Topp 5 album-cover

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    4.069
    Torget vurderinger
    0
    Jeeeezzzzz............hvis meg 5 av dine album-cover...............så får vi bekreftet at dette er en perfekt plass for seniorsaken ;)

Årets Cover 2007 - uansett - må bli dette

A

Afterglow

Gjest
    Tubesnake skrev:
    Ikke mange som slår Hipgnosis når det gjelder covere.
    Enig med deg i det Tubesnake, her er et par til fra den tiden LP-ene rådde grunnen og Hipgnosis var sjef over coverutformingen: 8)

Alan Parson Project: Eve Den som ikke forstår hva som er så bra ved dette bildet skulle ha sett LP-coveret, med nesten maken bilde på front- og bakside. Bortsett fra et par små detaljer...... ;D ;D :eek: :eek: :eek:
    Slikt kan ikke gjøres lenger på små pinglete CD-cover...

Yes: Going for the one

Supertramp: Crime of the century

Manfred Manns Earth Band II: Angel Station

Manfred Manns Earth Band II: The roaring silence

A

Afterglow

Gjest
    Flageborg skrev:
    Jeeeezzzzz............hvis meg 5 av dine album-cover...............så får vi bekreftet at dette er en perfekt plass for seniorsaken ;)

Årets Cover 2007 - uansett - må bli dette

Skal være enig med deg der.
    Men som fotograf må jeg si at de absolutt beste fotografiene som jeg noengang har sett på et CD-cover, er bildene på Kari Bremnes: Norwegian Mood. Det er sånn at man får lyst til å melde seg på kurs med Morten Krogvold, kjøpe Hasselblad og dra frem mørkeromsutstyret igjen...

mvh
    FMG

Gaahl

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Antall liker
    0
    Mye abstrakt kunst her, så jeg slår til med litt klassisk nasjonalromantisk kunst for å veie opp :p

Windir - Likferd

L

lark

Gjest
    Lenge siden det har vært aktivitet her, så jeg blåser liv i tråden med å presentere to plateomslag som jeg synes er av aller flotteste.

Great White - "Hooked"
    Bob Seger & the Siver Bullet Band: "Against the Wind"

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.898
    Sted
    Oslo
    Overrasket over at en tråd som det her fortsatt ikke har presentert det som må være tidenes mest legendarisk cover noen gang. Her snakker vi!! :

Forøvrrig gleder det meg at "Penis Landscape" blir gjengitt. Hva med plata's (Frankenchrist) fantastiske omslag, USA på sitt beste.......

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    2.154
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    The Handsome Beasts: Beastiality

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    metal-folka gjør seg flid med sine cover.f.eks denne :

Emperor - a nightside eclipse

synd at den ikke er gitt up på LP.

mvh. s,

L

Lars.N

Gjest
    Den gangen en plate kostet kr 95,-ny ;D
    Det var i herrens år 1987.

Mvh

Laban

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.898
    Sted
    Oslo
    laban skrev:
    Den gangen en plate kostet kr 95,- ;D

Mvh

Laban
    Så dyrt! Den gangen har ihvertfall ikke jeg lyst til å dra til.
    Skal snart til et sted som tar $7-12 for platene, som jeg normalt betaler €10-12 for, her hjemme i Europa.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    313
    Sted
    Oslo Vest
    Blind Faith - Blind Faith

"We asked her what her fee should be for modeling, she said a young horse. I called the image 'Blind Faith' and Clapton made that the name of his band. When the cover was shown in the trades it hit the market like a runaway train, causing a storm of controversy. At one point the record company considered not releasing the cover at all. It was Eric Clapton who fought for it. If this was not to be the cover, there would be no record. It was Eric who elected to not print the name of the band on the cover. This had never been done before. The name was printed on the wrapper, when the wrapper came off, so did the type.

This was an image created out of ferment and storm, out of revolution and chaos. It was an image in the mind of one who strove for that moment of glory, that blinding flash of singular inspiration. To etch an image on a stone in our cultural wall with the hope that that wall will last. To say with his heart and his eyes, at a time when it mattered, this is what I see and this is what I feel. It was created out of hope and a wish for a new beginning, innocence propelled by BLIND FAITH. ©Bob Seidemann "

Mer her: http://www.bobseidemann.com/blind_faith_doc.html

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.898
    Sted
    Oslo
    Vet ikke om et av disse kan gjøre seg fortjent til en plass?
    Kom på en samleserie, som har kommet ut i de siste årene.
    Sjangeren er rockabilly, ikke helt i min gate til vanlig, men denne serien innehar vanvittig mye bra 50's og lite ompaompa-billy. Anbefales på det varmeste pg.a innhold, ikke omslag.

http://rateyourmusic.com/artist/various_artists___series___nasty_rockabilly

Linker bare til coverne, siden de er av en art som kanskje kan virke støtende på sarte HFS-sjeler i beste barnetv-tid
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Vet ikke om et av disse kan gjøre seg fortjent til en plass?
    Kom på en samleserie, som har kommet ut i de siste årene.
    Sjangeren er rockabilly, ikke helt i min gate til vanlig, men denne serien innehar vanvittig mye bra 50's og lite ompaompa-billy. Anbefales på det varmeste pg.a innhold, ikke omslag.

http://rateyourmusic.com/artist/various_artists___series___nasty_rockabilly

Linker bare til coverne, siden de er av en art som kanskje kan virke støtende på sarte HFS-sjeler i beste barnetv-tid
    ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
    Friske! motiver på de Coverene der ja ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.898
    Sted
    Oslo
    Må bare passe på at noen av de ikke står fremme når svigermor er på besøk. ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.898
    Sted
    Oslo
    En artist som var ganske så "vovet" med enkelte av sine covere, må sies å være Rudy Ray Moore.

Velger også her og kun legge ved en link (sjekk albumlinkene til høyre), med titler som "This Pussy Belongs To Me" , "Cockpit" osv. (Sistnevnte holdt jeg på å kjøpe i helga, bare får å ha den på veggen.)

Se opp for litt sort nakenhet:

http://www.shockingimages.com/dolemite/albums/albumgalleryfront.php

Ubetalelig.
    ;D ;D ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn