Toshiba - Komplett - HDDVD

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Jeg er en av de som har kjøpt HDDVD spiller. Jeg valgte å kjøpe siden jeg ville få med 5 valgfrie filmer. Nå viser det seg at de som sender ut filmen ikke kan eller vil sende meg de filmene jeg ville ha. På skjemaet som sendes inn der man velger filmer står det med liten skrift at de forholder seg retten til å sende meg andre filmer. Dette er noe som ikke kommer frem på sidene til Komplett når du bestiller.

Så til spørsmålet. Har jeg rett til å heve kjøpet? Komplett sier nei. Jeg mener at siden denne infoen ikke kom frem når jeg bestilte så har jeg rett til heving.

Eirik

N

nb

Gjest
Magefølelsen min sier ja, men kun dersom dette ikke på noensomhelst måte fremkom i informasjonen fra Komplett når du kjøpte spilleren at de i praksis kunne sende deg fem filmer de føler for å bli kvitt.

Jeg har dog ikke peiling på jussen rundt dette.

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
På Komplett sine sider står det ikke noe om begrensninger i det hele tatt.

Jeg "Overreagerer" selvfølgelig litt, men føler at jeg bør få det jeg har bestilt.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.770
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Du har uansett rett til å heve kjøpet hvis du har handlet på postordre, vel og merke så lenge du er innenfor begrensningen til kjøpsloven.

Johan-Kr

N

nb

Gjest
Fenalaar skrev:
Du har uansett rett til å heve kjøpet hvis du har handlet på postordre, vel og merke så lenge du er innenfor begrensningen til kjøpsloven.

Johan-Kr
Det er vel bare 14 dager? Dog 3 måneder angrefrist om selger ikke opplyser om angreretten, men det gjør alltid de store så snart man gjennomfører kjøpet.

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Angreretten har selvfølgelig Komplett fulgt boka på.

Har vært i kontakt med Toshiba Norge, Toshiba Europa og HDDVD Europa i tillegg til Komplett. Ingen vil gjøre noe som helst med denne saken. Hvis dette er representativt for hvordan de har jobbet med HDDVD er det jaggu ikke rart at BlueRay har vunnet. Maken til dårlig kundebehandling har jeg kun fått på Elkjøp!

Etter svarene fra alle involverte er jeg blitt enda mer sikker på at jeg skal heve kjøpet. Får vel høre med forbrukerrådet og forliksråd. JEG GIR MEG IKKE!!!!!

N

nb

Gjest
Hvor lenge er det siden du kjøpte spilleren? En grunn til at Komplett/Toshiba ikke er så gira er at de sitter med restlager de prøver å bli kvitt, og prisen på slike spillere har ikke akkurat gått til himmels i det siste...

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Kjøpte spilleren i januar. Til dobbelt pris av hva det er i dag. :'(

Er egentlig fornøyd med den som vanlig dvd spiller. Men nå har de fyrt meg opp så da gir jeg meg ikke. Skal i hvertfall sende mail i en uke til. :)

N

nb

Gjest
Så litt på tilbudet nå fra komplett.no, med mindre de har endret det, så tror jeg du har en dårlig sak... man klikker seg inn på bildet av filmer og får opp noe der man kan velge filmer. I pdf-dokumentet står det klart, men med liten skrift, at man kan velge mellom de filmene som er oppgitt og at tilbudet gjelder så langt lageret rekker, at de forbeholder seg retten til å levere andre filmer osv.

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Jeg har sett det, men det står ikke noe om det på Komplett sine sider . Ville tro at det er et krav at all relevant info ligger hos selger.

Om Volvo selger en bil med Bridgestone dekk og det i Bridgstone sin info står at de ikke tåler vann så vil jeg nok få nye dekk.

Eirik

N

nb

Gjest
eirik skrev:
Jeg har sett det, men det står ikke noe om det på Komplett sine sider . Ville tro at det er et krav at all relevant info ligger hos selger.

Om Volvo selger en bil med Bridgestone dekk og det i Bridgstone sin info står at de ikke tåler vann så vil jeg nok få nye dekk.

Eirik
Men komplett.no har vel heller aldri solgt en pakke med spiller + fem spesifikke filmer? Det var slik jeg forstod deg først - at det var et pakketilbud med spiller og de og de filemen.

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Komplett solgte Spiller m/5 filmer. Bestillingsskjema hentes på en ekstern nettside. Der står begrensningene med liten skrift. Vil jo si at Dreamgirls er en veldig dårlig erstatning for Troy.

Vet at jeg sutrer veldig i denne saken, men jeg syns jeg blir avfeid litt for enkelt. En kompensasjon fra Komplett burde jeg få.

Eirik

G

Gjestemedlem

Gjest
eirik skrev:
Komplett solgte Spiller m/5 filmer. Bestillingsskjema hentes på en ekstern nettside. Der står begrensningene med liten skrift. Vil jo si at Dreamgirls er en veldig dårlig erstatning for Troy.

Vet at jeg sutrer veldig i denne saken, men jeg syns jeg blir avfeid litt for enkelt. En kompensasjon fra Komplett burde jeg få.

Eirik
Hvis begrensningene stod oppført på siden du bestilte fra kommer du nok ingen vei. Men det er kjedelig å bli lurt. Spesielt når det nå viser seg at spillerene fort havner i samme kategori som en Video 2000 maskin.

Det meste er forøvrig en god erstatning for Troy.

Topp Bunn