printere er lett å få til med plug'n play, men scannerdelen er ofte verre. Og wifi er jo aldri plug and play, siden det ikke er noe å plugge i. Kan du koble til med USB kabel sparer du deg for en liten uendelighet med frustrasjoner.
Skal jeg skrive ut fra en annen pc enn min primære pc, så plugger jeg inn kabelen i riktig pc, venter fem sekunder, også er den klar til bruk.
Jeg var selv i samme situasjon, hadde en Epson blekkskriver som konstant hylte og skreik, og som etter et halvt år var ubrukelig. Aner ikke hvor mange ganger jeg hadde den på garantiservice og hvor mange tusen jeg brukte på blekk, for det var sånn at nesten hver eneste gang jeg skulle skrive ut, så måtte jeg bytte en patron. Og i tillegg ble utskriftene ræva.
Fikk i praksis beskjed om at det var min egen feil fordi jeg ikke skrev ut ofte nok. wtf liksom, skulle jeg skrevet ut en helside i farge to ganger i uka for å hindre at ting tetta seg? det var helt uaktuelt for min del. jeg skrev ut noen sider annenhver måned. Det var behovet mitt, men det var altså alt for lite.
Ga opp til slutt og kjøpte meg en HP fargelaser, og den har vært totalt uproblematisk. Har hatt den samme i litt over ti år nå, og den har aldri skapt problemer. de siste fem årene har jeg skrevet ut betydelig sjeldnere enn hva jeg gjorde før, og det er selvsagt ikke noe problem for printeren å håndtere. Det er jo ikke som at toneren sliter med at den tørker ut.
Gikk til slutt tom for svart etter fem års bruk, og da var det fremdeles ikke noe problem å få tak i orginal toner til fornuftig pris fra komplett.
Så til spørsmålet ditt: JA til laser. Den er enkel å svare på.
Er dog ikke like sikker på wifi, scanner og dobbeltsidig utskrift. Det er begrenset hva du får til i en liten boks dersom du skal ha den til å snu arket og skrive ut på andre siden. Det vil nødvendigivs gi en betydelig større og mer kostbar modell. Anbefaler at du tenker deg godt igjennom om dette er noe du faktisk trenger.
For min del endte jeg opp med å innse at mitt behov for scanner var så minimalt at jeg istedenfor begynte å bare bruke kamera istedenfor å scanne fakturaer og kontrakter og slikt som jeg ville ta vare på. Og om jeg faktisk en dag finner ut at jeg trenger en scanner, så kjøper jeg en separat enhet som jeg kan rydde vekk i en skuff når jeg ikke trenger den. Som er ca hele tiden. Det gjør muligheten til å få fiksa en liten bordskriver betydelig større.