Digitale avspillere Tips til valg av cd spiller

Bjellis

Medlem
Ble medlem
03.04.2013
Innlegg
9
Antall liker
0
Heisann..Ser det nettopp har vært en lignende tråd,men jeg hadde tenkt meg litt høyere prisklasse (evt om det er nødvendig?).Jeg har ProAc D 28 høytalere og Pass int 150 forsterker.Har prøvd nå nylig Audio Aero classic og Amr cd 777. Begge falt i smak,liker ikke hard lyd.Men den ene er ny og den andre brukt?Har den tekniske utviklingen gått noe fremover på cd spillere? Lønner det seg å kjøpe en som i utgangspunktet har vært veldig dyr, men som er noen år .eller ny i tilsvarende pris?
Mvh Rune Bjelland
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.986
Antall liker
2.910
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
Jeg ville lagt til et parameter til var jeg deg.
En usb-inngang.
I tilfelle du blir nysjerrig på avspilling fra feks pc.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Se da på Marantz SA 11 S3- as tested by Rognlien! Glem heller ikke Rega Isis!
 

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Innlegg
758
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Ta se på messa Bjellis tror du for en fin pris på Amr spilleren der. Selv syntes jeg den var veldig bra vis ikke går det an se etter en Mark Levinson 390s fine brukt priser på de om dagen
 

Bjellis

Medlem
Ble medlem
03.04.2013
Innlegg
9
Antall liker
0
Ja skal ta meg en tur på den messa. Sikkert mye snadder der? Falt litt for Amr men som sagt mye å velge mellom.Synes jo også din Audio Aero er en knallbra spiller .
 
T

tce-teams

Gjest
ligger ein marantz kI pearl på torget her inne på hfs.
 

Morten Petterson

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
31.07.2013
Innlegg
125
Antall liker
40
Sted
Østfold
Hei!
Jeg er storforbruker av Hegel, men bruker også min XTZ CD-100 med Heimdall 2 kablinger(signal & power cord), og jeg er veldig fornøyd med XTZ sin spiller, og jeg bruker min XTZ mere enn Hegel MK2, begge har Heimdall 2 kablinger.

Koster 4500 svenske, se:
Hifi i världsklass – prisvärda Subwoofers och Högtalare från XTZ - CD 100/11 Svart/Silver , og den veier 11 kilo.

Finnes i bare svart og i bare sølv/hvit også, disse 2 cd-komponentene koster 1000 svenske kroner mindre, da de er noe eldre enn den jeg linket til.
Jeg er kjempe førnøyd med min XTZ CD-100 som jeg har hatt i 2 år nå til jul, virker utrolig solid og bra, og etter at den fikk nye Nordost Heimdall 2 kabler til 12.000 kroner totalt, så låter den bare ennå bedre !
 

Bjellis

Medlem
Ble medlem
03.04.2013
Innlegg
9
Antall liker
0
Hei,Takker for tips,har litt å sjekke nå
Mvh Bjelland
 

Bjellis

Medlem
Ble medlem
03.04.2013
Innlegg
9
Antall liker
0
Hei . Ja dette var solide saker,nesten 20kg. Bygd som en tanks. Blir vanskelig dette her:)
mvh Bjellis
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
885
Heisann..Ser det nettopp har vært en lignende tråd,men jeg hadde tenkt meg litt høyere prisklasse (evt om det er nødvendig?).Jeg har ProAc D 28 høytalere og Pass int 150 forsterker.Har prøvd nå nylig Audio Aero classic og Amr cd 777. Begge falt i smak,liker ikke hard lyd.Men den ene er ny og den andre brukt?Har den tekniske utviklingen gått noe fremover på cd spillere? Lønner det seg å kjøpe en som i utgangspunktet har vært veldig dyr, men som er noen år .eller ny i tilsvarende pris?
Mvh Rune Bjelland
Ville også tatt en kikk på Parasound CD 1. I forhold til om utviklingen har gått fremover bør absolutt denne være interessant. Istedenfor et CD drev som leser i 1X hastighet direkte til en DAC, har altså denne spilleren en CD ROM spiller som leser til en Intel ITX computer, og først deretter videre til DAC. Du kan lese litt om teknologien her. Og her er en link til testen i Fidelity. Siden denne spilleren har egen bryter på baksiden for veksling mellom 110V og 230V er det også mulighet for import direkte fra USA og spare en del på det.
 

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.162
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
.

Har fulgt Hegel på avstand;- alltid interessant med norske forsøk;- har ingen skjulte beveggrunner her,- men vil anbefale en lytt på CDP4A;- har hatt en mengde CD-spillere og konvertere;- nevnte Hegel holder god standard i absolutt forstand.



Grace
 

Bjellis

Medlem
Ble medlem
03.04.2013
Innlegg
9
Antall liker
0
Hei alle sammen:) Takker for mange gode tips. Har bestilt Amr cd 777,det var en spiller etter min smak og tror jeg blir meget fornøyd med den. Er også utrolig god service hos Hallvar i Nork Hifi center( anbefales )
mvh Bjellis
 

xnn3882

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2009
Innlegg
185
Antall liker
21
Torget vurderinger
18
Gratulerer med ny cd-spiller! Jeg har selv forsterker av dette merket og er storfornøyd! Du har nok gjort et godt kjøp der.
 

Bjellis

Medlem
Ble medlem
03.04.2013
Innlegg
9
Antall liker
0
Hei. Jo takk for det. Venter i spenning nå.. Forsterkeren er nok veldig bra den også:)
 

Bjellis

Medlem
Ble medlem
03.04.2013
Innlegg
9
Antall liker
0
Heisann!Endelig kom Amr spilleren i posten. Låter bra nå synes jeg og enda bedre blir det:) morro for far
image.jpg
 

Vedlegg

Topp Bunn