Tosken rir igjen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.607
    Antall liker
    58.213
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Et av dagens kjøp i Ski

    Vis vedlegget 893470
    Grattis med fin skive.
    Noe som er interessant med Ry Cooders BOP TILL YOU DROP, er foruten den gode musikken, det at dette er den første utgivelsen av populærmusikk hvor hele innspillingsprossessen er gjort digitalt. Alt studioarbeid fram til pressing av vinyl.
    Og det låter fett og bra.
    Et bevis på at det ikke er nødvendig med analog teknikk hele veien for å få gode vinylplater. Det er vel så viktig hvem som sitter bak spakene i studio.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Grattis med fin skive.
    Noe som er interessant med Ry Cooders BOP TILL YOU DROP, er foruten den gode musikken, det at dette er den første utgivelsen av populærmusikk hvor hele innspillingsprossessen er gjort digitalt. Alt studioarbeid fram til pressing av vinyl.
    Og det låter fett og bra.
    Et bevis på at det ikke er nødvendig med analog teknikk hele veien for å få gode vinylplater. Det er vel så viktig hvem som sitter bak spakene i studio.
    Nei, her er det da digitalt både før og etter, så det stresser meg ikke. Vinylen forskjønner lyden uansett. 😁
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Nei, her er det da digitalt både før og etter, så det stresser meg ikke. Vinylen forskjønner lyden uansett. 😁
    Selv (!?) analogpredikanten Fremer bruker digitale verktøy (ripping) for å dele lydlige inntrykk av vinyl med andre.

    At det er en stor motsetning mellom digital og analog (som vinylavspilling), er som stormen i vannglasset.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.666
    Antall liker
    7.746
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Blitt virkelig lekkert i hula di Tosken - virkelig gjennomført! Ble ikke noe mindre lekkert med ny snurre, gratulerer! :giggle:
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Tusen takk unge mann!

    Føler vel i grunnen at jeg er ved et veiskille. Den ene veien leder inn i en kort blindvei, men med en hyggelig rasteplass i enden, den andre er kronglete og lang med så mange motbakker at jeg må kaste fra meg mesteparten av godset jeg nå har samlet. Blindveien er veldig fristende.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.666
    Antall liker
    7.746
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Tusen takk unge mann!

    Føler vel i grunnen at jeg er ved et veiskille. Den ene veien leder inn i en kort blindvei, men med en hyggelig rasteplass i enden, den andre er kronglete og lang med så mange motbakker at jeg må kaste fra meg mesteparten av godset jeg nå har samlet. Blindveien er veldig fristende.
    Ja, suget etter å teste nytt utstyr blir man vel som (uhelbredelig) audiofil aldri helt kvitt. Men på det nivået du er kommet både med rom og utstyr, så er det vel lite som kan bli veldig mye bedre - det hele koker vel ned til preferanser. Man kan garantert få noe som låter annerledes, men det er vel en grunn til nicket ditt og alle finner sin nisje - og din ser du ut til å ha funnet ;) (y)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ja, suget etter å teste nytt utstyr blir man vel som (uhelbredelig) audiofil aldri helt kvitt. Men på det nivået du er kommet både med rom og utstyr, så er det vel lite som kan bli veldig mye bedre - det hele koker vel ned til preferanser. Man kan garantert få noe som låter annerledes, men det er vel en grunn til nicket ditt og alle finner sin nisje - og din ser du ut til å ha funnet ;) (y)
    Det er vel den biten som har blitt litt borte - suget etter å prøve nytt. Når jeg har vært rundt aner jeg en viss konvergens i hvilke grunnleggende egenskaper et vellydende oppsett bør ha, alt annet er effekteri. Best lyd får man aldri uansett.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Noe spesielt du filosofere om? Dyrt😜
    Nei, som nevnt, føler meg litt ferdig. Har høyttalere som har god plass til subber i bunnen og elektronikken er jo det den er. Kilden er på plass. PUene som jeg veksler mellom er mer like enn de er ulike og holder vel årevis. Kanskje @Oslo Hi-Fi Center sender meg noe denne uken mens jeg venter på å få tilbake D1100, det kunne vært morsomt.

    Nei, filosoferer nok mest over hva jeg skal fokusere på, satse alt på å samle plater er nærliggende, eller surre med noe bransjerelatert som gir meg lommepenger. Who knows?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.161
    Antall liker
    22.671
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det må jo være godt å føle seg litt ferdig eller kommer det en sånn tomhetsfølelse snikende samtidig? :unsure: :ROFLMAO:

    Jeg har også tenkt mange ganger at jeg er "ferdig", men så får jeg disse nye og "lure" ideene med jevne mellomrom...:eek: 🤪
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det må jo være godt å føle seg litt ferdig eller kommer det en sånn tomhetsfølelse snikende samtidig? :unsure: :ROFLMAO:

    Jeg har også tenkt mange ganger at jeg er "ferdig", men så får jeg disse nye og "lure" ideene med jevne mellomrom...:eek: 🤪
    Ferdig i den forstand at det er ingenting jeg lyster på eller ingenting jeg strengt tatt trenger. McIntosh har foreløpig gått helt China, så inntil de kommer med noe mer konservativt igjen, holder jeg på det jeg har.

    Har fortsatt planer om å kjøre en Shy i himlingen og Trinnov kommer forhåpentligvis med nytt kort dette året, ellers har jeg jo fortsatt huller i platesamlingen...

    Vel, det er en liten joker (stor) som lurer:
    1676883365174.png
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.782
    Antall liker
    8.744
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Ferdig i den forstand at det er ingenting jeg lyster på eller ingenting jeg strengt tatt trenger. McIntosh har foreløpig gått helt China, så inntil de kommer med noe mer konservativt igjen, holder jeg på det jeg har.

    Har fortsatt planer om å kjøre en Shy i himlingen og Trinnov kommer forhåpentligvis med nytt kort dette året, ellers har jeg jo fortsatt huller i platesamlingen...

    Vel, det er en liten joker (stor) som lurer:
    Hey Hey, for oss uvitende, hva heter de der?
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    489
    Antall liker
    919
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    I slike veiskille-øyeblikk er det forfriskende å fokusere på andre deler av hobbylivet om man er heldig å ha noe annet - også få en fase med livsstilsbruk i noe man er fornøyd med og som sitter.
    Jeg er veldig glad i å utforske en hobby til jeg møter en form for platå og deretter gå tilbake til en annen form for hobby mens jeg bruker (i dette eksempelet) hifi kun som rekreasjon mens jeg prøver å komme meg videre i et platå på feks leirduseskytingen etc.
    Sykt digg å gå fra et mindsett på lyttingen som feks blir veldig preget av trenger jeg xyz for å få opp nivået her - til fy søren så bra musikk dette er men hvordan skal jeg angripe den fordømrede d duen fra takimorgen.

    En smule klønete morgenformidling men håper du forstår hva jeg mener.
    Det er deilig å nyte disse periodene enten man kaller dem platå/stagnasjon eller nirvana.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.062
    Antall liker
    16.900
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Nei, som nevnt, føler meg litt ferdig. Har høyttalere som har god plass til subber i bunnen og elektronikken er jo det den er. Kilden er på plass. PUene som jeg veksler mellom er mer like enn de er ulike og holder vel årevis. Kanskje @Oslo Hi-Fi Center sender meg noe denne uken mens jeg venter på å få tilbake D1100, det kunne vært morsomt.

    Nei, filosoferer nok mest over hva jeg skal fokusere på, satse alt på å samle plater er nærliggende, eller surre med noe bransjerelatert som gir meg lommepenger. Who knows?
    Tror du er på et fint sted og føler deg ferdig. Men du må tenke litt på oss lesere. Vi vil bli underholdt🤪
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.986
    Antall liker
    20.049
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Stort tillykke til tosken, som mere eller mindre har oppnådd det, han vil.
    Slet ikke ille å være kommet dertil....... Å kunne lene seg tilbake å si: Aaaahhhhhh..... Herrrrligt.
    Resten er jo bare et luksusproblem, samt med til å stadig ha interessen, men strengt tatt ikke nødvendigt.
    Selv gleder jeg meg til om en måned eller to.
    Da får MC´en ta over for forår/sommer, samt muligheten for å ta ned taket på bilen. Mindre
    neuroser om, hva HiFi´en kunne blitt til :ROFLMAO: .
    Sundt å være nysgjerrig, på noe, man egentlig ikke behøver....... og JA.... vi VIL underholdes :love:.
    Tilbake til kaffen nå 😇
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Siden jeg ikke har det i fingrene som @inselwind og andre, blir det fort dyrt å underholde dere. 😔
    Har også mistet nærmest all interesse for å krangle, innsett at jeg ikke er smart nok, så fremover overlater jeg den biten til de virkelige geniene blant oss.

    Nei, fokuset blir nok primært plater fremover, faktisk lyst til å ikke bare øke samlingen, men å jobbe litt med platekrokens estetikk, klart skulle brukt ovennevnte trekunstner til det oppdraget også, men det er jo ikke akkurat gratis, selv om han er verdt hver krone. Dessuten fint at jeg er kompis med platekremmeren @jorwed_ som sikkert ser verdien av å fylle mine hyller med godsaker....kanskje? 😬
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.062
    Antall liker
    16.900
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke på at kullsyren er gått helt ut av deg. En liten kverulerende og god sinnet krangel tåler vi😅 (i beste mening) Men du klarer å underholde på flere plan😀 Ha en fin dag mr😁
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.674
    Antall liker
    1.765
    Torget vurderinger
    1
    Forresten kjenner ingen som sandblåser vel? Skulle hatt den klampen silkematt for å matche 100%, pussepapir gir jo ikke en tilfeldig nok struktur. Andre tips? Vet jo at gnukking er din greie.
    Kanskje våtsliping, 1000-2000-3000 papir vil fungere.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.674
    Antall liker
    1.765
    Torget vurderinger
    1
    Ferdig i den forstand at det er ingenting jeg lyster på eller ingenting jeg strengt tatt trenger. McIntosh har foreløpig gått helt China, så inntil de kommer med noe mer konservativt igjen, holder jeg på det jeg har.

    Har fortsatt planer om å kjøre en Shy i himlingen og Trinnov kommer forhåpentligvis med nytt kort dette året, ellers har jeg jo fortsatt huller i platesamlingen...

    Vel, det er en liten joker (stor) som lurer:
    Det er nok Dynaudio Evidence Master, dette er vel topp modellen vis jeg husker riktig.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.309
    Antall liker
    8.345
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Forresten kjenner ingen som sandblåser vel? Skulle hatt den klampen silkematt for å matche 100%, pussepapir gir jo ikke en tilfeldig nok struktur. Andre tips? Vet jo at gnukking er din greie.
    Hadde glassblåst den, blir matt og ikke så ru.
    Tror min første arbeidsplass har det fortsatt. Du har PM om noen strakser.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.860
    Antall liker
    17.393
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Siden jeg ikke har det i fingrene som @inselwind og andre, blir det fort dyrt å underholde dere. 😔
    Har også mistet nærmest all interesse for å krangle, innsett at jeg ikke er smart nok, så fremover overlater jeg den biten til de virkelige geniene blant oss.

    Nei, fokuset blir nok primært plater fremover, faktisk lyst til å ikke bare øke samlingen, men å jobbe litt med platekrokens estetikk, klart skulle brukt ovennevnte trekunstner til det oppdraget også, men det er jo ikke akkurat gratis, selv om han er verdt hver krone. Dessuten fint at jeg er kompis med platekremmeren @jorwed_ som sikkert ser verdien av å fylle mine hyller med godsaker....kanskje? 😬
    Alltid ute etter å fylle opp litt hylleplass hos deg :)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.641
    Antall liker
    1.368
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Da har det gått en uke, ingen oppdateringer, ingen svar på forespørsler. Mao del 2 av garantisaken later ikke til å gå ihh. Er jeg utålmodig, urimelig? Nja, de er kjappe i andre enden når penger skal inn og loven er klar. Må jo innrømme at jeg var forberedt på dette, så helt krakilsk er jeg ikke. Men @Skink_123 og @Oslo Hi-Fi Center skal nok slite med å få mer penger ut av dette husholdet med mindre alt er på stell før helgen.
    Så denne først nå, butikken skal da ordne dette?

    Jeg er først på jobb 28/2

    Beklager personlig heftelsen med service
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Sikkert men nå er saken sendt til deg fra service, så da sitter man med tomlene i røva frem til den 28. Men greit, ikke noe jeg ønsket å diskutere, skulle bare rapportere progresjon. God eller dårlig.
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.905
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Kom til å tenke på en låve stuket fult av brukt vinyl tro om den finnes enda (like i nærheten av råde kirke et stykke inn i skauen) ?
    ( etter litt graving så lurer jeg på om dette var rester etter en platebutikk som lå i Cicignongata ved det gamle sykehuset med navnet Good Old Days )
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn