Tips til ny riaa?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Hei

Jeg skal ha en ny riaa. Bruker i dag den innebyggede riaaen i min Quad preamp.
Tidligere hadde jeg en Trichord Dino som jeg var svært fornøyd med og som jeg kunne tenke meg å kjøpe igjen.
Jeg har ikke funnet så mange alternativer i samme prisklasse (ca 5000,-). Av de jeg har kikket på tidligere er Tom Evans Microgroove et spennende alternativ. Er det noen som har et godt tips til meg? Se signatur for info om anlegget det skal brukes i.

Jeg verdsetter et åpent lydbilde med gode rytmiske egenskaper.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Likte du Trichord Dino, ville jeg lett etter en brukt utgave av storebror Trichord Delphini. Den har veldig mye mer av alt Dino har. Et helt sinnsykt bra trinn til prisen, og en av de veldig få komponentene jeg angrer som en bikkje på at jeg solgte. Du burde finne et eks til ca 5' , men detkan være du må lete i UK.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Takk for svar. Sikkert et glimrende riaatrinn men jeg ønsker ikke å importere bruktutstyr fra utlandet. Ønsker primært å kjøpe noe nytt men følger også med på bruktbørsen. Har sett mye på den Quaden som ligger på finn (Twenty four P)men den ligger litt over hva jeg ønsker i pris. Litt i tvil om lydsignaturen på den også. Jeg vil ikke ha noe i systemet som låter for fyldig eller mykt.

Noen som har hørt Tom Evans Microgroove?

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
608
Du burde nok kjøpe Trichord Dino igjen er ikke mange som matcher lyden til den til vettug pris.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.452
Torget vurderinger
11
Likte du Trichord Dino, ville jeg lett etter en brukt utgave av storebror Trichord Delphini. Den har veldig mye mer av alt Dino har. Et helt sinnsykt bra trinn til prisen, og en av de veldig få komponentene jeg angrer som en bikkje på at jeg solgte. Du burde finne et eks til ca 5' , men detkan være du må lete i UK.
Helt enig. Har Delphini i begge mine anlegg. Har prøvd andre riaa'er også, noen vesentlig dyrere, men har valgt å beholde Delphini. Dino spiller også bra, men gir ikke samme kvalitetsfølelse, synes jeg.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Nå ligger det utrolig nok et Dino MK ll riaatrinn på børsen, så da er jo det et godt tips. Hyggelig pris var det jammen også.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Ja. Sendte ham en melding. Har mest lyst på siste modell egentlig men jeg får se. Det er visst gjort en del endringer i mk3, både på kretskort, utgangstrinn og chassis (aluminium).

Noen som har en ide om hvordan IfI iPhono2 eller Creek OBH-15mk2 vil stå seg mot Trichord?

Sist redigert:
Topp Bunn