Tips på record dividers/sjangerindelare

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.325
Antall liker
13.409
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Som trådtitelen antyder ser jag efter record dividers (finns det ett bra översatt ord till detta?). Har sökt efter det i sökfunktionen på HFS, men utan att hitta så väldigt mycket.

Har tänkt mig sjangerindeling. Finns det något bra där ute som samtidigt inte ser helt illa ut? Vad har medlemmarna här inne?
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.325
Antall liker
13.409
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Kanske det är fler intresserade sånn att det går att göra ett gruppköp/-projekt ut av det?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Skal prøve å huske å nevne det. Men hva ser man for seg? 31cm for å flushe noenlunde med høyden på plate i cover, pluss et par cenimeter ekstra for å stikke ut foran? avrunding med liten diameter bak for å unngå at de hekter seg i noe. 45 grader avfasing i front oppe og nede?

Uten navnyju.png


Sånn omtrent?
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.511
Antall liker
102.800
Torget vurderinger
23
Slike i finer har dessverre en tendens til å slå seg. Har prøvd. Anbefaler de som Lagga anbefaler i #5.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Ah. Kjipern. Regner med at det handler om mangelfull tørking før produksjon, og påfølgende ujevn tørking i bruk. Kan godt hende at de klarer å forebygge dette, verksbetjentene våre er utdannede møbelsnekkere.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.511
Antall liker
102.800
Torget vurderinger
23
Prøv gjerne - men dette er iboende egenskaper i mareialet. Eneste tipset jeg kan tenke meg må være å lakkere begge sidene samtidig, har en god tid og tålmodighet så er det en mulighet. Personlig synes jeg ikke det er bryet verdt.
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.325
Antall liker
13.409
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Men är det ett potentiellt stort problem om det slår sig? Blir de eventuellt pressade sammen av trycket av plater på båda sidor när de är så tunna som 3 mm?
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Ligner litt på de hvite som stod i alle platebutikker rundt omkring før i tiden. Og fortsatt i mange butikker. Jeg fikk et fullt sett gratis av Ziggy på Toots da jeg flyttet til Bergen, så de kan ikke ha vært så kostbare. Lurer på hvorfor det ikke flommer over av de pent brukt på nettet? Rett og slett fordi de gikk på søppedynga med resten av butikkinnredningen?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Laminering koster endel, da de lommene ikke er billige hvis du bruker endel av dem. Har laget noen mer "kaffevennlige" utgaver av visse manualer her- det funker , det..

Det kan det være, Baluba..Her har vi brukt alt fra vanlige ark til ryggskivene på gamle bokhyller- type IKEA- for å lage sånne.De slår seg ikke.
 
Sist redigert:

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.325
Antall liker
13.409
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Kjøpte disse her fra USA:

https://www.bagsunlimited.com/p-7203-record-divider-card-blackbr050-thick-indexed.aspx

De koster litt iom at vekten/frakten er litt dryg. Har ino om det dersom noen trenger det. De er ihvertfall meget solide og er laget av PVC plater som er fine å se til. Jeg har de svarte men de kan også fåes i hvit. Det skal godt gjøres å skade eller ødelegge dem så de varer nok evig.
Ser ok ut dessa DanB, kom de utan någon form för text/index längs kanten?
 

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Innlegg
2.208
Antall liker
3.125
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Har leita lenge selv men pr nå så endte jeg opp med forslaget fra Aurora her, plakatpapp, skarp kniv og tusj. Delte A3 på midten, snudde og deretter remser på 5 cm bredde. Blei 20 stk av ett A3 ark.
Ble akkurat passe størrelse. Kanskje ikke akkurat det vakreste for å si det slik, men pr nå får det holde :). Det funker nå. Så får vi se om man ender på noe annet etter hvert. Tipsene i tråden her er absolutt kjærkomne så får se hva man ender opp med til slutt.
 

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Innlegg
387
Antall liker
78
Torget vurderinger
7
Gå inn på Shabby Records sin facebook-side og se hvordan de gjorde det der...
Stakk innom Vidar på mandag morgen (han ble litt overrasket over å se baluba så tidlig på dagen), og den bruken av ubrukelige LP-er er jo fin. :D
Fant ikke noe relevant på FB-siden. Noen som har et bilde eller en nærmere beskrivelse ?

mvh.
Stian
 

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
1.101
Antall liker
962
Sted
Kristiansand
Gå inn på Shabby Records sin facebook-side og se hvordan de gjorde det der...
Stakk innom Vidar på mandag morgen (han ble litt overrasket over å se baluba så tidlig på dagen), og den bruken av ubrukelige LP-er er jo fin. :D
Fant ikke noe relevant på FB-siden. Noen som har et bilde eller en nærmere beskrivelse ?

mvh.
Stian
Trodde det skulle ligge en video der... Hmmm... da må jeg sjekke litt nærmere om dette bare er noe Vidar har delt med sine fb-venner.
 

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
1.101
Antall liker
962
Sted
Kristiansand
Gå inn på Shabby Records sin facebook-side og se hvordan de gjorde det der...
Stakk innom Vidar på mandag morgen (han ble litt overrasket over å se baluba så tidlig på dagen), og den bruken av ubrukelige LP-er er jo fin. :D
Ja, det var litt sånn "old school" preg over det. Å sånt liker vi! Har ikke fått vært oppe og sett de nye lokalene ennå, men gleder meg til jeg får sjangs til å besøke butikken igjen og gå på en skikkelig "budsjettsprekk" som vanlig... :)
 
Topp Bunn