Tims venner... EAR-Yoshino

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Da stoler jeg på deg. ;) I alle fall dersom resultatet er så bra som du sier. Får høre om han fler igjen..
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    staker skrev:
    Da stoler jeg på deg. ;) I alle fall dersom resultatet er så bra som du sier. Får høre om han fler igjen..
    Det blir spennende å høre om dine erfaringer når du har testet ut!
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Har mailet Matts nå, og han har fler igjen, så dette skal nok gå bra :D

    Har du foresten fått matchet rørene, eller har du bare puttet dem inn? Fikk jo målingene på Tesla rørene, men de vet jeg ikke hvor jeg har gjort av..
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    staker skrev:
    Har mailet Matts nå, og han har fler igjen, så dette skal nok gå bra :D

    Har du foresten fått matchet rørene, eller har du bare puttet dem inn? Fikk jo målingene på Tesla rørene, men de vet jeg ikke hvor jeg har gjort av..
    Det er ikke nødvendig å matche rørene i Acute, ettersom de er koblet slik de er. Så lenge de er matchet innbyrdes i hvert rør. Et rør bruker begge sider (høyre/venstre), og sender videre til neste rør, og bruker høyre og venstre på siste rør. Altså er det ikke et rør for høyre, og et rør for venstre ;)
    Sikkert vanskelig forklart, men jeg er ikke ekspert på rør så....... :)

    EDIT:

    Jeg skrev feil i det første innlegget om denne mixen!
    Putt Tesla i posisjonen nærmest frontplaten. (merket V1)
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Det var godt nok til at jeg skjønner hva du mener ;D
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Hva må jeg gjøre for å bli en av Tims venner da.?
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Det holder med å ville være en, vil jeg tro. Skulle du på et senere tidspunkt gå til anskaffelse av pre/RIAA/integrert/effekttrinn, så har EAR et nokså omfattende sortiment å velge fra. Ikke at man er programforpliktet til å kjøpe EAR, men å ha det på short-listen ved utvelgelse/utprøvelse er vel da naturlig. Prisnivået er heller ikke veldig avskrekkende sammenlignet med andre europeiske/amerikanske konkurrenter, selv om de dyreste produktene koster en del.

    Mvh. Johan
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Dersom man lurer på om man er en av oss, er det bare å kjenne litt ekstra etter når man lytter til et EAR produkt. Kjenner man da en indre uro over ikke å ha et slikt produkt, og en sterk trang til å ta den med hjem, da vil jeg helt klart kalle deg en venn!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    staker skrev:
    Dersom man lurer på om man er en av oss, er det bare å kjenne litt ekstra etter når man lytter til et EAR produkt. Kjenner man da en indre uro over ikke å ha et slikt produkt, og en sterk trang til å ta den med hjem, da vil jeg helt klart kalle deg en venn!

    flott definisjon!
    jeg er en venn....
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    JanR skrev:
    Kan vel kalle meg en EAR prospect ;)

    /jan
    bare prospect? det må vi jo snart få gjort noe med... ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    joaquin skrev:
    de har en på 13w (859), men det blir vel for macho for deg.
    Det blir nok å dra den litt langt ja.
    Nuvel,man kan ikke alltid få det som man vil ::)

    /jan
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    FallenA: "Ellers så vil jeg anbefale deg å skaffe deg Voskhod ecc88 rør, og lage en mix av dette og Tesla Pcc88 i Acuten.
    (Putt Voskhod i posisjonen nærmest fronten)
    Jeg garanterer at du vil legge deg på gulvet foran "alteret" og begynne med tilbedelse ;)

    Jeg fikk meg en ovveraskelse av dimensjoner i dag når jeg prøvde dette, og må si at maken til oppløsning og dynamikk har jeg ALDRI hørt her hos meg!"


    [/quote]
    Må bare si at dette stemmer! Puttet inn denne kombinasjonen i dag, og uten å få spilt inn det ene rørert låter dette sykt bra! Gode gamle Madonna med Frozen, låter som hun aldrig har gjort.

    Er det flere som har denne spilleren, er det bare en ting å gjøre. Og det beste med det hele er at det ikke koster stort! ;D
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Godt at det klaffet for deg også ;)
    Rart det med rør og matching. Det blir enda bedre når røret har gått noen timer!
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Det er helt utrolig at det skal ha så mye å si med et rør, som i denne sammenhengen. For som du har vært inne på, så låter det hele bare bedre og bedre. Til og med på lavere volum, kan du tydlig høre dynamikken, og stillheten rundt instrumentene.

    Nå skal det sies at jeg gjorde en annen endring også. Jeg satt base plattformen min opp på tre soundcear spikes, noe som også forterket virkningene jeg har beskrevet over. Nå er det bare bytte av strømkabel som skal til(prøve noe annet enn supra), så er jeg usikker på om det lar seg gjøre å få denne spilleren stort bedre. Vel å merke uten å gå mye hardere til verks.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    staker skrev:
    Det er helt utrolig at det skal ha så mye å si med et rør, som i denne sammenhengen. For som du har vært inne på, så låter det hele bare bedre og bedre. Til og med på lavere volum, kan du tydlig høre dynamikken, og stillheten rundt instrumentene.

    Nå skal det sies at jeg gjorde en annen endring også. Jeg satt base plattformen min opp på tre soundcear spikes, noe som også forterket virkningene jeg har beskrevet over. Nå er det bare bytte av strømkabel som skal til(prøve noe annet enn supra), så er jeg usikker på om det lar seg gjøre å få denne spilleren stort bedre. Vel å merke uten å gå mye hardere til verks.
    Ja, det er helt utrolig hvor mye denne kombinasjonen gjorde. :)
    Rapporter gjerne tilbake dine erfaringer med ny strømkabel!
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Ja tror da det.

    De skulle passe til ecc82-83 osv, så størrelsen på ecc88 er vel ikke så vidt jeg kan se så forskjellig.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har nettopp blitt dobbelt så god venn av EAR/Yoshino. Nå står det to stk. EAR 890 i monoblokk konfigurasjon i anlegget. Målt til kontinuerlig 160W triode klasse A all the way ;D Du hildrande for en oppgradering!
     

    nescafe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    572
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kunne godt tenke meg å bli en venn med Ear/yoshino, men mangler litt budsjett til å kjøpe nytt ihvertfall! Finnes de rimeligste integrerte (834 feks) på bruktmarkedet oftere enn hvert skuddår? Begynte å se etter Ear/yoshino - produkter på diverse bruktmarkeder for en par uker siden, men har ennå ikke funnet en integrert sak til salgs. Det tyder vel på at det er bra produkter som få vil selge videre?
    Finnes det håp om få i en intergrert Ear/yoshino innenfor mitt budsjett på ca 15000 NOK? Ser at nypris i Danmark ligger rett under 30000 DKK for de rimeligste.

    Mvh Frode
     

    staker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Innlegg
    475
    Antall liker
    26
    Sparer du litt til og kommer deg opp mot 20000,- skulle det være større håp. Dukker med jevne mellomrom opp en v20 til denne prisen. Vurderer faktisk selv å selge min, men dette må jeg nok gå noen runder til med.

    Ligger også en EAR 834 på finn.no til 19000,-. Jeg synes kanskje det er litt i overkant men.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.114
    Antall liker
    2.648
    Er det noen som har en E.A.R. 534, eller har hørt den? ?



    Robert H Levi i Positive Feedback har testet denne. Han er panegyrisk i sin beskrivelse av lyden.
    Robert erstattet sin Cary custom 300B Western Electric rørforsterker (!) med EAR 534, og sistnevnte spiller i en annen divisjon.
    Den lyden som Robert her beskriver er akkurat hva jeg er på utkikk etter.

    http://www.positive-feedback.com/Issue40/ear_534.htm

    PS! Det beste i livet er gratis, også HiFi-tester. Levi skriver testen på lettfattelig, enkel og presis måte. Dette kan jeg lese og bli klok av! Jeg sier dette som et spark til visse andre HiFi-magasiner som er i papirform..
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Har ikke hørt den, men Levi er jo EAR-venn så det holder. :) Jeg har så vidt hørt litt på 890 som han sammenligner med, men akkurat den modellen er det andre her som kan fortelle mer om.

    Jeg har 861, men jeg har ikke skrevet så mye om den rent lydmessig. Jeg kladdet denne teksten 2-3 ganger, men vet liksom ikke hvordan jeg skal formulere hvordan jeg opplever EARs effekttrinn. Kanskje det er det beste skussmålet man kan gi? Gang på gang slår det meg at jeg nesten ikke hører det...

    Mvh. Johan
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Er det noen som har brukermanualen til EAR 864 digitalt? 12ax7 røret i "linjedelen" har lite og ingen virkning på lyden i følge elektroeksperter (noe som også er min erfaring), men er det eksperter der ute som vet hvilke rør i RIAAen som ikke gir lydmessig gevinst å bytte?
    Lf
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Sota skrev:
    Har også 864 er veldigt fornøyd med denne , lurer på kva som er forskjel på Ear 864 og 868 , veit att det er fjernkontroll men utover dette , er det noko forskjel på desse byggemessigt.
    Dette lurer eg også på;=)

    Kjøpte meg noen 50909 blokker for en liten stund tilbake ( veldig fornøyd ), og eg var så heldig å få låne meg en EAR 864 heim frå butikken til Roald i Bergen... 864 gjorde virkelig forskjell, hadde aldri trudd at så "lite" skulle greie å gjøre så mykje!!!;=)

    Neste på oppgraderingslisten blir då altå en pre amp, og då er det jo sjølvsakt en av Tim sine godsaker som er mest i tankene;=)

    Er det mykje å hente på å gå fra en 864 til en 868 lydmessig, eller er det bare fjernkontrollen som er forskjellen??
     
    M

    musicus

    Gjest
    Dette EAR settet stod utstillt på Malmö messen nu ihelgen, med Tim selv tilstede :)



    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Psychonaut skrev:
    Sota skrev:
    Har også 864 er veldigt fornøyd med denne , lurer på kva som er forskjel på Ear 864 og 868 , veit att det er fjernkontroll men utover dette , er det noko forskjel på desse byggemessigt.
    Dette lurer eg også på;=)

    Kjøpte meg noen 50909 blokker for en liten stund tilbake ( veldig fornøyd ), og eg var så heldig å få låne meg en EAR 864 heim frå butikken til Roald i Bergen... 864 gjorde virkelig forskjell, hadde aldri trudd at så "lite" skulle greie å gjøre så mykje!!!;=)

    Neste på oppgraderingslisten blir då altå en pre amp, og då er det jo sjølvsakt en av Tim sine godsaker som er mest i tankene;=)

    Er det mykje å hente på å gå fra en 864 til en 868 lydmessig, eller er det bare fjernkontrollen som er forskjellen??

    868 sies å ligge nærmere 912 enn 864.
    hvis det stemmer, så vil jeg si at 868 er verdt prisen ifht 864 (som helt klart er blant de beste preampene jeg vet om til under 30k).

    jeg har ikke hørt 868, men kjenner både 864 og 912 godt.
    912 er kjappere og mer dynamisk enn 864.
    bassen er mer maktfull og konturert, mens mellomtonen byr på et vell av detaljer og en herlig "smekk".
     
    M

    musicus

    Gjest
    du får satse på en slik neste gang gago :)

    EAR DiscMaster


    mvh
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    Gago skrev:
    868 sies å ligge nærmere 912 enn 864.
    hvis det stemmer, så vil jeg si at 868 er verdt prisen ifht 864 (som helt klart er blant de beste preampene jeg vet om til under 30k).

    jeg har ikke hørt 868, men kjenner både 864 og 912 godt.
    912 er kjappere og mer dynamisk enn 864.
    bassen er mer maktfull og konturert, mens mellomtonen byr på et vell av detaljer og en herlig "smekk".
    Takk for svar Gago...


    Eg blei iallefall mektig imponert over 864, blei forelska;=);=) Har egentlig hatt 868 i tankene hele tiden, men etter at eg hørte 864 blei eg litt usikker.... Men no er eg "nesten" sikker igjen;=) Snakka med Sven Zackariassen som driver Audio Media, men han hadde desverre ikkje 868 inne for øyeblikket... Men skulle komme tilbake til meg når det paste seg slik;=)
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Psychonaut skrev:
    Gago skrev:
    868 sies å ligge nærmere 912 enn 864.
    hvis det stemmer, så vil jeg si at 868 er verdt prisen ifht 864 (som helt klart er blant de beste preampene jeg vet om til under 30k).

    jeg har ikke hørt 868, men kjenner både 864 og 912 godt.
    912 er kjappere og mer dynamisk enn 864.
    bassen er mer maktfull og konturert, mens mellomtonen byr på et vell av detaljer og en herlig "smekk".
    Jøss, han bor faktisk ikke mer et par hundre meter fra der jeg bor. Kanskje jeg skal ta en prat med ham...

    Takk for svar Gago...


    Eg blei iallefall mektig imponert over 864, blei forelska;=);=) Har egentlig hatt 868 i tankene hele tiden, men etter at eg hørte 864 blei eg litt usikker.... Men no er eg "nesten" sikker igjen;=) Snakka med Sven Zackariassen som driver Audio Media, men han hadde desverre ikkje 868 inne for øyeblikket... Men skulle komme tilbake til meg når det paste seg slik;=)
    Jøss, han bor faktisk ikke mer et par hundre meter fra der jeg bor. Kanskje jeg skal ta en prat med ham. Kan jo hende han har en 912 stående (i svart) som jeg kan prøve...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    JanR skrev:
    om.s skrev:
    du får satse på en slik neste gang gago :)

    EAR DiscMaster


    mvh
    For guds skyld ikke gi den mannen noen ideer nå da.


    ;D

    /jan

    kjeve på gulvet og ukontrollert spyttsekresjon... :eek:
     

    Psychonaut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2008
    Innlegg
    439
    Antall liker
    6
    kjoenik skrev:
    Psychonaut skrev:
    Gago skrev:
    868 sies å ligge nærmere 912 enn 864.
    hvis det stemmer, så vil jeg si at 868 er verdt prisen ifht 864 (som helt klart er blant de beste preampene jeg vet om til under 30k).

    jeg har ikke hørt 868, men kjenner både 864 og 912 godt.
    912 er kjappere og mer dynamisk enn 864.
    bassen er mer maktfull og konturert, mens mellomtonen byr på et vell av detaljer og en herlig "smekk".
    Jøss, han bor faktisk ikke mer et par hundre meter fra der jeg bor. Kanskje jeg skal ta en prat med ham...

    Takk for svar Gago...


    Eg blei iallefall mektig imponert over 864, blei forelska;=);=) Har egentlig hatt 868 i tankene hele tiden, men etter at eg hørte 864 blei eg litt usikker.... Men no er eg "nesten" sikker igjen;=) Snakka med Sven Zackariassen som driver Audio Media, men han hadde desverre ikkje 868 inne for øyeblikket... Men skulle komme tilbake til meg når det paste seg slik;=)
    Jøss, han bor faktisk ikke mer et par hundre meter fra der jeg bor. Kanskje jeg skal ta en prat med ham. Kan jo hende han har en 912 stående (i svart) som jeg kan prøve...
    Ingen dum ide kjoenik
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn