Hei,
Jeg er for tiden på en (håpløs) jakt etter nye høyttalere.
Farter rundt og hører på mye rart, men tror også det er mye jeg går glipp av.
Lurte i den sammenheng på om dere verdensvante hifi-mennesker kunne komme med tips til høyttalere jeg burde sjekke ut.
De kommer til å bli brukt til klassisk rock, metal og noe jazz, da spesielt piano.
Noe som klarer å tygge det meste og gir gode opplevelser på både lave og høye frekvenser hadde vært koselig.
Av elektronikk vil det bli brukt parasound pre og effekt-trinn.
Hadde egentlig sett meg ut JBL 4365, da kombinasjonen av horn og store bass-elementer hørtes fortreffelig ut, men det ser ikke ut til at de blir tilgjengelige i Europa alikevel.
Andre tips om horn blir tatt vel imot!
Budsjettet mitt er rundt 100k.
Stuen og plasseringen av høyttalere (eneste mulighet grunnet dum plassering av dører) er som følger:

På forhånd takk!
Jeg er for tiden på en (håpløs) jakt etter nye høyttalere.
Farter rundt og hører på mye rart, men tror også det er mye jeg går glipp av.
Lurte i den sammenheng på om dere verdensvante hifi-mennesker kunne komme med tips til høyttalere jeg burde sjekke ut.
De kommer til å bli brukt til klassisk rock, metal og noe jazz, da spesielt piano.
Noe som klarer å tygge det meste og gir gode opplevelser på både lave og høye frekvenser hadde vært koselig.
Av elektronikk vil det bli brukt parasound pre og effekt-trinn.
Hadde egentlig sett meg ut JBL 4365, da kombinasjonen av horn og store bass-elementer hørtes fortreffelig ut, men det ser ikke ut til at de blir tilgjengelige i Europa alikevel.
Andre tips om horn blir tatt vel imot!
Budsjettet mitt er rundt 100k.
Stuen og plasseringen av høyttalere (eneste mulighet grunnet dum plassering av dører) er som følger:

På forhånd takk!