Tips for høytaler valg

horn_fantast

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.06.2004
Antall liker
0
Hei alle to kanals venner.

Jeg solgte for en stund siden hele anlegget mitt for å begynne på nytt, planen er klar men vet ikke hvilke ht`er å velge,
Det er så mye fett der ute å velge.
Så kansje du/dere kan hjelpe meg med noen tips på dette.

Mitt anlegg er i dag.MCINTOSH mc-1000 mono blokker
Cd spiller-MOON ECLIPSE. MCINTOSH C-2200 rør pre.

Min musikk smak er Hovedsklig. Blues. Rock.Metal.

Takk for de svar jeg måtte få.
Hilsen en som gleder seg til allt er på plass

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Antall liker
1
Disse:
JM Lab Electra 946

En kammerat har disse, med en modifidert Threshold S500, det låter konge! Andre på hifihuset i bærum hjelper deg sikkert, hvis du ikke finner noen brukte da...

Lykke til!

PS!
Hadde jeg hatt plass, hadde jeg selv ikke vært i tvil.

-Y

horn_fantast

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.06.2004
Antall liker
0
Takk for svar yel.
Har tenkt på disse jm lab`ene også men har alldri hørt de, siden du har hørt de kan du prøve å beskrive hvordan de låter.

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
349
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Utifra navnet ditt "horn_fantast" burde du hatt noen fete hornhøyttalere, men når jeg ser hvilke monoblokker du har kan du kanskje klare deg med noen med mindre følsomhet  ;D

Du nevner ikke hvilken prisklasse eller hvor stort rommet dit er, men utifra musikksmaken din tror jeg du burde sjekke ut Legacy Focus 20/20:
http://www.maxwellimport.com/legacy.htm#focus

Edit: nå heter du ikke "horn_fantast" lenger..... men Yahoo. ....... byttet navn..?

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Antall liker
1
Takk for svar yel.
Har tenkt på disse jm lab`ene også men har alldri hørt de, siden du har hørt de kan du prøve å beskrive hvordan de låter.
[/quote/

Tja... vanskelig å si, er fattig på beskrivelser, men skal prøve: De spiller dypt, om en ikke fet bass. Tech versjonen, som kompisen har, er det gjort en mod av diskanten, men vet ikke riktig hva (tror det er gjort fra fabrik?).. denne spiller ihvertfall meget åpent, uten å være hverken pågående eller "hisssssig". Mellomtonen, tja hva skal jeg si om den? Riktig, er vel kanskje ordet. Skarptrommer er helt konge, og du som spiller blues etc vil like denne. Forsterkerene dine er jo "helt ville ;)" , ville nok hold disse ht i en skrustikke! Tror ikke de er vanskelige å drive heller, har prøvd med en 80 w klasse a med hell. Vet det går ann å få tak idisse til "greie" priser, både brukte og nye. Er jo en utgått modell, (tror jeg) Bor du langt fra Oslo? Mulig jeg kan ordne deg en prøvelytt hos han som har de jeg har hørt?

-Y

horn_fantast

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.06.2004
Antall liker
0
Til yel.

Tror ikke det me lytting er aktuelt for jeg bor i utkanten av stavanger.

Men takk alikevel å takk for ett godt svar

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Etter og ha hørt forskjellen på Jm lab Electra 936 og audiovector mi3 avantgarde synes jeg jm labene blir en puslete høyttaler som ikke er i nærheten av audiovector. Er du på jakt etter high end lyd ikke gå for jmlab.....

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Har hørt Audiovector Si6 Avantgard Arret i kjelleren til Hi-Fi Center kjeden i Tromsø, med Mcintosh 602 effektforsterker. Det spillte meget bra!! Synes ikke det manglet noe spesielt i det lydbildet! Dynamikk, dyp bass, presis mellomtone, meget bra på stemmer, luftig topp osv. ANBEFALLES!

mvh

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Etter og ha hørt forskjellen på Jm lab Electra 936 og audiovector mi3 avantgarde synes jeg jm labene blir en puslete høyttaler som ikke er i nærheten av audiovector. Er du på jakt etter high end lyd ikke gå for jmlab.....

Jm-lab er da en trygg vei å gå om du er på utikk etter high-end, men du må selvfølgelig se på toppserien! 936 er langt unna med sitt elendige kabinett!

T

timc

Gjest
Å sammenligne Electra og Utopia blir som å sammenligne Fiat og Maybach............;)

yel

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2006
Antall liker
1
Å sammenligne Electra og Utopia blir som å sammenligne Fiat og Maybach............;)

Jojo.... men så tror jeg også electraen er lettere å "få til"
for folk. Tror nok Utopiane er mere kilne både på utstyr og plasering, og ikke minst rommet de skal stå i. Det lille jeg har hørt av utopia, gjør at jeg glemmer musikken, og hører på ht.... det burde vært omvendt, men sånn er det nå for meg...

Det var heller ikke nevnt 936 av meg... de har jeg ikke hørt, og kan ikke uttale meg, utalte meg kun om 946, da det var disse jeg har hørt. Og mener fortsatt er en god ht til den musikken trådstarter lytter til.

-Y

-Y

R

regors10

Gjest
hei helt enig jeg har både jmlab 936..og 946..den type musikk du spiller er disse helt på topp..har også hatt audivector....men jeg liker jmlab bedre...men trur dette er en smaksak..ta en lytt selv...jmlab er litt kresen på kabler til info..men en topp høytaler som er lett og plassere....en skikkelig dynamisk høytaler...lykke til...ikke lett...

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.860
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Audiovector S6 og McIntosh er ein herleg match. Prøvde minstebror til elektronikken din her: http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=257 Vil tru at 1000-wattarane med 2200 let fantastisk. Men med dine kraftverk kan du eigentleg velje fritt mellom alt det lekre som finnest av høgtalarar i verda. Så her ville eg brukt god tid, og mykje heimlån til eg fann noko eg var fornøgd med. Horn er ikkje nødvendig, med slike krefter. Kva med eit sett Infinity Sigma eller kanskje dei endå eldre og større modellane (IRS Beta treng rett nok fire forsterkartrinn, og eit rom på omkring 60m2, men då spelar dei også fantastisk) Du kan også drage verkeleg vanskelege elektrostatar om du kjem over slike (link til ein verkeleg flott sak, som kan vere ein "røvar" å få god nok effektforsterkar til: http://www.soundlab-speakers.com/a1.htm)

heggaII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
0
Støtter til en viss grad tipset om AV S6. Spiller bra på McIntosh, men de kan være et helv.... å "få til". Meget kresne på plassering og annet utstyr.

For øvrig enig med A-Arve her. Med slike kraftblokker bør du ta deg god tid til å finne den beste høyttaler. Går ut fra at blokkene vil kunne håndtere de fleste høyttalere, dermed har du MYE å velge mellom.

Mvh

horn_fantast

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.06.2004
Antall liker
0
Sitter å lurer på Martin Logan ascent til anlegget mitt
noen som vet hvordan disse låter i forhold til de mindre modellen til ML.

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
hei ring bachs hifi i larvik å spør etter de største høytalerne fra sense bor du i nærheten av porsgrunn så kom innom å hør

Bortne

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.09.2004
Antall liker
0
Disse:
JM Lab Electra 946

En kammerat har disse, med en modifidert Threshold S500, det låter konge! Andre på hifihuset i bærum hjelper deg sikkert, hvis du ikke finner noen brukte da...

Lykke til!

PS!
Hadde jeg hatt plass, hadde jeg selv ikke vært i tvil.

-Y
Akto har vel disse til salgs.

horn_fantast

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.06.2004
Antall liker
0
Kom nettopp hjem fra en tur innom hifi-center kjeden i stavanger.
Va å hørte på de nye JBL 1400 Array BG,må si dette va oppløftene for jeg har selv hatt klipsch rf7 i lengre tid å ble lei horn.
Men dette låt ikke horn bare musikk musikk, ht`ne va plasert i ett rom som ikke er opptimalt me tanke på akustikk å div men de låt meget bra alikevel.

Elektronikken som ble brukt er nesten lik min egen.
Musikken som ble spilt. black label society.soil.clutch.shinedown.sevendust.clapton.nick cave.+noe til.
Musikken va medbrakt.
Eneste som kan være ett ankepunkt for meg er att 14"bass kansje er litt i meste laget med tanke på rommet jeg har.
Men den finnes i 10" også.
Så disse vil jeg også vurdere den vakre degen jeg skal kjøpe.

Er det andre som har hørt disse JBl`ene? skriv meningen deres.

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Prøv å få tak i et par eldre JBL monitorer. Fungerer veldig bra med din musikk og forsterkere.

Topp Bunn