Forsterkere To High-End, or not?

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.469
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Takk for rådet, men akkurat dette er under kontroll.Er en voksen,stødig person, med ordnede forhold. Luxusfellen kommer ikke hit:)

Spørsmålstillingen ville vært den samme.
Det er din økonomi, og du som må ta valget. Men jeg synes det høres veldig rart ut å skulle svi av masse penger på anlegg uten å ha en fast jobb. Anlegg er noe av det siste jeg ville brukt penger på hvis jeg hadde vært arbeidssøker. Men folk er forskjellige.
Jeg skjønner at du synes det høres rart ut, men her synser du bare over andres personlige økonomi. Og tar ting ut av konsensus.

Mener; jeg har nok av bekjente som sitter meget godt i det, som knapt unner seg en iDock device. Fordi det handler om hva man synes er riktig og prioritere. Ikke om man har råd eller ei. Som Thon som kjører sin lille Suzuki Jimny.

Men nok om det. Nå er det ut i finværet og ned til Båter i sjøen på Aker Brygge. Er en nydelig Riva der jeg har så fordømt lyst på ser du. Gidder ikke gå ned. Ble litt mye skumpa i går, så jeg tar Bentleyen. James!

Jamakr

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2003
Antall liker
2.515
Godt resonert dette her du:)
Når du først nevner andre ting som bil; her taper man jo fort(målt i kroner)et High-End anlegg på noen måneder. Så hvorfor skal man føle skyld om man drar på litt med HiFi da, når man bruker anlegget så mye mer? Er vel fordi det allikevel er vanskelig å forsvare, -selv ovenfor seg selv, at man svir av så mye på luxusprodukter. Disse deilige boksene..
Og som du sier, det går jo i bølgedaler med interesser som regel. Legger merke til at fler enn meg inne liker bil,mc,båt, etc.
Personlig har HiFi interessen vært den mest stabile de siste år, så da..ja alt er prioriteringer.

Jeg var forøvrig på en ny runde i går og kikket på litt av hvert. Greit å komme seg ut på en reality sjekk. Høre, se, kjenne.
Det er heldigvis slik for egen del, at det ikke er utstyr som koster mest og/eller er mest "bling" som fenger. Nesten tvert imot. Tror jeg er litt som han Autofil Larsen, kan finne like mye glede i det enkle.
takk for det.
Som du ser av tilbakemeldingene - så får du innspill i litt ulike retninger. Fornuft - og følelser (gjør det litt enkelt). Begge deler er jo greit å ha til sin tid. Fasiten for hva som ble bra til slutt - finnes den? Det eneste jeg tenker er at dersom man hiver ut i det og gjør kjøp og valg som man ofte i ettertid angrer på / ligger våken og bekymrer seg over økonomi / får dårlig samvttighet osv, mmm - da kan man jo evt lære noe av det. Til syvende og sist blir jo ikke andres råd det viktigste.
Nok en gang lykke til.
Mvh
JMK

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.469
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
:)

Noe HELT off-topic:

For alle oss som liker gadgets, så jeg for første gang Hover Board IRL. Show på "Båter i sjøen" nå i dag.
Dævven så tøfft. Et bilde av laber kvalitet (iPad snap fra film) desverre. Og junior som ikke var noe særlig hekta på Marvel universet og Iron Man fra før..

image.jpg

stigfjel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2008
Antall liker
52
Sted
Oslo
Og mens vi er i OT-hjørnet, syklet rundt Enebakk i dag. Ble noen mil. Været var som kjent veldig fint, men temperaturen har falt en del den siste uka.

Topp Bunn