- Ble medlem
- 12.09.2006
- Antall liker
- 944
Har et par TQWT høyttalerkasser, og to par elementer. Er usikker på hva jeg skal velge av Philips 9710 og SEAS FA 22 RCZ.
Noen med erfaringer?
Noen med erfaringer?
Jeg har ikke lenger Jantzen 8", men Nikko03 på sentralen har et par. Jeg ville vel ha brukt dette siden kassen er laget for dette elementet. Og det skal jo være en kanongod konstruksjon. Bruker du Seas, som jeg har hørt, kan du sikkert bruke Jantzen etterpå. Mener basket er den samme. Seas er et bra element, men ikke godt nok oppver i frekvens. Spe på med en diskant.Gjest skrev:Jeg må ikke. Det er mange som passer i en slik kasse. Bl.a Philips 9710 og SEAS FA 22 RCZ. Spørsmålet er bare hvilken av disse to som er verd å sage hull til - i høyttalerkassa.
Link til elementJeg bruker et par TQWT med SEAS TV-G. De elementene ble anbefalt av konstruktøren. Det spiller veldig åpent og detaljert. Jeg hører slikt jeg ikke har hørt før.
enig med det.Høyttaleren er ganske smal, og sidene stiver av fronten. Du slipper å ha et 30 mm dypt hull, mot at det blir 22 mm i stedet. Det er en fordel for mellomtonegjengivelsen, jfr kapitlet om chamfering på nettsiden til Gravesen.
Jeg tror jeg ville hatt 22 mm i fronten.