Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.959
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Frokost og kaffe med hifien på. Det låter ekstra fint i dag.
    Utsiktene for dagen er helt glimrende. Skifte snører på tre sneller, knyte noen fortommer, så rett i elva. Treffe venner jeg ikke har sett på nesten et år. Lite vann akkurat nå, men første dagen i laksesesongen er uansett spesiell.
    :) !!

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    41.719
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Jøgga skrev:
    Frokost og kaffe med hifien på. Det låter ekstra fint i dag.
    Utsiktene for dagen er helt glimrende. Skifte snører på tre sneller, knyte noen fortommer, så rett i elva. Treffe venner jeg ikke har sett på nesten et år. Lite vann akkurat nå, men første dagen i laksesesongen er uansett spesiell.
    :) !!
    Shit fiske Jøgga!!
    Misunnelig jeg.......å nei ::)

;D gismo

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Kaffe og hfs på jobb, kjekt det er rolig i helgene...

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.778
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Har endeleg fått publisert omtale av Xindak PA 1 effektmonotrinn og oppdatert personalia på www.audiophile.no
    Så då spørs det om det kjem annonsørar snart.... I mellomtida får vi spele litt vinyl medan vi ventar på at rundstykka skal verte ferdige med hevinga.
    Røykelaks til frukost...ahh...
    Rastlaus, for eg har så mykje å fotografere. Følgebrevet til det nye kameraet eg har bestilt har kome, men ikkje pakken...den ligg att i Ålesund. Pokker og!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor står jeg opp før klokken 8 på en søndag, når arveprinsen i tillegg er på overnatting hos en kamerat? Ikke vet jeg, men det er kanskje like greit å fyre opp forsterkeren. ;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.778
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Datamorgon med regn. Har herja med å få ein harddisk til å fungere i nettverket, og fått unna litt post.
    No skal brøda i omnen (nei, ikkje rundstykke i dag) og så skal det spelast høgt ei stund. Det har vore musestille i huset medan kona har lese til eksamen....

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    I dag kjørte jeg en forumbruker og hans far til flyplassen klokken tidlig, før jeg gjorde min far en tjeneste og klippet den lille flekken med grønt gress bak huset hans.

På vei tilbake til min lune hule kom jeg over en stor turbuss som kjørte rundt med motorrommet på vidt gap. "Panseret" på slike busser stikker vinkelrett ut fra karosseriet når det er åpent, og det kunne kanskje blitt farlig etter hvert. Etter litt tuting, blinking og herjing delte vegen seg opp til 2-felt, så da fikk jeg sneket meg forbi bussen, blinket meg inn foran, satte på nødlys og bremset ned.

Sjåføren så litt skremt ut, kanskje forståelig når bilen som lagde lurveleven bak bussen plutselig står foran, og en ungdom med Mao-lue og grå one-piece (jeg måtte som sagt opp klokken tidlig, da driter jeg i hvordan jeg ser ut, for ingen er våkne uansett) går mot førervinduet.

Uansett, katastrofe avverget, bussjåføren takket for observasjonen, fikk lukket luken til motorrommet og kunne kjøre videre glad og fornøyd. Min gode gjerning for dagen! 8)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ikke helt optimalt å få snekker på besøk kl7 når jeg har aftenvakt, men etters 6mnd venting på iss må han nesten få slippe inn!

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Hue verker til tross for at jeg kjørte i går, hva er da vitsen ???

Mvh. RS

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Audiophile-Arve skrev:
    Fyrst i dag.
    Så i morgon.
    Etterpå: Ferie!
    ;D
    8 ukers ferie kunne jeg også tenkt meg. Det blir nok bare 3 for min del. ;)

For nynorske lesarar:

8 vekers ferie kunne eg og tenkt meg. Det vert nok berre 3 for min del. ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Trygt plassert i kontorstolen. Rykende varm kaffe (blå mocca naturligvis) i koppen. Kvinneglam ute i korridoren.

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.959
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    oddgeir skrev:
    ...varm kaffe .... Kvinneglam ute i korridoren.
    Da er det i hvert fall håp. Her i åpent landskap er det stille som graven. Prøver å ikke slurpe.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.778
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    oddgeir skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    Fyrst i dag.
    Så i morgon.
    Etterpå: Ferie!
    ;D
    8 ukers ferie kunne jeg også tenkt meg. Det blir nok bare 3 for min del. ;)

For nynorske lesarar:

8 vekers ferie kunne eg og tenkt meg. Det vert nok berre 3 for min del. ;D
    Ah!
    Fyrste feriedag! No kan du berre vere skinnsjuk fram til 8.august.....

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.959
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ferie, hva er det? Noen få tilmålte dager med stress for å få gjort unna mest mulig.
    Nei, det gjelder å bruke tiden godt, også når vi ikke har ferie.
    Da er det fint å være tidlig oppe og se soloppgangen. Selv om det ikke er helt frivillig.

Sannsynligvis er det været som vekker meg. Det blåser stiv kuling og er kaldt som en novembermorgen, men sola skinner og fuglene synger. Fascinerende midtsommer.

God morgen!

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.959
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har oppdaget Löfbergs Lila, og konvertert. :)
    Med slik kaffe blir det garantert god morgen.

Terka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Antall liker
    4
    Jøgga skrev:
    Jeg har oppdaget Löfbergs Lila, og konvertert. :)
    Med slik kaffe blir det garantert god morgen.
    Löfbergs Lila, i hele kaffebønner, og en Gaggio kaffemaskin. Ok kaffe her også. :)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.778
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Jøgga skrev:
    Ferie, hva er det? Noen få tilmålte dager med stress for å få gjort unna mest mulig.
    Nei, det gjelder å bruke tiden godt, også når vi ikke har ferie.
    Da er det fint å være tidlig oppe og se soloppgangen. Selv om det ikke er helt frivillig.

Sannsynligvis er det været som vekker meg. Det blåser stiv kuling og er kaldt som en novembermorgen, men sola skinner og fuglene synger. Fascinerende midtsommer.

God morgen!
    Stiv kuling, og i går melde dei om snø over Utviksfjellet. Men eg får nok rundstykka til å heve seg, sjølv om det tek ekstra lang tid.
    Bruke tida godt er eg einig i. Spesielt feriane.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    Trygt plassert i kontorstolen. Rykende varm kaffe (blå mocca naturligvis) i koppen. Kvinneglam ute i korridoren.
    Du mener vel blå java? Visste dere forresten at når kaffen brennes mørk så utvikles det et stoff som beskytter magen. Det er årsaken til at det er mulig å drikke en god del mer av sydlige kaffevarianter enn vår skandinaviske, bleke avart av americano. Den vil som som kjent ødelegge magen til slutt hvis forbruket overdrives for mye. Da jeg fant ut det børstet jeg støvet av min gamle Bialetti original. Nå ønsker jeg meg en Gaggia el. lignende, men klarer meg egentlig godt med den lille aluminiumskannen også jeg.

En liten kommentar til oversettelsen til nynorsk lenger oppe. Det er bokmålfolk fra østlandet som hevder at de ikke kan lese nynorsk, ikke omvendt. Nynorskfolk er ikke så umusikalske at de mangler assosiasjonsevne og språklig innsikt nok til å forstå nærtliggende skriftspråk som bokmål (eller svensk og dansk, for denslags skyld). Den oversettelsen var med andre ord unødvendig slitasje på ditt dyrebare tastatur. ;)

Det er pinlig å lyve på seg at man ikke kan lese nynorsk, i og med at man samtidig innrømmer at man mangler helt grunnleggende egenskaper som de fleste uten en psykisk funksjonshemming har. Da holdes sterkt plagede dyslektikere og totale analfabeter utenfor, for de har andre årsaker. Det finnes faktisk intelligenstester laget på helt andre språk enn norsk som ville gitt ekstremt dårlige resultater for slike bokmålsfolk, hvis de faktisk eksisterer i virkeligheten. Noe jeg meget sterkt betviler, for jeg har tro på selv de dummeste av oss. Så dum er jeg.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.778
    Sted
    Torget vurderinger
    0
    Ein fantastisk morgon. Flott ver, og no, klokka 12, kjem nordavinden. Eg var likevel så tidleg oppe at eg har fått gjort unna det meste:
    - Planta ut broccolien
    - Ordna tomatplantane
    - Sett sommargeorginer her & der
    - Luka grønsaksbeda.
    - Skrive hugseliste til jentene som skal passe huset i sommar.
    - Laga frukost til alle som ville ha.
    - Drukke kaffi.
    - Høyrt litt på Mendelssohn sin 4. symfoni.
    Så¨no skal eg starte på middagen (svinesteik...)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    God morgen, folkens. Jeg tenkte det var på tide å vekke denne tråden til lilve, for nå var den i ferd med å forsvinne langt ned på listen. Fellesferien er jo snart over, og da bør det ikke bli problemer å finne tilbake til morgenfugl-tråden. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    morgenfugl ja. ::)
    Har vært opp i over 2 timer allerede. Brukt en del av tiden på nett til å lese meg opp om en kar ved navn Armand Schaubroeck. Syke greier, får nesten begynne å samle på skivene.

Forøvrig er det passe grått her i trøndelagen, etter en ellers fin uke. Blikkstille på fjorden, så det spørs om ikke junior skal på sin første ordentelige fisketur.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er bra grått her i Bergen også. Ser ikke ut til at det er noe poeng å forsøke å vekke sola. ;)

J

J.J

Gjest
    Go Morgen alle sammen ... hunden min og jeg har vært ute og gått stille og rolig i skogen i 2 timer allerede.
    Nydelig vær , selv om at det var vått.. regna godt i det siste.

Strax frokost og kaffe :)

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Kaffien er klar, nå venter jeg bare på at fuglane skal fyre opp stemninga ???

Mvh. RS

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.959
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Her må det jobbes, og heldigvis er været riktig til formålet.
    God morgen :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    spørs hva som er "riktig" vær. Skal kjøre 50 mil ikveld, og det bøtteværet som har vært i trøndelag i dag tidlig frister lite. :p

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    07.08: To rådyr tar dagens runde gjennom nabolaget på morrakvisten, jeg hilser på de og setter på moccamastern (tweaka) og pc`en. Morning has boken :-*

Mvh. RS

Geir_H

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2005
    Antall liker
    77
    God morgen folkens.
    Sitter her med kaffekoppen og nyter morgen stillheten,har forresten vert oppe i litt over en time allerede. :)

Vedlegg

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Sol fra lettskyet himmel i Hovedstaden. Glovarm kaffe. Ingen skyting i gatene så langt i dag.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    God morgen, her har sola vært med meg siden 05.30 helt ufrivillig siden den fordømte bulldoggen er så lettskremt at han våkner i det naboen drar på jobb.

J

J.J

Gjest
    God morgen godtfolk :) sitter her som jeg har gjort i en time snart... endelig fri og våkner ustanselig tidlig for det :-\

Men det er en stille tid og jeg nyter den .... ;D

Ha en særdeles flott dag !!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.632
    Torget vurderinger
    24
    Hello Earlybirds (og dere sløfokker som leser dette midt på dagen..)

En herlig lørdag morgen, sitter og forbereder litt teknisk underlag på noen høyttalerkonstruksjoner, nabokatta har seg på gjerdet, ser jeg.... jahaaa.....

Stille og rolig her i utkant-Oslo i dag, nesten rush-fritt også på denne tiden en lørdag.

Har akkurat slukt 4 speilegg, vasket ned med en halvliter Cola. Nettopp vært på den kvartalsvise 10.000-service hos legen, rekordlav kolesterol og blosukkerverdier godt under noen faresone. Følgelig denne lettsindige omgangen med suicidalkost ;D ;D ;D

Snart på tide å trakassere noen HFS'ere vel, før butikker & kaffebarer åpner. En lytteøkt senere på en regntung ettermiddag, så en liten lur kanskje før kveldens skalldyrparty 8)

En fin dag!!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn