Tips/råd til valg av ny pickup

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.755
Antall liker
21.628
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Godt valg, Mani 2. Gratulerer!

Generatoren i Ortofon 2M Bronze er nok bedre enn den i AT-VM95-serien. AT-VM95ML er kjempegod, men dersom du vil ha noe som er virkelig godt og som ikke har den litt søtladne spillestilen til 2M Bronze vil jeg på det sterkeste anbefale* en Audio-Technica VM540ML. Den har Audio-Technicas beste MM-generator og en lettere nålefane enn AT-VM95ML. Thakker har den på tilbud til €167 pluss frakt, moms og det nye lave tollgebyret nå.

*Prøv å høre Kåre Willoch si det kursiverte. Så sterkt altså.
 

psAico

Medlem
Ble medlem
12.01.2024
Innlegg
31
Antall liker
52
Sted
Trondheim
Cambridge Alva Duo ligger tikroningen under 5 kkr nå, ikke 4 som jeg trodde. Åh, kronekursen.
Den var nettopp på tilbud, 25-30% eller der omkring hvis jeg husker riktig. Rykket litt i visakortet, men på det tidspunktet visste jeg ikke om det var bra greier. Hadde jeg lest denne tråden først så kunne det gått så meget annerledes... 🤷‍♂️
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.755
Antall liker
21.628
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Pussig at du skulle nevne det. Den er på 20% jubileumstilbud hos StereoFil ut uka.
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

lsornes

Medlem
Ble medlem
19.08.2022
Innlegg
5
Antall liker
4
Sted
Tromsø
Jeg har i dag en Schiit Mani og er veldig fornøyd. Har lest litt på nett at Schiit Mani 2 tar lyden til et nytt nivå for en fornuftig penge. Jeg har i dag en Marantz 6300 og en 2M Blue.

Er det noen som har noen tips til hvor en kan få tak i en Schiit Mani 2? Duet har den ikke inne.
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.546
Antall liker
3.057
Torget vurderinger
2
Jeg har i dag en Schiit Mani og er veldig fornøyd. Har lest litt på nett at Schiit Mani 2 tar lyden til et nytt nivå for en fornuftig penge. Jeg har i dag en Marantz 6300 og en 2M Blue.

Er det noen som har noen tips til hvor en kan få tak i en Schiit Mani 2? Duet har den ikke inne.
Direkte fra Schiit?
 

lsornes

Medlem
Ble medlem
19.08.2022
Innlegg
5
Antall liker
4
Sted
Tromsø
1000006116.png


Ble hele tiden lurt av teksten at dette ikke var Mani 2 😂 Ser jo nå at det er Mani 2. Frakt på 73 dollar kommer i tillegg, så kommer vel moms også.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.755
Antall liker
21.628
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vurder også Cambridge Alva Solo om du vil handle lokalt. Like god, men kun for MM og ingen brytere å fikle med.
 

lsornes

Medlem
Ble medlem
19.08.2022
Innlegg
5
Antall liker
4
Sted
Tromsø
Takk for godt forslag. Grunnen til at jeg foretrekker å kjøpe enSchiit Mani 2 har også litt med størrelse å gjøre. Den er svært liten, og enkel å "gjemme" litt bort.

Har prøvd å få tak i en via ebay, finn etc, men det har ikke vært lett.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.755
Antall liker
21.628
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ja den er bitteliten. Selv har jeg irritert meg over at Cambridge Alva Duo er så høy at den ikke smyger inn i en 1U høy åpning slik min Yamaha WXC-50 og samtlige MiniDSP-bokser gjør.
 
Topp Bunn