Dyr, jakt, våpen og fiske Tips til fiskeplasser i Oslofjorden?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Noen tips? Gjerne i eller så nær byen som mulig, trivelig sted å oppholde seg og mulighet for å få fisk.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.755
Antall liker
13.243
En del trivlige steder utover Ingierstrandveien. Kan ikke si jeg har fått noe fisk der, men det var andre som fisket der også så antar det er mulig.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.437
Antall liker
12.549
Sted
Sørlandet
Fornebulandet. Jeg har selv sett dem dra opp store sjøørret her. Mange Øst Europeere som står her å fisker fra sen kveld til grytidlig morgen. Nå ser jeg at fler av dem har kjøpt små båter som dem sjøsetter på rampen ved Sjøflyhavna.

Gode og gratis parkeringsmuligheter samt landets beste busstilbud.

-BB-
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Ta deg en tur ut på Malmøya. Kjør ut til campingplassen, og parkér der. Mange fine plasser der. På lavvann kan du også komme deg ut på Malmøykalven. Masse sjøørret rundt der ??????
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Takker. Fant et kart over fiskeplasser, og det ser ut som det aller meste innover bunnefjorden var best høst, vinter, vår. Tipper vi gjør et forsøk på vippetangen/festningskaia, og kanskje videre utover mot Bygdøy, eller Ø?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Har fått det med meg. Men antar at vi ikke kan klandres for, ehhh, rasen til fisken som biter? Sånn at vi er innafor om vi slipper eventuell torsk ut igjen?
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Det er vel slik det funker men er fisken vesentlig skadet bør den vel ikke slippes ut igjen... ;)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Vi fisker nok ikke for mataukets del fra land i indre Oslofjord heller. Matplanene for dagen går i retning av nakkekoteletter av svin, på grillen og litt lenger ut av gryta.

Tur først og fremst, og kanskje napp for underholdningens del. Litt engelsk lakselord over det, Oslo er ikke større enn at det er sånn skapelig passende. :D
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Er nok en smule jobbrelatert, dette. Vi må greie oss med de enkleste midler. Og medbragt mat....
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.338
Antall liker
8.433
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Pågrunna syd for Eløya i Larkollen er det masse hvitting, nydelig matfisk.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Kan hende det blir lenger ut av byen ved en senere anledning. På lista.
 
Topp Bunn