Tråden for oss med Auralic Aries Streamer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Hei,
    har dere noen erfaring med å oppgradere med PSU til Aries LE eller mini? Har dere noen erfaringer med å oppgradere fra mini til Aries?
    Har oppgradert PSU til Aries Mini. Synes lyden ble et knepp bedre på alle parametre: detaljer, ro og dynamikk. Ikke natt og dag, men absolutt merkbart i mitt anlegg. Har en DAC og høyttalere som kan oppleves hissige om ikke signalet inn er bra og det synes jeg ble markant bedre med ny PSU.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hei,
    har dere noen erfaring med å oppgradere med PSU til Aries LE eller mini? Har dere noen erfaringer med å oppgradere fra mini til Aries?
    Har oppgradert PSU til Aries Mini. Synes lyden ble et knepp bedre på alle parametre: detaljer, ro og dynamikk. Ikke natt og dag, men absolutt merkbart i mitt anlegg. Har en DAC og høyttalere som kan oppleves hissige om ikke signalet inn er bra og det synes jeg ble markant bedre med ny PSU.
    Takker og bukker for svar ! :D
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Har for morro skyld sammenlignet Blusound Node2 mot Aries, litt feigt kansje skal vi ta med prisforskjellen. Aries er et stor løft lydmessigt, Node2 har det kalde preget i øvre mellomtonen som blir meget slitsomt å høre på i lengden. Blir fort øretrøtt. Aries kan en lett høre at den gjør det mye bedre i det området og hele spekteret, fra topp til tå. Node2 er god og en kan leve med den.;)
    IMG_0801.jpg
    IMG_0802.jpg
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Er det noen som har fått prøvd Altair?
    Jeg lurte på hvordan fjernkontrollen så ut og rekkevidden, og ikke minst hvordan lyden er.
    Er svært fornøyd med Aries Mini og vurderer en Altair for og få alt i en boks.
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Er det noen som har fått prøvd Altair?
    Jeg lurte på hvordan fjernkontrollen så ut og rekkevidden, og ikke minst hvordan lyden er.
    Er svært fornøyd med Aries Mini og vurderer en Altair for og få alt i en boks.
    Hørt litt på den i butikk opp mot Aries+Vega. Syntes den låt bra helt til jeg hørte Aries+Vega, det var i en helt annen liga i positiv forstand. Testet ikke opp mot Aries Mini. Hvis du har en Mini tror jeg du får bedre lyd ved å kjøpe Linear PSU til Mini + penger til DAC-oppgradering.

    /Ola
     

    stephan

    Medlem
    Ble medlem
    13.06.2004
    Innlegg
    17
    Antall liker
    0
    hvordan låter Ariesen med Paul Hynes psu?Er psu:n verdt pengene(og ev. venting)?
     

    janke

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.10.2009
    Innlegg
    56
    Antall liker
    17
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    14
    hvordan låter Ariesen med Paul Hynes psu?Er psu:n verdt pengene(og ev. venting)?

    Paul Hynes LPS er det beste jeg noensinne har hatt, det store SR7 16V vil si med custom DC lead i rent sølv. Har også samme modell i 12V. Men jeg har ikke noe annet å sammenligne med enn Auralics eget LPS som fulgte med Femto-pakken. Den ligger ubrukt. En god strømforsyning er jo alltid viktig, men om det er verd pengene med så kraftige saker som dette kan kanskje diskuteres. Hynes har jo også noen rimeligere modeller som helt sikkert vil få Ariesen å skinne litt ekstra.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk en Aries i hus i helgen. Vaktbytte mellom Airport Express og Aries. Ingen problemer så langt, foruten at jeg som mange andre ikke er imponert over brukervennligheten til den integrerte Tidal-løsningen. Skjønner at det skal være et eller annet på gang her så det er vel bare å smøre seg med litt tålmodighet.

    Mine datakunnskaper er begrenset så det er mange av innleggene som blir for vanskelige for meg. Kan noen gi meg et tips på en driftsikker NAS som i tillegg er særdeles lett å sette opp og har minimal viftestøy. Skal bare brukes til musikksamlingen min, og en 3-4 TB skulle være mer enn nok. I tillegg kunne det vært greit med tips på gode disker (ikke SSD)? Finnes det trådløse NAS som ikke trenger å være koblet til routeren, eller er jeg helt på jordet? :)

    En annen greie. Jeg ser at Aries også henter inn på favoritter alle de albumene jeg har hatt som favoritter i Tidal-appen, men har slettet. Noe jeg kan gjøre med dette?
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Fikk en Aries i hus i helgen. Vaktbytte mellom Airport Express og Aries. Ingen problemer så langt, foruten at jeg som mange andre ikke er imponert over brukervennligheten til den integrerte Tidal-løsningen. Skjønner at det skal være et eller annet på gang her så det er vel bare å smøre seg med litt tålmodighet.

    Mine datakunnskaper er begrenset så det er mange av innleggene som blir for vanskelige for meg. Kan noen gi meg et tips på en driftsikker NAS som i tillegg er særdeles lett å sette opp og har minimal viftestøy. Skal bare brukes til musikksamlingen min, og en 3-4 TB skulle være mer enn nok. I tillegg kunne det vært greit med tips på gode disker (ikke SSD)? Finnes det trådløse NAS som ikke trenger å være koblet til routeren, eller er jeg helt på jordet? :)

    En annen greie. Jeg ser at Aries også henter inn på favoritter alle de albumene jeg har hatt som favoritter i Tidal-appen, men har slettet. Noe jeg kan gjøre med dette?
    Hei Karmana

    Hva med en vifteløs sak fra Qnap? Jeg ville sett nærmere på HS-251+ og brukt Western Digital Red / Red Pro sine disker. BJC sine nettverkskabler er bra og billige. Har både 6 og 6a selv i 1 fot lengde.

    PS. Har ikke du en LPS (strømforsyning) liggende, kan være du får et løft med den om den har riktig kapasitet. Ser ut som den forrige versionen av Qnap HS-251 (ikke +) bruker en 12 volt, 1,5 amp strømforsyning.

    QNAP HS-251 (fanless) vs. Synology DS214 Play
    https://www.qnap.com/en-us/product/model.php?II=197@
    https://www.bluejeanscable.com/store/data-cables/index.htm
    Prisjakt - Kunnskap før kjøp
    Prisjakt - Kunnskap før kjøp
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk en Aries i hus i helgen. Vaktbytte mellom Airport Express og Aries. Ingen problemer så langt, foruten at jeg som mange andre ikke er imponert over brukervennligheten til den integrerte Tidal-løsningen. Skjønner at det skal være et eller annet på gang her så det er vel bare å smøre seg med litt tålmodighet.

    Mine datakunnskaper er begrenset så det er mange av innleggene som blir for vanskelige for meg. Kan noen gi meg et tips på en driftsikker NAS som i tillegg er særdeles lett å sette opp og har minimal viftestøy. Skal bare brukes til musikksamlingen min, og en 3-4 TB skulle være mer enn nok. I tillegg kunne det vært greit med tips på gode disker (ikke SSD)? Finnes det trådløse NAS som ikke trenger å være koblet til routeren, eller er jeg helt på jordet? :)

    En annen greie. Jeg ser at Aries også henter inn på favoritter alle de albumene jeg har hatt som favoritter i Tidal-appen, men har slettet. Noe jeg kan gjøre med dette?
    Hei Karmana

    Hva med en vifteløs sak fra Qnap? Jeg ville sett nærmere på HS-251+ og brukt Western Digital Red / Red Pro sine disker. BJC sine nettverkskabler er bra og billige. Har både 6 og 6a selv i 1 fot lengde.

    PS. Har ikke du en LPS (strømforsyning) liggende, kan være du får et løft med den om den har riktig kapasitet. Ser ut som den forrige versionen av Qnap HS-251 (ikke +) bruker en 12 volt, 1,5 amp strømforsyning.

    QNAP HS-251 (fanless) vs. Synology DS214 Play
    https://www.qnap.com/en-us/product/model.php?II=197@
    https://www.bluejeanscable.com/store/data-cables/index.htm
    Prisjakt - Kunnskap før kjøp
    Prisjakt - Kunnskap før kjøp
    Takk skal du ha, Tand! Definitivt notert :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Denne må passe
    LUMIN L1

    men trodde du bare kunne koble opp en HD diekte på spilleren ?
    Denne må passe
    LUMIN L1

    men trodde du bare kunne koble opp en HD diekte på spilleren ?
    Jeg bruker L1. Den er kjekk den.
    Og ja, man kan koble opp en USB disk eller en minnepinne direkte på Aries.
    Skal denne kobles i ruteren, og brukes som en NAS, eller kobles den rett i Aries som en harddisk? Integreres musikken sømløst i LDS eller må jeg da bruke Lumin sin app? Er den støyløs, og hva koster den?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Denne må passe
    LUMIN L1

    men trodde du bare kunne koble opp en HD diekte på spilleren ?
    Denne må passe
    LUMIN L1

    men trodde du bare kunne koble opp en HD diekte på spilleren ?
    Jeg bruker L1. Den er kjekk den.
    Og ja, man kan koble opp en USB disk eller en minnepinne direkte på Aries.
    Skal denne kobles i ruteren, og brukes som en NAS, eller kobles den rett i Aries som en harddisk? Integreres musikken sømløst i LDS eller må jeg da bruke Lumin sin app? Er den støyløs, og hva koster den?
    Kobles i ruteren via cat.5. Musikk (fil) overføring via USB. 2TB HD som er veldig stille.
    Den har en uPnP server innebygget så den kan nås både fra LDS og Lumin appen (sistnevnte er jo opplagt).
    Sjekk om du har filformater som L1 ikke håndterer, men jeg tror mesteparten er på plass.
    Den koster ca. NOK 8.000,-
    Litt ekstra for design og plug N' play.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg bruker L1. Den er kjekk den.
    Og ja, man kan koble opp en USB disk eller en minnepinne direkte på Aries.
    Skal denne kobles i ruteren, og brukes som en NAS, eller kobles den rett i Aries som en harddisk? Integreres musikken sømløst i LDS eller må jeg da bruke Lumin sin app? Er den støyløs, og hva koster den?
    Kobles i ruteren via cat.5. Musikk (fil) overføring via USB. 2TB HD som er veldig stille.
    Den har en uPnP server innebygget så den kan nås både fra LDS og Lumin appen (sistnevnte er jo opplagt).
    Sjekk om du har filformater som L1 ikke håndterer, men jeg tror mesteparten er på plass.
    Den koster ca. NOK 8.000,-
    Litt ekstra for design og plug N' play.
    Må ha det inn med teskje :) Er den å betrakte som en vanlig NAS, men med design ivaretatt :)
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    233
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    1
    Hadde aries en stund - ble ikke fortrolig med dens funksjoner.
    Har nå en annen streamer som med Roon blei veldig bra - roon integrerer biblioteket jeg har på Mac med Tidal - veldig greit.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.663
    Antall liker
    32.655
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hadde aries en stund - ble ikke fortrolig med dens funksjoner.
    Har nå en annen streamer som med Roon blei veldig bra - roon integrerer biblioteket jeg har på Mac med Tidal - veldig greit.
    Lov å spørre hvilken streamer du har?;)

    gismo
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    233
    Antall liker
    142
    Torget vurderinger
    1
    Hadde aries en stund - ble ikke fortrolig med dens funksjoner.
    Har nå en annen streamer som med Roon blei veldig bra - roon integrerer biblioteket jeg har på Mac med Tidal - veldig greit.
    Lov å spørre hvilken streamer du har?;)

    gismo
    Det er lov.
    Har Bryston bdp-1.
    Jeg ga opp aries før jeg fikk prøvd den med Roon.
    Men vil tro Roon på aries vil gjøre den langt mer brukbar.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg bruker L1. Den er kjekk den.
    Og ja, man kan koble opp en USB disk eller en minnepinne direkte på Aries.
    Skal denne kobles i ruteren, og brukes som en NAS, eller kobles den rett i Aries som en harddisk? Integreres musikken sømløst i LDS eller må jeg da bruke Lumin sin app? Er den støyløs, og hva koster den?
    Kobles i ruteren via cat.5. Musikk (fil) overføring via USB. 2TB HD som er veldig stille.
    Den har en uPnP server innebygget så den kan nås både fra LDS og Lumin appen (sistnevnte er jo opplagt).
    Sjekk om du har filformater som L1 ikke håndterer, men jeg tror mesteparten er på plass.
    Den koster ca. NOK 8.000,-
    Litt ekstra for design og plug N' play.
    Må ha det inn med teskje :) Er den å betrakte som en vanlig NAS, men med design ivaretatt :)
    Ja, men filoverføring til biblioteket skjer fra computer via USB og ikke via LAN.
    Selve streamingen (uPnP) skjer via nettverk (Ruter LAN) slik som en ordinær NAS.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.389
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kobles i ruteren via cat.5. Musikk (fil) overføring via USB. 2TB HD som er veldig stille.
    Den har en uPnP server innebygget så den kan nås både fra LDS og Lumin appen (sistnevnte er jo opplagt).
    Sjekk om du har filformater som L1 ikke håndterer, men jeg tror mesteparten er på plass.
    Den koster ca. NOK 8.000,-
    Litt ekstra for design og plug N' play.
    Må ha det inn med teskje :) Er den å betrakte som en vanlig NAS, men med design ivaretatt :)
    Ja, men filoverføring til biblioteket skjer fra computer via USB og ikke via LAN.
    Selve streamingen (uPnP) skjer via nettverk (Ruter LAN) slik som en ordinær NAS.
    Takker! Hadde nok vært noe for meg, plug and play og dedikert til musikk. Prisen er vel nå kommet opp i 10K, noe som er dyrt for en litt for liten HD som hos meg skal hjemmes borte med routeren. Synd at ikke Auralic har noe slikt som dette på markedet.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg bruker min L1 i mitt portable oppsett og til hodetelefonoppsettet.
    2TB er jo brukbar størrelse, med man kunne nesten tro det var SSD til den prisen.
    Jeg er tilhenger av utstyr som - hver gang man skrur det på - ikke har 100 oppdateringer som står i kø.
    Det blir bare oftere og oftere med min Synology NAS (nesten som Flash, Adobe og Java).
    Her får du beskjed en gang i året og da er det bare å trykke på OK så er det gjort.
    Alt bare virker, men du kan ikke installere BubbleUPnP Server på den for å bli OH kompatibel, eller Roon Server for Linux.
    Dette gjør jeg istedenfor på min üRendu.
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Hadde aries en stund - ble ikke fortrolig med dens funksjoner.
    Har nå en annen streamer som med Roon blei veldig bra - roon integrerer biblioteket jeg har på Mac med Tidal - veldig greit.
    Lov å spørre hvilken streamer du har?;)

    gismo
    Det er lov.
    Har Bryston bdp-1.
    Jeg ga opp aries før jeg fikk prøvd den med Roon.
    Men vil tro Roon på aries vil gjøre den langt mer brukbar.
    Halla Erik
    Lenge siden :)
    Auralic og Roon hos meg, og det funker som en kule
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Vedrørende mini. Er det slik at siste oppdatering 401 forårsaker at soft volumkontrollen ikke kan disables helt?

    Jeg får justert volumet selv og jeg har disablet den i oppsettet. Litt mindre, men dog....
     

    liern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2003
    Innlegg
    252
    Antall liker
    2
    Funderer på å kjøpe en Aries mini som skal brukes mot en dac som dessverre bare klarer følgende på digitalinngangen (coax): 44.1 KHz, 48 KHz, 88.2 KHz
    Mitt spørsmål er derfor: Noen som vet om det går an å "låse" digitalutgangen til en av disse samplingsfrekvensene?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Plutselig i dag har jeg fått nytt brukergrensesnitt på iPad mot auralic mini. Hva skjer? Dette likte jeg dårlig. Det er nesten det samme som på mobiltelefonen.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Plutselig i dag har jeg fått nytt brukergrensesnitt på iPad mot auralic mini. Hva skjer? Dette likte jeg dårlig. Det er nesten det samme som på mobiltelefonen.
    Lightning DS bygges om for å støtte samme kjerne som mobiltelefon appen.
    Dette har Auralic redegjort for.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Plutselig i dag har jeg fått nytt brukergrensesnitt på iPad mot auralic mini. Hva skjer? Dette likte jeg dårlig. Det er nesten det samme som på mobiltelefonen.
    Lightning DS bygges om for å støtte samme kjerne som mobiltelefon appen.
    Dette har Auralic redegjort for.
    Jeg likte det gamle lightning-Interfaceet til iPad mye bedre. En klar tilbakegang.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Plutselig i dag har jeg fått nytt brukergrensesnitt på iPad mot auralic mini. Hva skjer? Dette likte jeg dårlig. Det er nesten det samme som på mobiltelefonen.
    Lightning DS bygges om for å støtte samme kjerne som mobiltelefon appen.
    Dette har Auralic redegjort for.
    Jeg likte det gamle lightning-Interfaceet til iPad mye bedre. En klar tilbakegang.
    ??? Har totalt motsatt opplevelse som du. Det nye lightning versjon 4.0 for iPad er utrolig mye bedre enn den gamle versjon 3.1. Bruker du Tidal må du merke alle forbedringene her. Den nye versjonen er også raskere og bla. henger den seg ikke hver gang du redigerer i Tidal. Bedre oppløsning på albumcover, info om artister, kryssreferanser osv..
    Jeg vil i alle fall ikke bytte tilbake til versjon 3.1....
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Plutselig i dag har jeg fått nytt brukergrensesnitt på iPad mot auralic mini. Hva skjer? Dette likte jeg dårlig. Det er nesten det samme som på mobiltelefonen.
    Lightning DS bygges om for å støtte samme kjerne som mobiltelefon appen.
    Dette har Auralic redegjort for.
    Jeg likte det gamle lightning-Interfaceet til iPad mye bedre. En klar tilbakegang.
    ??? Har totalt motsatt opplevelse som du. Det nye lightning versjon 4.0 for iPad er utrolig mye bedre enn den gamle versjon 3.1. Bruker du Tidal må du merke alle forbedringene her. Den nye versjonen er også raskere og bla. henger den seg ikke hver gang du redigerer i Tidal. Bedre oppløsning på albumcover, info om artister, kryssreferanser osv..
    Jeg vil i alle fall ikke bytte tilbake til versjon 3.1....

    Det som jeg syns var kjekt var å ha artisten på venstre side, samtidig med tilhørende album på høyre side, Nå må jeg bla frem og tilbake. Normalt har iPad mer utvidet Interface en telefoner. Nå er det det samme interfacet.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Personlig så liker jeg det nye interfacet mye bedre enn det gamle, spesielt at man kan bruke appen i portrait modus. Tidal-integrasjonen er også ekstremt mye bedre enn før.

    Zerostat: Hvis det er noe som du savner veldig mye, så burde du fyre av en email til auralic sin support. Har ihvertfall inntrykk av at de tar til seg mye feedback, selv om det kan gå litt trått med utviklingen. Er ikke sikkert at de som har deltatt i betaen har reagert på det. Personlig så blar jeg bare album så ikke savnet den funksjonaliteten som du beskriver.
     

    Alabaster

    Medlem
    Ble medlem
    04.12.2016
    Innlegg
    21
    Antall liker
    9
    Har søkt i tråden/Google, men ikke funnet svar. Derfor:

    Hvilket program bruker dere for å organisere album etc på musikkbiblioteket i Lightning DS? På min forrige streamer med minimserver brukte jeg MusicBrainz for å organisere og Lumïn som avspiller, men når jeg overfører musikk til SSD-disk på Aries mini og leser av multi-CDalbum i Lightning DS splittes albumene opp enten i CDer eller i verk (låter som hører sammen, type Symfoni).

    Skulle gjerne hatt en organiseringsapp for mac som fungerer raskt og sømløst med Lightning DS. Finnes det?
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg har hatt to stk mini med samme problem. Problemet er at USB kontaktene mister kontakten. Hvis jeg drar USB kabelen 1-2 mm ut får enhetene kontakt igjen. Jeg har funnet feilen, men auralic vil ikke forstå. Problemet er at kontaktpunktene i auralic USB kontaktene sitter veldig tidlig i kontakten. Nye USB kabler har korte kontaktskinner. Dvs at kontaktpunktene går forbi hverandre. Gamle USB kabler funker fordi disse kontaktskinnene går mye lengre innover i selve kontakten.

    Jeg tror jeg gir opp. Gidder rett og slett ikke mer. Får høre at jeg er den eneste i verden som har dette problemet. Forhandler ser problemet. :) haha...

    Er det andre som har lignende problemer?
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Mini'en er byttet ut med Aries LE beholdt stort Power. Enket å høre at Aries var bedre. Bassen er langt fastre og like dyp. Mellomtonen er mer organisk og klarere. Diskanten er mer luftig ren. Det hele er mer lineært fa topp til bunn. Testet ut Ares med Femto clock'er. Hørte ikke at dette ga noe gevinst. Mulig litt mer polert og glatt. Vanskelig å avgjøre. Valgte LE på grunn at jeg syns den hadde mer "rasp" og "catus" spesielt med stort Power.

    Når jeg kom hjem med en LE, så låt den forsiktig og mager. Håper det har med innspilling å gjøre. Ellers det rett ut.

    Hørte på et par høyttalere til 1 MILL. Voldsomt fundament, men vet ikke hva jeg egentlig syns... Forventet mye mer.

    ... men hva er påhenget å lage et crappy design som dette? Direkte upraktisk.

    auralic-aries-02.jpg
     
    Sist redigert:

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Er det forskjell på streamere da ? Sikkert bare noe du innbiller deg.....
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hensikten med Aries designet er nok at hvis man ikke kan sette noe oppå streameren, så har wifi bedre betingelser. Det er også (primært) hvorfor chassis er av plastikk. Regner med at Auralic har vurdert ekstern antenne. Auralic anbefaler jo dessuten trådløs.
     

    affen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    177
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    jeg har hatt en AURALIC Aries i to og halvt år. I to år fungerte den uten noe form for problemer. Jeg har et trådløst nettverk fra Canal Digital, og jeg bruker Telenors ruter. Jeg har isolert for 5 Ghz for anlegget. For noen måneder siden begynte imidlertid problemene. Jeg mistet kontakt med nettverket, men ved å starte Aries på nytt kom nettverket tilbake. Jeg kunne så spille videre en stund, til de samme problemet gjentok seg. Utviklingen har vært til det verre. Nå funker det bare et par minutter før kontakten brytes. Det er nærliggende å tro at det er nettverksfeil. Jeg har forsøkt å bytte modem, resette ruter flere ganger, uten hell. Jeg har byttet kanal på ruteren etter forslag fra C.D., men det fungerte heller ikke. Det trådløse nettet fungerer imidlertid utmerket på alt annet en Aries. Frustrasjonen er stor, og jeg ber om hjelp og forslag til hva jeg kan forsøke.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hensikten med Aries designet er nok at hvis man ikke kan sette noe oppå streameren, så har wifi bedre betingelser. Det er også (primært) hvorfor chassis er av plastikk. Regner med at Auralic har vurdert ekstern antenne. Auralic anbefaler jo dessuten trådløs.
    Tror du virkelig at dette ikke har noe med fortjeneste å gjøre? Spesielt når en ser produktprisen og ha dette egentlig er.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hensikten med Aries designet er nok at hvis man ikke kan sette noe oppå streameren, så har wifi bedre betingelser. Det er også (primært) hvorfor chassis er av plastikk. Regner med at Auralic har vurdert ekstern antenne. Auralic anbefaler jo dessuten trådløs.
    Tror du virkelig at dette ikke har noe med fortjeneste å gjøre? Spesielt når en ser produktprisen og ha dette egentlig er.
    Det er derfor jeg satte 'primært' i parantes....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn