Tips til riaa i økonomiklassen

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
441
Torget vurderinger
7
Som overskriften tilsier tar jeg gjerne imot tips til gode riaa'er i moderat prisklasse, ser for meg maks 10000kr. Vet ikke enda hva slags spiller, arm eller pickup den skal brukes med, så de må gjerne fungere på både mm og mc.

Har sett på modeller fra Heed, Asr og Jasmine som aktuelle kandidater. Bruktmarkedet benyttes gjerne.

På forhånd takk om noen kan komme med gode forslag :)

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Antall liker
832
Sted
Bergen
Hei.Musical Fidelity har flere veldig bra til en rimelig pris.

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
71.317
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Jeg synes det er bedre å begynne i andre enden med en pick-up du liker.
Hvis du ikke er "låst" med pick-up og spiller har du alle muligheter foran deg.

mvh

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det ligger en Audion Premier på Torget nå. Langt under budsjett, men en knall-riaa.

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
441
Torget vurderinger
7
Jeg vet ikke hvilken pickup jeg liker. Blir nok en smule tilfeldig hva jeg ender opp med på min første spiller. Kommer selvfølgelig til å gjøre litt forarbeid der og, men om jeg finner en spiller jeg liker som har påmontert pickup, prøver jeg sikkert den først.

Vinylavspilling har jo så mange mulige kombinasjonsmuligheter har jeg skjønt, så som den novisen jeg er på området gjelder det vel å legge lista lavt så det ikke blir for innviklet å komme i gang. Men jeg søker vel den noe klassiske oppfatningen (klisje?) av vinyllyd; varm, romantisk og organisk:rolleyes:

D

Dåbbel J

Gjest
Hva med ASR? Et komponent som i mine ører gjør en god jobb.

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
441
Torget vurderinger
7
Takk for forslag. ASR er noe av det jeg har vurdert. Skal lese litt om de andre forslagene og...

Topp Bunn