Hei, jeg trenger litt tips/hjelp.
Jeg har et par monitor audio gold høyttalere med Hegel H160.
Jeg bruker appleTV 4K hvor jeg har installert TIDAL HIFI på til å spille av musikk.
Spørsmålet er hvordan det lønner seg å koble dette?
I dag bruker jeg optisk kabel fra forsterker til TV, og hdmi fra TV til appleTV.
Er dette en dårlig løsning? Burde jeg i stedet kjøpe en HDMI til toslink converter for bedre lydkvalitet?
Når jeg holder inne dac+ knappen på fjernkontrollen så får jeg bare 48 opp. Skal det ikke være mulig å få bedre kvalitet?
Fordi sånn det er satt opp nå så er det ingenting som er trådløst.
Vet ikke om det er noe svakhet i å koble optisk og hdmi via tVn?
Alternativet er jo å kjøpe Bluesound Node2 som også har TIDAL, men vet ikke om dette blir bedre, uansett så frister det ikke å betale 5000kr for denne.
Såvidt jeg har skjønt så burde jeg bruke optisk i stedetfor USB?
Jeg vil helst slippe å bruke PC. Foretrekker Apple TV/Bluesound node2 eller en annen mediaspiller som jeg kan styre via fjernkontroll eller app på telefon.
Noen eforslag/tips så jeg forstår litt mer?
Takk
Jeg har et par monitor audio gold høyttalere med Hegel H160.
Jeg bruker appleTV 4K hvor jeg har installert TIDAL HIFI på til å spille av musikk.
Spørsmålet er hvordan det lønner seg å koble dette?
I dag bruker jeg optisk kabel fra forsterker til TV, og hdmi fra TV til appleTV.
Er dette en dårlig løsning? Burde jeg i stedet kjøpe en HDMI til toslink converter for bedre lydkvalitet?
Når jeg holder inne dac+ knappen på fjernkontrollen så får jeg bare 48 opp. Skal det ikke være mulig å få bedre kvalitet?
Fordi sånn det er satt opp nå så er det ingenting som er trådløst.
Vet ikke om det er noe svakhet i å koble optisk og hdmi via tVn?
Alternativet er jo å kjøpe Bluesound Node2 som også har TIDAL, men vet ikke om dette blir bedre, uansett så frister det ikke å betale 5000kr for denne.
Såvidt jeg har skjønt så burde jeg bruke optisk i stedetfor USB?
Jeg vil helst slippe å bruke PC. Foretrekker Apple TV/Bluesound node2 eller en annen mediaspiller som jeg kan styre via fjernkontroll eller app på telefon.
Noen eforslag/tips så jeg forstår litt mer?
Takk