håper det går over snart, da går nok hjerterytmen ned 😆 Neida joda fint å få trimmet hifi cellene selvsagt. Alt vi kan og gjør inkludert de som leverer utstyret til oss og platene, ja alt bygger på tidlige pionerer og forskning. Om de ivrigste slapper av med en god plate er jeg usikker på.
    Spesielt delen hvor tråden gikk over på å dele ut premier eller pallplasser til de involverte fant jeg litt spesielt og ble noe lurende:unsure: Holdt på å dette av der:D Sigberg og lydogakustikk dro det heldigvis inn på sporet igjen for min del:)
    God kveld😄
    1755370472590.jpeg

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Meningen er å la midlene enten stå i fred eller hjelpe kjerringa med ny..etter en dag har jeg nesten kjøpt ny bil til kjerringa 😄 Vi snakker helt klart selvkontroll😁

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Livet..vanskelig..
    Her står en ny vinkjøler:

IMG_1469.jpeg

Her er den gamle som glasset eksploderte og henger fortsatt i innredningen. Hvem skjer dette for som lever et normalt liv? Sikret med dekkbeskyttelsesplast og gaffateip.:

IMG_1470.jpeg

Gleder meg til å leve normalen uten at noe eksploderer rundt meg. For de som har fulgt med hos meg i sommer er jeg lei kjøleproblemer og nå topper vi 70.000,- for i sommer. I tillegg røyk luft til vann varmepumpa. Kan ikke regne hjem kostnaden for utskifting, men må ha det i orden om huset skal bære sin verdi.
    Fikk solgt denne i går til en hyggelig asiat. Hyggelig pris og alle var fornøyd :D

Bilde 1.jpg
    SS
    Slik gikk no tankan...prekest.

Sist redigert:

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Gikk greit med installasjon av vinskapet forrige helg. Denne helgen bare smakes det 😁

IMG_1484.jpeg

Første helgen på denne siden av sommeren jeg drar i gang hovedanlegget. Starten på en ny høst og vin(t)er.
    IMG_1638.JPG
    IMG_0440.jpeg

God helg!

Sist redigert:

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Påstand: Hifi en hyggelig hobby, Hifi en plage fordi jeger så teknisk orientert, Hifi er for dyrt, Hifi er for nerder, hifi er for dumme, hifi er for de som ikke ser, hifi er for idiotene <<<<<<8hva nå det betyr og at jeg starrer. Jeg svarer og kommer etter dere...

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Tja, hva skal man skrive når ingenting skjer på hifi himmelen. Bekymringer for båt og storm, kjipe oppgaver på jobb, kortere dager 😞 Har begynt å løpe litt siden vi kommer inn i den dårlige halvdel av året. Vi får se om det holder, det gjør jævlig vondt og mye mer enn jeg husker det sist jeg var i steamen. Vel vel, man prøver leve/overleve.Skal handle god mat og vin imorgen. Blir høydepunktet, god helg!

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Dattera mi hjemme på besøk fra Tromsø. Vi går alltid på kino når hun er nedover. Intet unntak denne gang og skal se denne i kveld på Odeon i Ski. Over 2 timer og 42 min spilletid med lyd og bildemassasje. Da bør den være bra for ikke å bli langdryg. Kjempegode kritikker overalt og blant annet Jean Penn og Leonardo Di Caprio på rollelisten. Bør være håp om noe severdig :)

ONE BATTLE AFTER ANOTHER
    1759942087394.png

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    2025 serien over tekniske installasjoner som ryker og skiftes ut i hus og hytte.
    Nå er det ny luft til vann varmepumpe som kobles opp i dag med håp om at det ikke kommer mer uforutsett i år. Greit å få det i "dagboka". Var ikke klar over den vanvittige prisen disse pumpene har og tror ikke det kan regnes hjem. Vi får se. Men noe drit å ha et hus som ikke er teknisk i orden (selv om det funker uten). 90 kg vekt på pumpa og prisen ligner litt på 90 kg hifi. Vurderte borre etter varme, men siden det fort tipper 300k..., det er mange strømregninger det.

Etter at gamle pumpa sluttet å funke og ble fysisk koblet fra strømnettet i våres har jeg hatt stabil lyd i stereoen. Har vært ustabilt siden vi flyttet inn i huset dette og håpet er at det skyldes en feil på gamle pumpa og at ny pumpe ikke påvirker. Veldig befriende om dette er roten til faenskapet :) Unner ingen lydinteresserte det samme. Har hatt et kjøle-aggregat hvor kompressoren har arbeidet tungt parallelt med dårlig lyd. Fenomenet med kjøle-aggregatet har også forsvunnet, i hvert fall så langt. Trøster meg med at jeg nå slipper å punge ut for 90 kg strømrens😄

Husker jeg var gjennom noen slitsomme diskusjoner her inne. Med problemer den veien blir man ikke tatt seriøst og stemples ganske heftig. Hadde kort erfaring på sentralen den gangen og tråkka rett i bolet 🤭 Lærte at dagsform, luftfuktighet og feilkonstruerte hifikomponenter var hovedårsaken og helst i kombinasjon med at jeg ikke var frisk i hodet🤪 Det siste er selvfølgelig riktig, men når du sitter foran stereoen daglig og hører lyden slipper eller snører seg sammen fra det ene øyeblikket til det andre er det ikke placebo selv om noen vil det slik. Jeg kan ærlig innrømme at jeg ikke hører forskjell på luftfuktigheten hjemme hos meg. Eneste jeg kan anbefale er å diskutere slike problemer med seg selv:) Ha en fortreffelig uke👍

Attachment-1.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.270
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Litt vanskelig å trykke "like", eller velge noe annet på innlegget over. Du er både uheldig og litt morsom. Og det er nok ikke helt uvanlig at andre medlemmer hører mye bedre hvordan anlegget fungerer, sjøl om de aldri har vært i rommet, men befinner seg på en helt annen kant av landet.

Fæl pris! For håpe at bonusen ved nyanskaffelsen er at du slipper støy på nettet med denne nye, slik at lyden din holder seg på det gode.
    Lykke til.🙂

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Litt vanskelig å trykke "like", eller velge noe annet på innlegget over. Du er både uheldig og litt morsom. Og det er nok ikke helt uvanlig at andre medlemmer hører mye bedre hvordan anlegget fungerer, sjøl om de aldri har vært i rommet, men befinner seg på en helt annen kant av landet.

Fæl pris! For håpe at bonusen ved nyanskaffelsen er at du slipper støy på nettet med denne nye, slik at lyden din holder seg på det gode.
    Lykke til.🙂
    Takk! Ja, fæl pris. Uten noen overraskelser rundt installasjonen kommer det på 130. Skal spare noen kilowatt gjennom noen år for å nedbetale. Har jo Norgespris og greier;) Nye pumper har utviklet seg og har høyere virkningsgrad, den gamle var 20 år. Håper på en god og langsiktig investering på flere måter.

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.128
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Der fikk vel 'breaker sagt det jeg tenkte, men fy for en prisøkning det må ha vært på varmepumper!!!!
    Det er bare å be pent om at vår, som nok har passert 15 år, holder i evigheten...

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.630
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja det er en saftig pris på disse luft-vann pumpene og ikke minst hvis man borrer etter vann. Det regnestykket går aldri opp i forhold til en standard luft-luft varmepumpe i tillegg til noe el. oppvarming.

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    3.004
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Ja det er en saftig pris på disse luft-vann pumpene og ikke minst hvis man borrer etter vann. Det regnestykket går aldri opp i forhold til en standard luft-luft varmepumpe i tillegg til noe el. oppvarming.
    Sant, men den løsningen er litt vanskelig å velge når man bor i et hus som allerede er basert på vannbåren gulv-varme i alle rom 😞

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn