Tips til nytt videokamera?

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.536
Antall liker
7.022
Mitt fem år gamle Sony DV-kamera har begynt å fuske på det seneste, så jeg tenker det er dags å investere i et nytt nå før jul og det ene familiebesøk etter det andre.

Har hatt fire Sony videokamera jeg har vært godt fornøyd med, men det neste trenger ikke nødvendigvis også være Sony av den grunn. Ser for meg et budsjett på rundt 10K. Hva anbefaler folket?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
En Panasonic SD-modell med flashminne og HD-oppløsning kanskje? Fungerer veldig bra her iallefall.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.536
Antall liker
7.022
Har hørt Panasonic sine videokamera skal være veldig bra også. Hvilken modell er det du har Vidar P?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mitt er omlag et år gammelt det, heter SD9. Nå til dags er det vel noen enda bedre modeller vil jeg tro (brodern har SD10 og det virker ekvivalent på meg).

Flash-minne er veldig komfortabelt, og fungerer ypperlig mot iMovie i OSX.
 

gpjonas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.12.2006
Innlegg
188
Antall liker
1
Har sony full hd kamera med minnebrikke. er veldig fornøyd.
Som å se ut av et vindu når jeg spiller direkte fra kamera.
Fikk ikke den medfølgende programvaren til å innstalere seg på min pc. Har tenkt å gå for pinnacle eller noe tilsvarende for redigering men er nok litt grønn der. Uansett Kameraet er jeg veldig fornøyd med (hdr-cx11)
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Jeg har også et Sony kamera som gir meget gode bilder direkte fra kamera. Problemet er bare at formatet (AVCHD) gir mye dårligere bildekvalitet dersom man importerer i et redigeringsprogram og redigerer filmene. Jeg ønsker derfor tips til kamera som kan filme progressivt og i et format som ikke gir kvalitetsdegradering ved import og redigering.
 
Topp Bunn