Tips til god lyd fra pc

El-retur

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2012
Innlegg
2.316
Antall liker
1.880
Sted
Sauda
Torget vurderinger
14
Har brukt pc med eksternt lydkort med optisk og coax ut til dac,dette har fungert veldig bra og har hatt mulighet for eq gjennom lydkortet,men nå har lydkortet tatt kvelden og usb rett i dac er ikke aktuelt pga det lyder ikke bra hos meg.
Så trenger tips til feks nytt eksternt lydkort med mulighet for justering av eq og optisk/coax ut til dac,eventuelt annen løsning som lyder bra.

Tips motas med takk
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
Men hvorfor låter ikke USB til DAC bra hos trådstarter? Det skal ikke finnes noen fornuftig årsak til det, vel?

Jeg har hatt en PC som støyet via USB til DAC, men ellers har dette fungert helt strålende. I det daglige benytter jeg Aspire PC til Heed Obelisk DAC > Heed Canalot hodetelefonforsterker > Focal Elear. Dete låter formidabelt bra!!

Mvh
Håkon Rognlien
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Er det Windows så er Windows 10 mye bedre lyd enn de eldre versjonene
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
Er det Windows så er Windows 10 mye bedre lyd enn de eldre versjonene
W10 matcher mye bedre med Heed, måtte strule fælt for å får W7 til å spille på Heed Obelisk. Men lydmessig...? Usikker. Spiller i hvert fall som ei kule nå. :)
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.784
Antall liker
913
det var overhaling av lyd-delen fra XP til vista-7, men 10? har to laptoper med hver sin.. kan ikke si jeg hører noen forskjell, men så har det ikke slått meg at der kan vær en forskjell heller..
 
Sist redigert:
Topp Bunn