Tips platespillervennlig hifi-rack/tv-benk?

2112

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2011
Innlegg
150
Antall liker
44
Torget vurderinger
7
Har nå vært på jakt en stund etter en tv-benk/hi-fi rack, hvor jeg ønsker å ha platespiller, forsterker og cdspiller på toppen. Tven festet på veggen over.
Det jeg hadde sett for meg var en benk på ca. 150cm lang, 40cm bred og minst 70cm høy.

Finner mange med oppgitt lengde og bredde, men til nå umulig å finne noe med ønsket høyde. Grunnen til minst 70cm, er at jeg gjerne vil skifte mine vinylplater stående.

Blir vegghylle eneste løsning?

Tips mottas med stor takk!!
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.737
Antall liker
58.901
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Holder ikke helt målene, men nesten.
Mangler mer på bredde enn høyde.
Soundstyle.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.175
Antall liker
4.364
Torget vurderinger
1
... med TVen hengende over en benk som er 70 cm høy + 20 cm eller så til komponenter så blir TVen hengende veldig høyt. Midtpunkt et på skjermen bør være omlag i øyehøyde når du sitter og glaner. Dersom du glaner tilbakelent så kan den henge noe høyere men et midtpunkt som er omlag 120 cm over gulvet blir veldig høyt opp.

mvh
KJ
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.462
Antall liker
17.195
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Frislev har moduler som er 20, 36, 52 og 70 cm høye. Med ben blir det ca 80 cm på den høyeste. Modulene kan jo også monteres på vegg, og da bestemmer du høyden selv. Du kan jo ha lavere modul under TV, og så en 70cm ved siden av m/platespilleren på toppen.
FRISLEV - HIFI Produkter - Reoler - TV BORD - TV REOL - REOLER TIL FLADSK�RM
Frislev føres av flere Hi-Fi forretninger.
 
J

J.J

Gjest
128622d1335556899-jan-jana-s-ve-og-vel-og-vel-sa-det-ra-r-horn-og-vinyl-1.jpg


Dette er mitt rack, det består (pun intended) Av tre IKEAs - BESTÅ
To under og et oppå på midten. Når jeg kjøpte det kom det på ca 1K. Ser det er noe mer nå.
Og det tåler bra med vekt
Er mer i racket nå en ved første fotoshoot.


/JR
 

2112

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2011
Innlegg
150
Antall liker
44
Torget vurderinger
7
Mange takk for alle svar!

Har kommet til at jeg mulignes kan klare meg med 50cm i høyde. Blir jo et kompromiss mot å ikke få tven altfor høyt.

Mista nettopp et Soundstyle rack på 50cm på brukten, og er noe jeg følger med etter fremover - eventuelt kjøper nytt.

Slik ser det ut hos meg nå, blir bra å få forsterkeren opp fra gulvet;

HiFi.jpg
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.248
Antall liker
3.505
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Vibrasjonsmessig er det vel ikke akkurat noen fordel å stable platespilleren oppå preampen(? )

Veggmontert platespillerhylle er tingen. Da slipper du vibrasjoner fra gulvet.
 

2112

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2011
Innlegg
150
Antall liker
44
Torget vurderinger
7
Er klar over at det ikke er en optimal løsning! Håper derfor å få til en bedre løsning snart.

Den står forsåvidt oppå en AN dac (som ikke brukes samtidig som platespilleren).
 
Topp Bunn