tips til en rimelig platevasker

S

Sjur T

Gjest
Noen som har et tips til en forholdsvis rimelig platevasker som fungerer godt?

Har ikke helt gjort meg opp formening om pris, men har ikke tenkt å bruke veldig mange tusenlapper på det...

Sjuris

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Selv har jeg lyst på en Okki Nokki.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Okki Nokki til rundt 4.000,- er vel den billigste på markedet. Jeg har hatt min i over et år uten trøbbel, forgjengeren lenger enn det (med trøbbel). Uansett: Dipper tok ansvar og byttet til ny uten mukking da den første Mk I gikk til helvete (en god stund før jeg jobbet der, så det er sagt). Den andre var helt fin til jeg solgte den brukt på sentralen. Tipper den også går som ei klokke enda.

Til sammen har jeg vasket rundt 2000 skiver på dem. De blir rene.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.181
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Jeg bruker Spinclean og er fornøyd. Den er ganske enkel, men den fungerer. Ligger vel på drøye Frognertiern i innkjøp.
Del ligger litt info her på sentralen, og litt på Youtube som er greit å se.

V

vredensgnag

Gjest
Sjuris skrev:
Noen som har et tips til en forholdsvis rimelig platevasker som fungerer godt?

Har ikke helt gjort meg opp formening om pris, men har ikke tenkt å bruke veldig mange tusenlapper på det...

Sjuris
Okko Nokkis. Tilgjengelig på Big Dipper. Denne er identisk med Clearaudios til tre ganger så mange penger, og har samme funksjon som VPI 16.5, med unntak av at den kun går en vei, mens Okki Nokki kjører begge.

S

Stereo_Mono

Gjest
Har den rimeligste til Nitty Gritty selv. Ligger på ca 2500.
Må påføre veske og sveive for hånd, men fungerer ellers utmerket.
Mono er distributør i Norge, så ring de for forhandler info.

S

Sjur T

Gjest
Takker for tips. Skal sjekke ut både spinclean og okki nokki!

Var inne å mysa på sidene til bigdipper men fant den ikke der men skal gjøre litt mere research. Var bare spent på hva dere andre kunne anbefale.

Har en del plater jeg gjerne skulle hatt en rens på.

S

Stereo_Mono

Gjest
Hadde bilde av den.
Den begynner å trekke på årene nå, men skifter fløyels leppene på den etter behov, så den fungerer utmerket enda :)

Vedlegg

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Antall liker
20.730
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
Jeg bruker selv Spin Clean. Og den synes jeg er glimrende til en rimelig penge.

S

Sjur T

Gjest
motoren skrev:
Denne ser jo bra ut,ta en kikk på ebay

Kuzma VINVAC LP Record Vacuum Cleaning

mvh
Den der så jeg meget spennende ut.

Hva er prisen ca? Kjøpte du fra ebay eller? Tenker litt på frakt moms osv...?

S

Sjur T

Gjest
Audiomix skrev:
Siden du sier billig og ikke veldig mange 1000-lapper, må jeg nevne denne løsningen:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,24877.0.html
Du kommer i mål med rundt 3 lapper og 2 tommeltotter ;)
Finnes ikke bedre :)
Hahaha! ;D

takker for alle tips så langt!! Skal ta en tlf til både mono og bigdipper å forhøre meg litt.

Bruker i dag en pro-ject Xperience spiller med MM pick up og ASR mini basis riaa. Funker knallbra synes jeg, men er plaget med litt småknitring på en del av platene mine. Føler jeg selv er temmelig nøye med både børsten og hvordan jeg behandler dem altså men...

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.092
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Sjuris skrev:
motoren skrev:
Denne ser jo bra ut,ta en kikk på ebay

Kuzma VINVAC LP Record Vacuum Cleaning

mvh
Den der så jeg meget spennende ut.

Hva er prisen ca? Kjøpte du fra ebay eller? Tenker litt på frakt moms osv...?
Den kommer på 2300kr+450kr i frakt og eventuelt moms.

mvh

S

Sjur T

Gjest
Takk for tipset. skal myse litt på ebay nå skjønner jeg ;-)

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
Jeg vil anbefale VPI 16.5. I utgangspunktet kan den kanskje oppleves litt dyr, men det spørs om ikke dette jevner seg ut i det lange løp. Jeg bruker en slik og den virker å være solid. Kanskje et bra kjøp med tanke på driftssikkerhet og tilgang på deler, også flere år fram i tid.

S

Sjur T

Gjest
K.H. skrev:
Jeg vil anbefale VPI 16.5. I utgangspunktet kan den kanskje oppleves litt dyr, men det spørs om ikke dette jevner seg ut i det lange løp. Jeg bruker en slik og den virker å være solid. Kanskje et bra kjøp med tanke på driftssikkerhet og tilgang på deler, også flere år fram i tid.
Har du tips til noen som fører den eller?

Ser egentlig for meg å ikke bruke noe særlig mer enn 3-4000kr altså... men man vet aldri...;-)

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.453
Torget vurderinger
11
Sjuris skrev:
K.H. skrev:
Har du tips til noen som fører den eller?

Ser egentlig for meg å ikke bruke noe særlig mer enn 3-4000kr altså... men man vet aldri...;-)
Jeg kjøpte min fra Lyric Hifi. Har nå hatt den i bruk ett år og er godt fornøyd med vaskeresultatet. Føler det også litt ekstra betryggende at det står en anerkjent produsent bak og at den er kjøpt her hjemme, i forhold til det jeg nevnte om tilgang på service og deler.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har ikke inntrykk av at VPI 16.5 er noe bedre 'laget' enn siste utgaven fra Okki Nokki. Snarere tvert om, faktisk.

Guybrush

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.08.2010
Antall liker
41
Torget vurderinger
6
Okki Nokki +1, er meget fornøyd.

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Audiomix skrev:
Siden du sier billig og ikke veldig mange 1000-lapper, må jeg nevne denne løsningen:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,24877.0.html
Du kommer i mål med rundt 3 lapper og 2 tommeltotter ;)
Finnes ikke bedre :)
Enig men det nytter vel ikke å mase på de døve,
de ønsker heller å kjøpe dyrt og dårlig en billig og bra.
min står for øyeblikket til lufting hos Øyvind på Lytterommet i Flateby,
kan beskues der,

Per

S

Sjur T

Gjest
Ser Ljudtema har en pro-jecy platevasker til 1100kr nå,,,, Var iallefall billig.

Noen som har erfaringer med den?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Sjuris skrev:
Ser Ljudtema har en pro-jecy platevasker til 1100kr nå,,,, Var iallefall billig.

Noen som har erfaringer med den?
Det er en rebranded Spin-Clean, som du får for 7-800 på nettet. Søk på forumet etter "Spin-Clean".

S

Sjur T

Gjest
Leser tråden nå... er vel like greit å søke på ebay evnt å få den inn billigere... men tror denne hadde gjort nytten hos meg altså...

S

Sjur T

Gjest
Dette er jo et fullgodt alternativ til de automatiske spør du meg. Og selvsalgt mye rimeligere... Blir resultatet vesentlig bedre med feks okki nokki eller noen andre dyrere saker??

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.544
Torget vurderinger
1
Den prinsipielle forskjellen er vakum-tørk vs lufttørking. Derutover er det et fullgodt alternativ. Fordelen med vakum er at det kan suge opp noe smuss som du ellers er avhengig av å «skrubbe av», og at du unngår unødig lufttørking som kan være en støvmagnet. Den værste «dritten» bør uansett løses med løsemidler, og ikke skrubbes løs.

mvh
KJ

S

Sjur T

Gjest
Takk for tilbakmld KJ!

Jeg tror jeg vil prøve en Spin Clean inntil videre så får jeg se om jeg avanserer etterhvert...

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.542
Torget vurderinger
10
Jeg solgte akkurat min Spin Clean til en hyggelig kar her på HFS. Han hadde 20-30 plater som skulle vaskes. Jeg har 2-300. Nettopp derfor solgte jeg den og er på vippen mellom OKKI NOKKI og DIY-Ultralyd.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.542
Torget vurderinger
10
Nå står det en OKKI NOKKI her. Veldig fornøyd. Har vasket en liten bunke. Den funker og det går kjapt. Den er til og med ganske pen å se på. Jeg kjøpte også det gjennomsiktige lokket.

:D ANBEFALES ;D

Platen som fikk jomfruturen fortjener et stemningsbilde (tatt med iPhone 4).
Elton John er nå spilt på begge sider. Nå er jeg på side to på Chris Reas On The Beach.

Vedlegg

S

Sjur T

Gjest
HEL skrev:
Nå står det en OKKI NOKKI her. Veldig fornøyd. Har vasket en liten bunke. Den funker og det går kjapt. Den er til og med ganske pen å se på. Jeg kjøpte også det gjennomsiktige lokket.

:D ANBEFALES ;D

Platen som fikk jomfruturen fortjener et stemningsbilde (tatt med iPhone 4).
Elton John er nå spilt på begge sider. Nå er jeg på side to på Chris Reas On The Beach.
Fortsatt like fornøyd med OKKI NOKKIen eller? Jeg har bestemt meg for å kjøpe en slik jeg ogs. Må bare vente til lommeboka tillater det. Har litt for mange paralell-prosjekter gående nå så jeg må vente til jeg er ferdig med dette først.

Topp Bunn