Tjuesjette møte - SALII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    yasman skrev:
    SAL skrev:
    Steb skrev:
    Full klaff nok en gang, gratulerer SAL. Gleder meg til en lytt.
    Takk for det Steb, du er jo hjemme om ett par dager så jeg regner med at du kommer på en liten lytterunde da! ;)

    Mvh.
    SAL
    Søndag?

    Yas
    Litt usikker, lurer på om han kommer en liten tur allerede i morgen!

    Mvh.
    SAL
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Litt rart å si det men, 4.0SE`n er faktisk i en annen liga..... ;)

    Mvh.
    SAL
     

    endrea

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.700
    Antall liker
    139
    Sted
    Bergen
    Hei

    Dette er morro å høre. Tenker at spilleren kommer til å ha en skremmende utvikling etter hvert som den blir mer og mer innspilt.
    Her er det bare å gratulere.

    Hilsen
    Endre
    SAL skrev:
    Litt rart å si det men, 4.0SE`n er faktisk i en annen liga..... ;)

    Mvh.
    SAL
     
    H

    Heah55

    Gjest
    Hei Sal!

    Om det er greit så spør jeg!Er det du selv som har utført modifisering av spilleren? Hvilken Esoteric modell var det orginalt? Hvilket utbytte fikk du lydmessig av modifiseringe?

    Mvh Øyvind
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Hei øyvind!
    Spilleren er i utgangspunktet en Esoteric UX-1, den spiller stort sett alle formater inkl. DVD. Drivverk: VRDS-NEO som regnes som verdens beste driv. Pris ny ca.105.
    Alex Peychev som driver APL hi-fi. benytter seg av X-1 og UX-1 pga. chassi og driv som han mener er det beste utgangspunkt. Stort sett all eletronikk blir byttet ut, 40 DAC`s, ny klokke, kitamura trafo, 2x Lundahl trafo på utganger sammen med rør gjør at man kan droppe pre og ett sett signalkabler. Mange mener, inkl. presse at den gamle NWO 3.0GO versjonen var det beste som er å oppdrive av kilde. Nå har altså NWO 4.0SE`n kommet! Min er Norges eneste APL spiller.
    Forskjellen til en std. UX-1 er enorm!

    Mvh.
    SAL
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Endre Askeland skrev:
    Hei

    Dette er morro å høre. Tenker at spilleren kommer til å ha en skremmende utvikling etter hvert som den blir mer og mer innspilt.
    Her er det bare å gratulere.

    Hilsen
    Endre
    SAL skrev:
    Litt rart å si det men, 4.0SE`n er faktisk i en annen liga..... ;)

    Mvh.
    SAL

    Takk for det Endre! Helt riktig, dette kommer til å bli bedre og bedre, slik det også var ved forrige oppgrad.! ;)


    Mvh.
    SAL
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.216
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei SAL, gratulerer med "ny kilde". Håper du tar i mot besøk fra nord?? Skal prøve å få med Snorre.
    Mvh
    Tom
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Takk for det Tom! Hyggelig med besøk,dere er velkomne. Skal vi gi APL`n en uke til, den blir bedre og bedre for hver dag som går!

    Mvh.
    SAL
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    SAL skrev:
    Takk for det Tom! Hyggelig med besøk,dere er velkomne. Skal vi gi APL`n en uke til, den blir bedre og bedre for hver dag som går!

    Mvh.
    SAL
    Er den "varm" snart?

    Yas
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    yasman skrev:
    SAL skrev:
    Takk for det Tom! Hyggelig med besøk,dere er velkomne. Skal vi gi APL`n en uke til, den blir bedre og bedre for hver dag som går!

    Mvh.
    SAL
    Er den "varm" snart?

    Yas

    Nja, har passert 275 timer nå, men nå har varmen/fylden begynnt å melde seg! tipper vi må doble antall timer før den er helt på plass, erfarte det samme ved forrige oppgrad. Begynner å bli ekstremt klar også, er bestandig ett lite slør med uinnspilte rør og elekronikk. Spiller dypere nå, samt større 3-d.


    Mvh.
    SAL
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Passert 400 timer, nå begynner det for alvor å bli "varmt" her! Vannvittig bra i mine ører, "rommet" er så oversiktig at det er bare helt rått! Utrolig analog og "live" følelse, dynamikk og trykk så du bare sitter og gliser, stramt og tørt................. ;) Herlig!

    Mvh.
    SAL
     

    JK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Innlegg
    2.597
    Antall liker
    765
    Torget vurderinger
    8
    BILDER - BILDER - BILDER ;D
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    SAL skrev:
    Passert 400 timer, nå begynner det for alvor å bli "varmt" her! Vannvittig bra i mine ører, "rommet" er så oversiktig at det er bare helt rått! Utrolig analog og "live" følelse, dynamikk og trykk så du bare sitter og gliser, stramt og tørt................. ;) Herlig!

    Mvh.
    SAL
    Juleaften før tida?
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    yasman skrev:
    SAL skrev:
    Passert 400 timer, nå begynner det for alvor å bli "varmt" her! Vannvittig bra i mine ører, "rommet" er så oversiktig at det er bare helt rått! Utrolig analog og "live" følelse, dynamikk og trykk så du bare sitter og gliser, stramt og tørt................. ;) Herlig!

    Mvh.
    SAL
    Juleaften før tida?

    He-he, ja det kan du si! Vil vel kalle det lille juleaften, mistenker det kommer ennå litt mer!

    Mvh.
    SAL
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Kanon!, bestiller en prøvelytt i romjula om jeg får be...
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    yasman skrev:
    Kanon!, bestiller en prøvelytt i romjula om jeg får be...
    klart det, bare å komme!

    SAL
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.216
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Takk for lytten og gratulerer med oppgraderinga SAL. Utrolig bra oppløsing og "romopplevelse". Morsomt å gå berserk i platesamlinga... ;D
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Takk for besøk og hyggelige ord 2m! Alltid moro med besøk fra Åfoss hold, og platesamlingen får nye tilskudd som vanlig! ;)

    Mvh.
    SAL
     

    hato

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Innlegg
    184
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Hadde gleden av å høre SAL`s siste oppgradering idag. NWO 4.0SE`n har en svært detaljert bass og mye luft i toppen. Rommet har faktisk blitt en del større. Kan ikke si det var noe jeg savnet sist, men det har blitt en merkbar forskjell. Anlegget låter kanonbra. Dette var et godt løft. Takker for en svært hyggelig lytte kveld og god servering. Dette var morro. ;D ;D

    Hato
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Takk for rosende omtale Hato! Føler selv jeg er veldig nære nå, bare litt "krydder" nå som spissing, akustikk og litt eksprementring med strømkabel så er jeg DER! ;)


    Mvh.
    SAL
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    hifiguru skrev:
    Skal du gi deg altså? ;D
    He-he, høres helt villt ut ikke sant? Er veldig fornøyd nå, så da blir det vel bare som å stelle litt i blomster-beddet vel! Blir bare litt små-tuning nå................. ;)


    Mvh.
    SAL
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja du har jo hatt noen oppgraderingsrunder etterhvert så kan jo hende det går an å senke skuldrene litt hehe, God Jul!
     

    DR HEE

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.05.2007
    Innlegg
    76
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    Hei SAL !

    Gratulerer med resultatet av de siste oppgraderingene i anlegget.
    Fantastisk dynamikk, oppløsning og holografi !!!!!!!!!!!!!!
    Plassering av stemmer og instrumenter i både bredde og dybde var bare helt RÅ ! ;D ;D ;D
    "Luften" i diskanten og steinkontrollen i bassen var rett og slett i toppklasse.
    Samtidig var det deilig å høre at det ikke på noen måte hadde noe preg av å låte
    kaldt og klinisk.
    Det ble jo til og med moro å sitte å høre på de "dårlige" innspillingene jeg med tok for å
    utsette anlegget for det jeg kaller "syretesten" ! ;)
    Lyden hjemme hos deg nå beviser det jeg alltid har ment, at et "toppanlegg" slett ikke
    skal "avsløre" "dårlige " innspillinger og gjøre de håpløse å nyte, men at det til tross for innspillingenes
    mangler heller skal dra fram det beste av de og gjøre de "hørbare" !
    Så, tusen takk for en kjempehyggelig "musikkveld". :D :D :D
    Det skal bli moro å ta en tur igjen når du har tatt den siste finpussen i "blomster-beddet" ;D

    mvh
    Snorre
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    DR HEE skrev:
    Hei SAL !

    Gratulerer med resultatet av de siste oppgraderingene i anlegget.
    Fantastisk dynamikk, oppløsning og holografi !!!!!!!!!!!!!!
    Plassering av stemmer og instrumenter i både bredde og dybde var bare helt RÅ ! ;D ;D ;D
    "Luften" i diskanten og steinkontrollen i bassen var rett og slett i toppklasse.
    Samtidig var det deilig å høre at det ikke på noen måte hadde noe preg av å låte
    kaldt og klinisk.
    Det ble jo til og med moro å sitte å høre på de "dårlige" innspillingene jeg med tok for å
    utsette anlegget for det jeg kaller "syretesten" ! ;)
    Lyden hjemme hos deg nå beviser det jeg alltid har ment, at et "toppanlegg" slett ikke
    skal "avsløre" "dårlige " innspillinger og gjøre de håpløse å nyte, men at det til tross for innspillingenes
    mangler heller skal dra fram det beste av de og gjøre de "hørbare" !
    Så, tusen takk for en kjempehyggelig "musikkveld". :D :D :D
    Det skal bli moro å ta en tur igjen når du har tatt den siste finpussen i "blomster-beddet" ;D

    mvh
    Snorre
    Tusen takk for meget fin omtale Snorre!
    Det hadde vært noe for ett par av "akustikk-tullingene" å høre forskjellen på elektronikk og kabel-utviklingen hos meg de 2-3 siste årene! ;) Høytalerne har vel kanskje blitt flyttet 4-5 cm, akustikken har såvidt blitt fiklet med! For all del, jeg skjønner at akustikken har MYE å si, men å si at elektronikk har lite å si, har ikke skjønt en puck, eller for å si det på en annen måte, lite eller ingen erfaring med elektronikk over moped-nivå... ;)
    Takk for meget hyggelig lag!

    Mvh.
    SAL
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Hallo høres ut som spilleren din er over innspillings fasen nå Sal er det mulig å ta en tur i morgen ettermiddag :D
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Hyggelig om du vil komme Bård, setter over kaffen med en gang for å være sikker! ;)
    Ta gjerne med ett par skiver.

    mvh.
    Stein A.
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    He he det har vokst igjen ;) låt helt knall holografi tre d samt et hav av plass rundt instrumenter å stemmer gøyalt sal ;D
     

    Yk1

    Medlem
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    35
    Antall liker
    0
    X-250 skrev:
    He he det har vokst igjen ;) låt helt knall holografi tre d samt et hav av plass rundt instrumenter å stemmer gøyalt sal ;D
    Var sammen med x250 og hørte på anlegget til SAL, enig i det x250 skriver, spiller kjempefint med hurtig mellomtone og en veldig flott bass med masse pondus og trykk, gøy og høre på dette SAL grattis med flott lyd :)
    Espen
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Takk for hyggelige tilbakemld. gutter! Vi fikk kjørt litt gammel moro, svinger bra i mine ører. ;)

    Mvh.
    SAL
     

    torvidar

    Fersking
    Ble medlem
    01.02.2009
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei Stein Arne

    Vil først og fremst takke for en flott lyd opplevelse hjemme hos deg forrige søndag. Vet ikke om det var synet av Krell blokkene eller Gaupa på sofaen som skremte oss mest, men vi skjønte fort at her er en entusiast som tar den helt ut, til stor begeistring for både Lars og meg selv ;D.

    Lyden hjemme hos deg kan ikke beskrives godt nok, må bare oppleves rett og slett. Da de første tonene kom trillende ut, ble vi begge bare sittende å smile ”Dette er helt sykt” tenkte vi. Lyden var bare utrolig oppløst med stor spillestil. Følelsen av å være live var virkelig tilstede, skulle tro at Bremnes var på hjemmebesøk denne dagen:). Må gratulere deg med ett helt sykt oppsett!

    Etter å ha lyttet noen timer kom Yasman innom, til Gaupas store fortvilelse.....da måtte den rett ut i vinterkulda. Men det var hyggelig å stifte bekjentskap til andre hi-fi entusiaster også. Ser helt klart for oss at det må blir en søndag hos Yasman også i nær fremtid!

    Legger ved ett par linker til noen interessante artister som det kan være verdt å stifte bekjentskap med?.

    Schiller,
    http://www.youtube.com/watch?v=IqhOCzLVEUM

    Howie Day,
    http://www.youtube.com/watch?v=iypT8YZqyws


    Vil også takke for veldig god kake og kaffe!


    Hilsen Lars og Audun
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Takk for meget hyggelig besøk! Neste gang er nok Gaupa ett par kg. tyngre! Kanskje det er mer enn allergien som skremmer Yasman da? ;)
    Setter pris på deres positive feedback!
    Velkommen tilbake!

    Mvh.
    SAL
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    SAL skrev:
    Takk for meget hyggelig besøk! Neste gang er nok Gaupa ett par kg. tyngre! Kanskje det er mer enn allergien som skremmer Yasman da? ;)
    Setter pris på deres positive feedback!
    Velkommen tilbake!

    Mvh.
    SAL
    Gaupa må nok bli noen flere kilo:)
    Jada SAL, det har skjedd ting; jeg var imponert over forrige utgave APL, med suveren utklinging og rom rundt instrumentene. 4 ern utmerker seg særlig på homogenitet, kontroll og fasthet; dette er jo bare morro!

    Yas
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    yasman skrev:
    SAL skrev:
    Takk for meget hyggelig besøk! Neste gang er nok Gaupa ett par kg. tyngre! Kanskje det er mer enn allergien som skremmer Yasman da? ;)
    Setter pris på deres positive feedback!
    Velkommen tilbake!

    Mvh.
    SAL
    Gaupa må nok bli noen flere kilo:)
    Jada SAL, det har skjedd ting; jeg var imponert over forrige utgave APL, med suveren utklinging og rom rundt instrumentene. 4 ern utmerker seg særlig på homogenitet, kontroll og fasthet; dette er jo bare morro!

    Yas
    Takk for det Paul! Nå må jeg bare prøve ett par strømkabler, jeg jager ut Gaupa og inviterer deg og ditt kabel-arsenal på besøk! Vi må jo prøve å gi Wolff`n litt alvorlig motstand, kommer nok snart kabelen fra Alex også!

    Mvh.
    SAL
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    [/quote]
    Gaupa må nok bli noen flere kilo:)
    Jada SAL, det har skjedd ting; jeg var imponert over forrige utgave APL, med suveren utklinging og rom rundt instrumentene. 4 ern utmerker seg særlig på homogenitet, kontroll og fasthet; dette er jo bare morro!
    Yas
    [/quote]
    Takk for det Paul! Nå må jeg bare prøve ett par strømkabler, jeg jager ut Gaupa og inviterer deg og ditt kabel-arsenal på besøk! Vi må jo prøve å gi Wolff`n litt alvorlig motstand, kommer nok snart kabelen fra Alex også!
    Mvh.
    SAL
    [/quote]
    Torsdag?
    Eller vil du vente til jeg bestiller en kabel værsting til...:)
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Må utsette elroden litt, men vi får ta det step by step; fredag er jo en dag?
    Med litt attåt??

    Yas
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Ja. fredag er en fin dag! Vi prøver. ;)

    Mvh.
    SAL
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    SAL skrev:
    Ja. fredag er en fin dag! Vi prøver. ;)

    Mvh.
    SAL
    Så ble det en tur til Heistad fredag; ganske fuktig sådann også......
    Tusen takk for en veldig hyggelig aften med mye god-lytting, snikk snakk og så var det vel Bråstad som var på besøk?
    Atter en gang fikk vi oppleve et løft etter å ha trikset litt med kabler; slutter aldri å bli overrasket i så måte...
    Lyden ble etter min mening roligere, lydbildet større, mer lettflytende og organisk. DEILIG!
    Hilsen Yasman
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    4.271
    Torget vurderinger
    10
    Takk for hyggelig aften gutter!
    Som Yasman sier fuktig, besøket av Braastad utpå kvelden ble vellykket! Gaupa var skremt ut lenge før det...., katten altså, ikke fruen for de som lurer på det.
    MEN, vi rakk å løfte systemet mitt ytterligere, endelig fant vi en nettkabel til APL`n som var bedre en Michael Wolff`n! Yasman og Steb er nå Grenland store kabelsønner og blant arsenalet var det WireWorld Gold Elektra 5.2 gjorde ting ennå riktigere, mellomtonen ble ennå mer naturlig og noe roligere og varmere, organisk så det holder!
    Alt ble bedre rett og slett, takk! Wolff`n selges og Gold Elektra står på ønskelisten.......
    Meget hyggelig kveld med mye god musikk som også Papworth med svoger bidro til!

    Mvh.
    SAL
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn