Tråden for oss med Auralic Aries Streamer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• PeterDa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Antall liker
    572
    Sted
    Melhus
    Noen (tm) som vet om Auralic Aries (mini) er EOL (end of life)?
    Siste version til Aries Mini er 9.6 og det ser ut at det ikke kommer noe mer.
    På Auralic sine sider er det ingen info å finne.

Har to Aries Mini og vil ha en tredje streamer men lurer på om, med programvare baserte dingser, det er lurt å kjøpe en brukt en?!

atletico

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Antall liker
    1.039
    Torget vurderinger
    8
    Slutt for Auralic ?
    Offisielt Auralic forum ( https://community.auralic.com/?mc_cid=265f09a6ce&mc_eid=ef5d3e7fdd ) har vært nede i 3 døgn nå, ikke lenger noe IP adresse.
    Det går også rykter om at Auralic har (foreløpig? ) stengt dørerene. https://us.auralic.com/
    Hvis dette stemmer er det dårlig nytt for oss som sitter med (dyrt) utstyr fra Auralic uten fremtidig support/sw.
    Her kommer det stadig ny info :

Sist redigert:

vsk

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.06.2006
    Antall liker
    48
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    Og på denne siden står samtlige produkt som "sold out" hvilket jo både er underlig og et dårlig tegn.

ERIKD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Antall liker
    710
    Sted
    Longnose
    Due to US government tariff policy, we have temporarily suspended all shipment to US address till future notice.

står på us.auralic.com

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    17.075
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    9
    Tror ikke jeg gidder å få panikk enda gitt. Dette lukter av kinesisk produsent vs. US marked.

Petter80

Medlem
    Ble medlem
    20.01.2017
    Antall liker
    7
    Sted
    Stavanger
    Slutt for Auralic ?
    Offisielt Auralic forum ( https://community.auralic.com/?mc_cid=265f09a6ce&mc_eid=ef5d3e7fdd ) har vært nede i 3 døgn nå, ikke lenger noe IP adresse.
    Det går også rykter om at Auralic har (foreløpig? ) stengt dørerene. https://us.auralic.com/
    Hvis dette stemmer er det dårlig nytt for oss som sitter med (dyrt) utstyr fra Auralic uten fremtidig support/sw.
    Her kommer det stadig ny info :
    Hei,

forumet har flyttet til denne siden:

PeterDa

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.09.2020
    Antall liker
    572
    Sted
    Melhus
    Noen (tm) som vet om Auralic Aries (mini) er EOL (end of life)?
    Siste version til Aries Mini er 9.6 og det ser ut at det ikke kommer noe mer.
    På Auralic sine sider er det ingen info å finne.
    Da er det tydelig at jeg ikke trenger å vente på noe som helst fra Auralic.

Hifimontøren

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.05.2012
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    2
    Er det på tide med en ny streamer ?
    Har en Aries Mini 2018 mod. med oppgradert PSU og streamer trådløst fra Tidal.
    bruker en Wadia 321 som dac og lyden er `` sånn passe `` men liker lyden fra Cd spilleren bedere.
    Så spørsmålet til dere streaming eksperter er , har det blitt bedre lydkvalitet de siste årene
    og hva bør jeg velge om jeg skal prøve en nyere generasjon ?

Petter80

Medlem
    Ble medlem
    20.01.2017
    Antall liker
    7
    Sted
    Stavanger
    bruker en Wadia 321 som dac og lyden er `` sånn passe `` men liker lyden fra Cd spilleren bedere.
    Så spørsmålet til dere streaming eksperter er , har det blitt bedre lydkvalitet de siste årene
    Svaret mitt er et tydelig Ja på dette med lydkvalitet. Streamer mest fra Tidal o.l. selv, men også litt fra egen musikksamling. Jeg begynte min "streaming-reise" med Mac Mini med Audirvana. Første Auralic var Femto, som siden ble oppgradert med bedre strømforsyning. Deretter Aries G1, og oppgraderte så denne med Hoer-Wege strømforsyning. Alle oppgraderingene har gitt merkbar forbedringer i mitt anlegg, men den største forbedringen har vært oppgradering til Aries G2.2 som jeg har nå. Der er begrepet "analog lyd" ikke lenger en overdrivelse. Den største forskjellen er at jeg hører mye lenger på musikken/sangene hver gang jeg setter meg ned for å lytte (mindre lyttetretthet), og lyden fyller rommet på en helt annen måte, både ved lave og høye volum. Men forbedringene avhenger jo selvsagt av DAC og andre komponenter i anlegget. Streamer trådløst, og det er 100 % stabilt. Det er nok mulig å gjøre gode kjøp på brukt Auralic-utstyr for tiden, da mange prøver å kvitte seg med utstyret siden produsenten har problemer/avviklet. Jeg tenker at eventuelle problemer med LDS-softwaren (om du bruker den?) i fremtiden kan løses med Roon, JPlay eller andre løsninger. En S1 kunne jo vært noe å prøve, men der har man vel ikke mulighet for trådløs streaming, om jeg husker rett.

Edit: Ser det f.eks. ligger en G2.2 til 30K på finn nå, som er heftig billig (nei, ikke meg som selger :) ville definitivt ha vurdert en slik hvis du kan leve med en viss usikkerhet knyttet til LDS.

atletico

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Antall liker
    1.039
    Torget vurderinger
    8
    "Svaret mitt er et tydelig Ja på dette med lydkvalitet."
    Helt enig med her @Petter80. Jeg er nå på min fjerde streamer fra Auralic de siste 10 årene og har holdt meg til dette merke mye pga lydkvalitet og solid byggekvalitet på G2 serien. Auralic som selskap har dessverre opphørt siden midten av 2025 men det er ingen problemer med utstyret, bare fremtidige oppdateringer ( for de som savner dette) Jeg bruker Qobuz og Roon og ikke Auralic sin streaming LDS sw. Hvor lenge LDS sw er tilgjengelig er vanskelig å gjette, men som Petter nevner er det flere alternativer til sw for Auralic streamere. Prøv å få tak i en brukt Aries fra G2 serien og du vil garantert få en oppgradering på lydkvaliteten fra din Wadia dac vs din Aries Mini fra 2018 (som forøvrig Auralic ikke har hatt nye oppdateringer på over lengre tid nå)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn