Touch skjerm

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Noen som vet om det finnes en liten touch skjerm som kan kobles trådløst til pc/laptop ?

Tenkt brukt som en stor fjernkontroll
 

Reima

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.09.2007
Innlegg
89
Antall liker
0
iPod touch? Denne kan styre iTunes og andre programmer.
 

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Ja, men den kan vel ikke styre feks Spotify ?
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Du kan legge inn et program som gjør den om til en touch-pad. Da kan man jo i prisnippet styre alt.

Min erfaring med slike skjermer er at de ikke kan måle seg med touch-teknologien i denne iPoden, dvs treg respons, harde trykk, kun ett trykkpunkt osv. Finnes slike skjermer på komplett. Jeg vil også tippe at oppsettet ikke er spesielt enkelt. iPoden er derimot både enkel og bra for musikkstyring av iTunes, Sonos eller SB/Transporter, men om du vil ha større bruksoråde hjelper jo ikke det.
 

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Innlegg
243
Antall liker
0
Jeg kjøpte nettopp et lite tastatur for å kontrollere en liten laptop med eksternt lydkort som er koblet til TV og anlegg; Logitech DiNovo Mini, som ikke er større enn at det får plass i håndflaten.
Det bruker blåtann, har qwert-tastatur med bakgrunnsbelyste taster og en liten musepad. Det har tre programmerbare taster, og en av de starter Spotify.

Funskjonstaster som play etc, virker på Spotify selv om man har f.eks Firefox fremst på skjermen. Egen knapp for W.mediaplayer er det i tillegg, så hvis man vil kan man jo bytte den ut ved å endre navn på og flytte en oppstartsfil til et annet program hvis man ønsker det. Layouten er Dansk/Norsk, så Æ er dedikert, mens Ø og Å krever bruk av funksjonstasten, men det er bare en vanesak. Pass på å sjekke språk hvis dere sjekker priser!

Noen mener at musen er upresis, men det er også en vanesak. Jeg har ingen problemer med den.
Her er et lite tips: Funksjon + page up/down zoomer inn og ut i Firefox. Veldig nyttig for meg i alle fall.

Anbefales på det varmeste. :)

Edit: dette er IKKE en toutch-skjerm.
 

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Aks; denne har vel ikke skjerm ? Isåfall må du sitte så nærme at du ser skjermen til Pc'en

Greven; programmet du nevner til Ipod Touch for at den skal bli 'pad', kan jeg da styre Spotify på Mac ?

Mags; 4kg blir litt tung fjernkontroll..
 

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Innlegg
243
Antall liker
0
Den har ikke skjerm nei, det er et rent tastatur. Jeg har klappet igjen lokket på laptopen og koblet den til TVen i stedet, brukes som mediacenterpc.
Batteriet skal visstnok vare i en mnd ved vanlig lading, men det kan hurtiglades om man har det travelt. Vegglader følger med, ingen usb dessverre.
 

Vedlegg

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Innlegg
243
Antall liker
0
Men en windows mobile enhet med programmet Salling Clicker, som fungerer over blåtann og wlan kan kanskje være en løsning.
Jeg har en fra HTC (TYTN II) som gjør dette. Har ikke testet det på Spotify, men takk for ideen! :)

Edit: Ser nå at du har mac ja.
 

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Aks, ja test det, må finnes en enkel løsning på dette

Den logitechen hadde vært perfekt med en liten skjerm som speilet hovedskjermen
 

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Det så jo helt rått ut! Da må jeg kjøpe Ipod Touch + denne programvaren Jaadu VNC slik jeg forstår det..
 

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Innlegg
243
Antall liker
0
Så veldig bra ut ja. :)

Hvis du tilfeldigvis har en av disse http://www.salling.com/clicker/windows/devices.php liggende, kan du få en helt basic (play, neste osv) Spotify kontroll til mac med et lite skript som denne karen har laget (funker ikke med pc :p): http://www.finstilt.se/2008/01/16/spotify/

Her er litt mer om hvordan han bruker Touch: http://www.finstilt.se/2008/03/04/iphone-som-fjarrkontroll/

Hvor godt det fungerer å se spillelister osv direkte på Touchen gjenstår å se. ;)

Edit; rettet link.
 

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Jeg bestiller en Ipod Touch, ser ut som det funker bra :)
 

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Innlegg
243
Antall liker
0
Ser frem til oppdatering når du har fått testet det ut! :)

Er vel ikke lenge før det dukker opp en egen Spotify applikasjon på Touchen og lignende heller.
Da blir det nok 3G-abonnement med fastpris for mange.
 

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Jeg tror også dette kommer til mobile enheter. Da blir det slutt på Ipod mp3.
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Blir kanskje litt OT ift til Spotify, men det finnes et program til iPoden som gjør at du kan streama lyd fra PCen til iPoden via nettet. Da er man ikke lenger avhengig av lagringsplassen lokalt på iPoden. Link. Finnes også et program som kan streame alle typer media som lyd, foto og video, men husker ikke i farten hva det heter.

Jeg tror at iPoden vil fungere bedre som en fjernkontroll med med egnet program enn som frittstående touchpad, men uansett er det en stilig og brukervennlig mp3spiller. Ser jo ut til at de fleste mediaspillerne nå kommer med dedikert fjernkontrollprogram for iPod/iPhone, så det kan jo tenkes at også spotify etterhvert kommer med dette. :)
 

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Da har jeg fått Ipod Touch, snaxy sak, men desverre støtter ikke den trådløse routeren min programvaren,
så må kjøpe ny router også..
 

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Innlegg
243
Antall liker
0
Det var synd, men har du ikke mulighet til å bruke blåtann?
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
OED skrev:
Da har jeg fått Ipod Touch, snaxy sak, men desverre støtter ikke den trådløse routeren min programvaren,
så må kjøpe ny router også..
Hvilken prograamvare?
 

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Jaadu heter det. Det er Apples versjon. Etter mye styr for å få til det han svensken på linken hadde gjort, fant jeg ut at dette ikke gikk. Touchen må jailbreakes, og det fant jeg ingen program som gjorde på siste versjon Touch med siste firmware, så da kjøpte jeg Apples versjon Jaadu. Man må imidlertid ha en funksjon i router som heter UpnP/PMP, denne finner ikke jeg så kommer til å bestille en jeg vet snakker med Jaadu.
 

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Innlegg
243
Antall liker
0
Universal plug and play / port mapping protocol, er jo for å automatisere åpning/forwarding av porter. Jeg kjenner ikke Jaadu, men kanskje det funker å åpne de riktige portene manuelt?
 

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Har vært inne på router for å prøve å finne dette, men finner det ikke. På support siden til Jaadu er det listet opp routere som er bra til dette og endel som ikke fungerer/fungerer bra. Tenkte det letteste var å kjøpe en av de som fungerer bra fra denne listen. Er ikke tålmodig med slike ting, vil bare det skal fungere.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.706
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
uPnP er ikke nødvendig så lenge du skal styre dette fra din egen leilighet. Det er _ikke_ ruteren din det står på, men deg selv.
 

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Ok, hva skal jeg da gjøre,får feilmelding om at jeg må aktivere UPnP
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.706
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Har ikke erfaring med akkurat det programmet, men på VNC generelt så kan du stille portene både på serversiden og på klientsiden. De skal bruke samme porter. I et lokalnettverk så har ikke uPnP noe å si.
 

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Inspirert av Man's bombastiske 'det står på deg ikke router' gikk jeg nøye gjennom alt igjen, fant ett sted med enable upnp, markerte denne, retartet router og nå funker det!!

Startet nettopp opp Spotify og satte på Calexico, perfekt ;D
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.706
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Glad jeg kunne hjelpe 8)
Det funker, det er det viktigste.
 

clvn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
67
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
stejorge skrev:
http://www.origenae.co.kr/en/panel_t12.htm Ikke trådløs, men ser fantastisk ut da :D
12" så ser en ihvertfall hva en trykker på
Oj, det der var bare for pent! Har vært på jakt etter en 12" touchscreen til styring av mpd (musikkserver) via et webinterface jeg skriver, og valget var egentlig halvveis falt på Elo. Nå derimot, har jeg funnet skjermen min! Finnes ingen norske forhandlere etter hva jeg kan se, og de svenske er gått konk elns. Noen ide om hvor man kan oppdrive denne?

Ser at netshop.no fører noen origen-produkter, så kan jo sende en mail og spørre :)

 
Topp Bunn