Tips til gardiner

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg har som man kanskje skjønner av bildet litt å gå på når det gjelder demping av tidligrefleksjoner, og kryper til korset og kjøper gardiner selv om det blir en estetisk nedtur. Jeg hadde aldri trodd at jeg noensinne ville be om råd angående innredningstekstiler, men slik har det blitt...

Fargevalg trenger dere ikke tenke på (det blir noe nesten hvitt), men det jeg lurer på er hvilke stoffer som fungerer best: materiale, tyngde, tetthet i vev etc.

Noen som har en formening?

Vedlegg

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.222
Torget vurderinger
1
Tunge, tette gardiner med dype folder.

mvh
KJ

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.449
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Verdens vakreste utsikt - Bergen - og så vil du ha gardiner?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
29.645
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
erato skrev:
DRC er løsningen.
Annen akustikkontroll på andre flater i rommet. Ødelegge en slik utsikt med gardiner, pføy!

;)

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Først; takk for svar
Nei, jeg VIL ikke ha gardiner. Faktisk er den totale mangelen på gardiner hjemme (bortsett fra en rullegardin på soverommet) noe jeg setter svært stor pris på. Dessuten er det en besynderlig opplevelse å spørre sin bedre halvdel om "vi kan gå i stoffbutikk og på Ikea i dag". Slikt gjør noe med selvbildet...
Jeg har oppgradert litt her og der i det siste og pusler litt med strømsiden nå, men det er litt håpløst med 8m2 glass som synger med.

På sikt blir det PC-kilde og DRC, og ikke bare det...
Jeg har ekstremtro på Petter Dales tilnærming: Kvalitetskomponenter i alle ledd, no-nonsense-kabling og målrettet signalbehandlig på digitalsiden med DRC og equalizing. På samme måte som det er noe umoderne over å slite med absorbenter og ullpledd når man først bruker en digitalkilde er det noe til side for mål å forsøke å bøte på klangbalanse etc. med dyre og famlende sminkeforsøk med eksotiske og dyre kabler. Men; det blir ikke i år.

Trøsten får være at gardinene skal kunne trekkes helt bort fra vinduene for å gå i ett med veggen, og kun brukes ved behov.

Valentino skrev:
erato skrev:
DRC er løsningen.
Annen akustikkontroll på andre flater i rommet. Ødelegge en slik utsikt med gardiner, pføy!

;)

Joe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.05.2005
Antall liker
63
Sted
Sweetspot
Torget vurderinger
2
Otern skrev:
300B skrev:
Lurer på om ikke disse har en meterpris på ca. 5-6000,- ved 200 cm høyde. Fåes i en mengde forskjellige farger.
Vet ikke om det er noe spesielt stoff i de der, men vanlige lamellgardiner fås ganske billig på Bauhaus på Liertoppen.

Ellers har jeg gode erfaringer med trepersienner.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg har 70 mm aluminiumpersienner på utsiden, så det blir nok i tilfelle gardiner.

Topp Bunn