Tosken rir igjen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.092
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet ikke hvordan Wilson høres ut, men jeg digger det utradisjonelle designet. Jeg blir heller ikke fornærmet på det groveste som eier av høyttaler bygget etter innfallsmetoden😜
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg vet ikke hvordan Wilson høres ut, men jeg digger det utradisjonelle designet. Jeg blir heller ikke fornærmet på det groveste som eier av høyttaler bygget etter innfallsmetoden😜
    Man kan vel ikke ha en mening uten at noen er uenig eller føler seg truffet?:poop: Men tror ikke jeg tenke på deg og ditt når jeg kom med mine tanker. :)

    Kan tenkes jeg også tar steget en dag, men må bare finne en løsning som jeg liker, føler jeg har kontroll på og er gjennomførbart.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.092
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Man kan vel ikke ha en mening uten at noen er uenig eller føler seg truffet?:poop: Men tror ikke jeg tenke på deg og ditt når jeg kom med mine tanker. :)

    Kan tenkes jeg også tar steget en dag, men må bare finne en løsning som jeg liker, føler jeg har kontroll på og er gjennomførbart.
    Jeg bare tuller og fyrer litt😅 Jeg kommer heller aldri til å misjonere om mine valg. Håper faktisk på det motsatt. Hvis alle ender opp som datanisser og DIY så blir sentralen et kjedelig sted. For meg blir å dille med vinylriggen og kanskje akustikk tiltak det jeg har igjen av tradisjonell hifi. Litt trist, men også veldig fint😅
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg bare tuller og fyrer litt😅 Jeg kommer heller aldri til å misjonere om mine valg. Håper faktisk på det motsatt. Hvis alle ender opp som datanisser og DIY så blir sentralen et kjedelig sted. For meg blir å dille med vinylriggen og kanskje akustikk tiltak det jeg har igjen av tradisjonell hifi. Litt trist, men også veldig fint😅
    Jeg vet! 😁 Typisk for entusiaster som er fornøyd med valgene sine og føler de har lykkes, er at de er lite belærende og defensive.(y)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.569
    Sted
    Langesund
    Er fornøyd og ikke bare føler jeg har lykkes, jeg har lykkes. Driver med tips og hjelp på bakrommet så en slipper innblanding av de "idiotene" som er mer opptatt av standarder en lyd
     
    Sist redigert:

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.259
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Nei ikke veldig mange, og ikke er de egentlig idioter heller, så det burde stått i anførselstegn. Idioten er kanskje han som ikke slavisk følger alle oppleste regler og normer.
    Standarder vil per definisjon alltid følge i etterkant av den teknologiske utviklingen. I mitt eget fagfelt er store deler av standardene utviklet for mer enn 40 år siden, og reflekterer bare i moderat grad reelle krav til ytelse. Rent økonomisk sett er det en industri som er fryktelig mye større en hifi/PA/musikk. Første avsnitt i konklusjonen til doktorgradsavhanlingen min peker på at industriens testmetoder (og standarder) ikke er egnet til å skille to relativt godt fungerende produkter fra hverandre. Standardene er kun egnet til å skille et tilfredstillende (eller bedre) produkt fra et produkt som ikke fungerer etter hensikten.
     
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    En værrapport

    Grunnet lokalt lynnedslag fant MPC500 det fornuftig å terminere krafttilførselen til Grotteanlegget. Kan med glede meddele at full drift er gjenopptatt etter dette korte avbruddet og at alt rapporteres å fungere.

    Dagens helt

    1686844454269.png
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.259
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    En værrapport

    Grunnet lokalt lynnedslag fant MPC500 det fornuftig å terminere krafttilførselen til Grotteanlegget. Kan med glede meddele at full drift er gjenopptatt etter dette korte avbruddet og at alt rapporteres å fungere.

    Dagens helt

    Vis vedlegget 928108
    Huff og huff, de bildene dine. Får vonde tanker om å gå «all Mc» igjen. Det verker i ryggen allerede.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Barnlig. BarnSlig blir det først når man tror vekt og størrelse er en del av en trylleformel bortenfor fysikkens innsikter.
    Nei, som Olsons gamle postulater kan disse konstruksjonene virke avleggs og primitive, men det er jo en del av magien. For tross det, kan de jo måle seg med moderne og tilsynelatende mer raffinerte tilnærminger.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Nei, som Olsons gamle postulater kan disse konstruksjonene virke avleggs og primitive, men det er jo en del av magien. For tross det, kan de jo måle seg med moderne og tilsynelatende mer raffinerte tilnærminger.
    Poenget mitt er at fysikken ikke har trylleformler, men hjernen vår har. BarnSlig er det å tro på julenissen, barnlig er det å holde i hevd tradisjonen.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.259
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Det er jo så barnslig med alle lysene og unødig forvokste boksene!🐒
    Det er kanskje ikke lett å være likegyldig til McIntosh. Hjertet banker fremdeles noen slag for McIntosh, mens hjernen sier at jeg ikke hører forskjell i vesentlig grad på de og NCore forsterkerne som kan løftes med to fingre. Det blir et eksistensielt spørsmål, og for å sitere Ibsens Brand: Evig eies kun det tapte.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.049
    Antall liker
    3.973
    Sted
    Tårnåsen
    Det er kanskje ikke lett å være likegyldig til McIntosh. Hjertet banker fremdeles noen slag for McIntosh, mens hjernen sier at jeg ikke hører forskjell i vesentlig grad på de og NCore forsterkerne som kan løftes med to fingre. Det blir et eksistensielt spørsmål, og for å sitere Ibsens Brand: Evig eies kun det tapte.
    «i vesentlig grad» 🥰
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.259
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    «i vesentlig grad» 🥰
    Den største forskjellen i lyd er når de bæres. ...og når man ser på de hypotiske lysene.

    Saklig sett så har jeg ikke AB (og i hvert fall ikke X) testet dem mot hverandre. Så jeg har verken en subjektiv eller objektiv mening om hva som låter best. I motsetning til tidligere forsterkere som feks Electrocompaniet. Der var det lett valg i favør McIntosh, dessverre.
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Den største forskjellen i lyd er når de bæres. ...og når man ser på de hypotiske lysene.

    Saklig sett så har jeg ikke AB (og i hvert fall ikke X) testet dem mot hverandre. Så jeg har verken en subjektiv eller objektiv mening om hva som låter best. I motsetning til tidligere forsterkere som feks Electrocompaniet. Der var det lett valg i favør McIntosh, dessverre.
    Man kan jo få i pose og sekk! McIntosh med Hypex (NC500) innmat, som mine to MI254...;)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Er du sikker på at du vil? Vær nå forsiktig🥴 Kan tippe helt over. Ferrarien blir byttet ut med en 2CV, rutete fløyelsbukser og nipper rødvin dagen lang.
    Tjæææ, er jo ikke italofil uansett. Møkkete varmt land som stinker parmesan og råtten skinke.
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    8.752
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Grattis! 🥳

    Nei, her må dører og vinduer holdes lukket. En eller annen jævla bonde har laget et flueklekkeri, så hele området er infisert.
    Takker. Her blir det lite hifi om dagen, mye som skjer, men nå nå nytes faktisk Knuts Hemingway cafe sammen med en god Amarone. God sommer til herr Tosk og konem eh mener fru Tosk 💖
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Parmesan er jo digg😀 Har kun vært i nord Italia og har lite forhold til landet. Nå har jeg tatt gold note i hus, som er italiensk. Virker vel som en gammel Fiat🥴
    Ja, vet jo at flere liker svineriet, men folk liker jo så mye rart, råtten fisk, tofu og whisky. Og om du har sett Pink Flamingos....

    1688583729950.png
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jaggu lenge siden jeg har vært mindre inspirert. Hente inspirasjon her inne?

    Nja, HFS minner for tiden mer om en facebookgruppe for mat og reise, hvor hifidebatter blir stengt med mindre alle er enige og det eneste som deles er små og mindre hverdagshendelser hos folk jeg knapt kjenner.

    Noen vits å bry seg om min syting? Nei, for pokker!
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.092
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hjelper vel ikke med et bilde av kaffikoppen min heller😂

    IMG_7617.jpeg


    Ellers så er jeg enig. Kjeder meg. Å stenge ned en tråd bare fordi en er uenig er tull. Er vel den eneste tråden som har engasjert enkelte i sommer.

    HFS er på vei inn i dvale er jeg redd for. Folk gidder ikke å synse om produkter lengre. Blir bare pepper om en kan kjøpe rimeligere og bedre. Kanskje det er mere interresant å diskutere musikk? Eller skal vi sette av en kveld, der vi skjenker oss drita og hamrer løs på tastaturet?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hjelper vel ikke med et bilde av kaffikoppen min heller😂

    Vis vedlegget 939269

    Ellers så er jeg enig. Kjeder meg. Å stenge ned en tråd bare fordi en er uenig er tull. Er vel den eneste tråden som har engasjert enkelte i sommer.

    HFS er på vei inn i dvale er jeg redd for. Folk gidder ikke å synse om produkter lengre. Blir bare pepper om en kan kjøpe rimeligere og bedre. Kanskje det er mere interresant å diskutere musikk? Eller skal vi sette av en kveld, der vi skjenker oss drita og hamrer løs på tastaturet?
    Å joda, jeg liker kaffebilder fra lydfortet ditt! ❤ Feriebilder derimot....

    Gjør meg noen tanker når jeg ser noen av de som likte at tråden ble stengt. Men når alt kommer til alt, gir jeg faen. Høvdingen vet sikkert hva han gjør. Gjennomsnittsalderen her er høy og frustrasjonsterskelen lav. Kanskje best å starte slike hifitråder i off topic. Klart der samles jo alle desillusjonerte kranglefanter, så da blir det vel haraball med en gang.

    Facebook er geriatrisk og HFS likeså. Kanskje likegodt gi seg og innse at de glade dager er over og returnere til den virkelige verden. Har tross alt et storprosjekt forestående som krever fokus.
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    407
    Antall liker
    482
    Sted
    Brøttum
    Uten noen av de gode gamle som ikke bare deler feriebilder, mat og annet tull så er ikke HFS et sted det er noe vits å lese noe lenger. ;)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Uten noen av de gode gamle som ikke bare deler feriebilder, mat og annet tull så er ikke HFS et sted det er noe vits å lese noe lenger. ;)
    Folk må få dele hva de vil, men da har man jo Facebook.

    Jeg mener, det er bare ens nærmeste som bryr seg om hva man spiser eller hvilken fjelltopp man har besteget. Nei, forresten. Det er bare en selv som bryr seg, så gir man høflige kommentarer og likes til andre kokkelerende tindebestigere i håp om at det gjengjeldes.

    Pføy! Et hififorum hvor man ikke får diskutere hifi!:sleep: Jeg gir i grunn faen hvilken grunn man mener man har til å stenge en hifidebatt på hififorum, det henger ikke på grep.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jaggu lenge siden jeg har vært mindre inspirert. Hente inspirasjon her inne?

    Nja, HFS minner for tiden mer om en facebookgruppe for mat og reise, hvor hifidebatter blir stengt med mindre alle er enige og det eneste som deles er små og mindre hverdagshendelser hos folk jeg knapt kjenner.

    Noen vits å bry seg om min syting? Nei, for pokker!
    På ditt lydmessige nivå, og med hva som kreves for å inspirere videre.... Vanskelig, vil jeg tro.
    Vil også tro det er en ganske så begrenset, i antall, gjeng som holder på med det samme. på samme nivå?
    I ditt fravær kjenner jeg at verden er i ferd med å rakne litt i sømmene. Selv merker jeg det på at jeg - igjen - har begynt å høre forskjell på kabler, digitale drivverk, DACer og faens oldemor. Kan det ha sammenheng med at hørselen over 15kHz virker å være borte? Skylder på utstyret og vurderer innkjøp av superdiskant.
    HFS har vært facebook lenge, spesielt for de som roper kjempehøyt at de ikke er på facebook. Synes det er kjekt å bli litt kjent med folka bak nick og stereoanlegg også, men ikke så bra at hifitråder stenges. Er det tråden om den senga som ble stoppet? Har bare hørt om den i andre tråder. 😅
    Men. I går spilte jeg litt vinyl igjen. Passende nok George Michael - Older. De gamle er fortsatt eldst.
    Med ønsker om at inspirasjonen kommer din vei, ha en god dag :)
    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn