Går ud fra du mener XLR?XLK-kontakter på tradisjonell AES/EBU er ikke stort bedre, men AES3id med BNC på 75 ohm coax greier en kilometer.
Går ud fra du mener XLR?XLK-kontakter på tradisjonell AES/EBU er ikke stort bedre, men AES3id med BNC på 75 ohm coax greier en kilometer.
Har akkurat begynt å bruke Toslink igjen siden KEF LSX kun har optisk inngang. Er vel første gang siden åtti-tallet. Fant igjen en gammel Onkyo 1 m. kabel fra slutten av åtti-tallet som funker fint mellom PC og høyttaler. 24-bit 192 kHz går fint uten problemer. Kjøpte også en 3 m. Monster Cable Silver hos Power Outlet for å brukes mellom BlueSound Node 2i og LSX. Oppdaget at den ikke greier 24-bit 192 kHz, men 96 kHz går greit. Byttet den i dag mot en Dakota Platinum på 3 m. og den har null problemer med 192 kHz. Har også hatt problemer med Monster sine siste HDMI kabler (Black Platinum). Så mitt råd er styr unna Monster Cable!Jeg hører som sagt ikke forskjell, men antall innganger og type bestemmer hva som havner hvor. De 2 optiske går fra TV og MD, de 2 coaxene går fra streamer og CD.Og kvaliteten til Optiske fra Monster Cable og Audioquest er god nok. Har koblet om, plugget inn og ut ørten og førti ganger. De holder. Det samme med coaxene fra Wireworld og Audioquest.
Bruker Monster cable fra TV fordi jeg trengte en lang kabel, det går fint, men så er det bare 48kHzHar akkurat begynt å bruke Toslink igjen siden KEF LSX kun har optisk inngang. Er vel første gang siden åtti-tallet. Fant igjen en gammel Onkyo 1 m. kabel fra slutten av åtti-tallet som funker fint mellom PC og høyttaler. 24-bit 192 kHz går fint uten problemer. Kjøpte også en 3 m. Monster Cable Silver hos Power Outlet for å brukes mellom BlueSound Node 2i og LSX. Oppdaget at den ikke greier 24-bit 192 kHz, men 96 kHz går greit. Byttet den i dag mot en Dakota Platinum på 3 m. og den har null problemer med 192 kHz. Har også hatt problemer med Monster sine siste HDMI kabler (Black Platinum). Så mitt råd er styr unna Monster Cable!