Forsterkere Tips til integrert forsterker med liten varmeutvikling?

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Er selv frelst på nye Peachtree Nova. God innbygget dac, ingen særlig varme og mindre boks enn standard.
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.885
Antall liker
663
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Wired4sound er klasse D og den blir ikke varm,er så vidt du merker en liten lunk.og den er faktisk stabil i 2 ohm.
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Wired4sound er klasse D og den blir ikke varm,er så vidt du merker en liten lunk.og den er faktisk stabil i 2 ohm.
Det var det jeg hadde i noen år før jeg byttet til Peachtree. W4S dac2 og ST-1000. Heller ikke et dårlig valg.
 
X

X186841

Gjest
Jeg syntes også IDA-8 blir ganske varm, brukte heller IDA-16 i tv-benken da den knapt er varm ved vanlig bruk.

Bare en liten oppdatering her. Hadde Nuprime ida-8 på besøk, som imponerte tross sin lille størrelse! Men siden denne tråden handler om varme: jeg vil ikke si at den kan settes inn i en trang hylle eller skap. Selv om den selvsagt ikke er like varm som kraftigere, mer tradisjonelle forsterkere, var den langt mer enn "håndvarm" når man la hånden sin på den, og ville nok ikke likt å jobbe i trange omgivelser! En liten erfaring der, altså!
 

pak.k

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
489
Antall liker
157
Sted
Charlottenberg
Torget vurderinger
1
Som sagt tidigare så är t+a powerplant balanced bra!
Blir inte varm och är full av krafter ;) klass d.
Min blir aldrig varm och står i skåp...
Finns innom prisintervallet brukt.
 
Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Jeg foreslår Denon PMA-1600NE. Denne imponerer stort her hos meg. Rett og slett en nydelig forsterker. Jeg har eid mange forsterker, men Denon blir stående her. Føler ingen lyst til å selge den. I en tysk test ble den målt til 2x111 watt i 8 ohm og 2x189 watt i 4 ohm. Dacen i den er også veldig bra. Ikke blir den spesielt varm heller. Vis vedlegget 446325
Finner det litt merkelig at den ikke blir varm, for storebroren var god og lunken når jeg var og hørte på den. Ifølge HFK selgeren var eneste forskjellen på dem større strømforsyning på PMA-2500NE. Såpass varm når jeg la hånda på den at jeg ikke ville vurdert å stappe den inn i et trangt rack med dårlig lufting, iallfall.
Det er vel ganske stor forskjell på klasse a varm og denne?
Sikkert, har lite erfaring med ren klasse A. Eneste jeg kan si er at jeg syns PMA-2500NE ble varm nok til at jeg ville hatt den stående fritt. Noe den også gjorde hos HFK.
 

Alabaster

Medlem
Ble medlem
04.12.2016
Innlegg
21
Antall liker
9
En liten oppdatering her - greit å vise at slike tråder faktisk har en funksjon!

Da har jeg gått til anskaffelse av en brukt Naim Nait XS og da den rett og slett ikke avgir varme i det hele tatt, må jeg si jeg er i mål. I tillegg låter det så absolutt på ProAc! Takk igjen for alle tips!
 
Topp Bunn