Tips: Abbey Road - Capitol Records

V

vredensgnag

Gjest
Var på Ringstrøms her om dagen og så de hadde "ny" Abbey Road inne. Selges forseglet og til 160 kroner.

Det er Capitol Records 46446. Bittelitt oppstyr over disse på Stevehoffman-forum, pga lydkvaliteten. Den kan jeg bekrefte er meget god.

På A-siden er det risset inn:

5 5-54379-RE1 (in smaller print 5099910424315-A G1 R.M. 46446

R.M. står for Ron McMaster

Tilgjengelig fra Amazon for USD 13 + frakt.
http://www.amazon.com/gp/product/B000002UB2?tag=vglnk-c1173-20

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Hei, er det bedre lyd på denne enn MFSL ugaven av Abbey Road?

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Antall liker
20.731
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
I følge SH selv skal denne være tatt fra den gamle CD masteren.

V

vredensgnag

Gjest
Den diskusjonen er fornøyelig der inne - tar selv ikke noen stilling til hva utgangspunktet er, men det lyder meget godt, og er billig å få på døren. Om tidsplanen holdes har vi vel uansett i utsikt en ny runde vinylmasters med start i september, og da med utgangspunkt i masteringen til seneste slepp med Beatles.

Ultratyst vinyl - lite å utsette på. Nyt lyden.

Og det er verdt å minne om at vinylsleppet i september vil komme fra digitalmaster ...

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Takker.
Da er den snart på vei til et postkontor nær meg ;)

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Antall liker
20.731
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
vredensgnag skrev:
Den diskusjonen er fornøyelig der inne - tar selv ikke noen stilling til hva utgangspunktet er, men det lyder meget godt, og er billig å få på døren. Om tidsplanen holdes har vi vel uansett i utsikt en ny runde vinylmasters med start i september, og da med utgangspunkt i masteringen til seneste slepp med Beatles.

Ultratyst vinyl - lite å utsette på. Nyt lyden.

Og det er verdt å minne om at vinylsleppet i september vil komme fra digitalmaster ...
Du har helt rett i at digital master ikke trenger være negativt. ABCKO Stones boksen min kommer fra digital master og låter strålende.

Topp Bunn