Jeg har nå fått Lencoen tilbake i hus, overhalet og justert. Men fjærene som står på bunnplaten og holder platespilleren flytende er slitte og gjøre ikke jobben sin lengre. Det er så lite avstand mellom platespiller og bord på det ene hjørnet, at når jeg går forbi dunke spilleren i bordet og dermed hopper stiften. Det jeg lurer på om det er verdt å få tak i nye fjærer, eller burde jeg bare skru fast bunnplaten og skaffe meg noe slags føtter i stedet. I så fall, hvilke type føtter. Kom gjerne med erfaringer og tips.
Har også prøvd å lese litt om LP-vekt. Er dette verdt det? Jeg er nok ikke en som finlytter etter alle finesser i lydbildet, men jeg liker god musikk og det skal låte bra i mine ører. Hvis dette er å anbefale er det bare å komme med tips på hvilke typer som er bra. Gjerne ikke alt for dyre.
Kom gjerne med andre tips om det er noe dere mener jeg bør prøve/gjøre
Har også prøvd å lese litt om LP-vekt. Er dette verdt det? Jeg er nok ikke en som finlytter etter alle finesser i lydbildet, men jeg liker god musikk og det skal låte bra i mine ører. Hvis dette er å anbefale er det bare å komme med tips på hvilke typer som er bra. Gjerne ikke alt for dyre.
Kom gjerne med andre tips om det er noe dere mener jeg bør prøve/gjøre