Høyttalere Tilbake til feit lyd.

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.762
Antall liker
715
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Kankje jeg har sett etter feil lyd som blir litt for korrekt. Noen ganger tenker jeg at jeg burde gått en annen vei i valg av anlegg. Et anlegg med mer fokus på klang nedover i frekvensene. Kanskje man skal gå tilbake til gammaldags lyd med skikkelig fylde og behagelig topp. Dette er en god youtube demoer som på en måte kan beskrive hva slags lyd jeg snakker om. Høyttalere som låter bra når du spiller lavt.
https://www.youtube.com/watch?v=r4tFrs4Bex0

https://www.youtube.com/watch?v=jfYnaUN04_4

Fins det høyttalere i dag som har liknende lydbilde?
 
Sist redigert:

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Eldre Patos blir vel sett på som å være ganske fete i lyden.
Ellers så har jeg eid et sett B&W CM1, de var også overaskende varme i lyden, og fantes ikke skarp i toppen slik jeg fryktet en metalldome ville være.
Om det finnes flere B&W med samme lydsignatur som CM1 så kan det være et tips.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
De i den første youtube-lenken er jo vintage Tannoy, så hvorfor ikke noen Tannoy-modeller med 15" Dual Concentric og heritage som er på markedet i dag? Det er jo sterkt beslektede høyttalere. Når det er sagt så spiller mine vintage Radionette TK600 fra høsten 1975 riktig så fint på lavere volum. :)
 
M

MusicBear

Gjest
Går ofte og tenker noe av det samme som deg Kjendis, ikke minst hver gang jeg har vært på konsert hvor man kommer hjem og finner ut av anlegget låter som en reiseradio i forhold. Fordi lydbølgene man få live, som får selv brøstkassa til å svinge, totalt uteblir i finstua.

Prøvde før i år å høre på et sett JBL PA høyttalere med forsterker i, med 15" i bunnen, 6,5" hornladet mellomtone og horndiskant. Med spørsmål til meg selv om jeg skulle høre om det var mulig å konvertere, men det låt så uoppløst & grumsete at lytteseansen ble avsluttet etter et lite minutt.
Denne her, forresten; JBL PRX735 3-veis høyttaler med 15", 6,5", horn og forsterker – LydRommet
 

Hæææ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2014
Innlegg
143
Antall liker
70
Her er det du ser etter.Infinity Kappa.Spiller med god bass også på lavt volum.Mange solgt her i landet,men skjeldne å se på bruktmarkedet.:)

image.jpg
 
Sist redigert:

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.972
Antall liker
11.805
Sted
Hus
JBL med digre basser gir nok feit lyd ja :)
 
M

MusicBear

Gjest
Har selv bl.a. ett sett Infinity Kappa 90, Xanadu, det skriker for mye i mellomtonen og er for lite oppløst. Men OK bass når man forer på litt pulver.

Ikke hørt 8.1 / 8.2 eller 9.1 / 9.2 serien, kan være de er nokså mye bedre enn 90 og 100 serien - trolig er de det!
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Kankje jeg har sett etter feil lyd som blir litt for korrekt. Noen ganger tenker jeg at jeg burde gått en annen vei i valg av anlegg. Et anlegg med mer fokus på klang nedover i frekvensene. Kanskje man skal gå tilbake til gammaldags lyd med skikkelig fylde og behagelig topp. Dette er en god youtube demoer som på en måte kan beskrive hva slags lyd jeg snakker om. Høyttalere som låter bra når du spiller lavt.
https://www.youtube.com/watch?v=r4tFrs4Bex0

https://www.youtube.com/watch?v=jfYnaUN04_4

Fins det høyttalere i dag som har liknende lydbilde?
Sånn har jeg tenkt tidligere også.
Durte veien opp til AP Høyttalere, Krell forsterker, Burmester høyttalere og burmester forsterker (riktignok liten forsterker).. nææ.. Burmester luktet bra, men vart dyrt.
Fant det jeg har nå i signaturen. Doxa svinger, en får fot. Musikalsk.
Kudos er lettdrevent. Kanskje her det ligger. Aldrig mer tungdrevne høyttalere på meg for nå spiller det dynamisk og smekk i slagverket og dynamikken står frem i stemmen til artisten. Til og med dynamikken av pusten når de syng så lenge opptaket tillater det.
Skal du ha fysisk dynamikk i buksebenet så må en nok opp i 15" høyttalere som andre skriver her.

Nå i ettertid ser jeg jo det at jeg burde lyttet til de eldre folka her som sa slikt til meg i begynnelsen. Men det har vert en artig vei og mange erfaringer.
Men i dag er det lettdrevne høyttalere, musikalske forsterkere som gjelder.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.269
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver Kjendis, gikk den veien selv. Stoppa så opp tenkte meg litt om og starta på nytt. Er veldig glad for det. koser meg med musikk som aldri før og utstyrs jaget er ikke der på samme måten lenger. Selv om jeg nettopp bytta høyttalere.

Fikk tilbake gøy faktoren.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Been there, done that. Når jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle ha hifikorrekt lyd, men heller noe som fokuserte på musikkgjengivelse så begynte jeg å sjekke ut Klipsch, og har foreløpig kommet til disse her:


Er ikke sikkert det blir Klipsch neste gang, men jeg er nesten helt sikker på at det blir noe med horn, høy følsomhet, og stort membranareale i bassen.
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.226
Antall liker
4.613
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
JBL 250 ti, B&W 801, Infinity, spiller med dyp bass på lave volum
 

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Innlegg
1.885
Antall liker
663
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Kankje jeg har sett etter feil lyd som blir litt for korrekt. Noen ganger tenker jeg at jeg burde gått en annen vei i valg av anlegg. Et anlegg med mer fokus på klang nedover i frekvensene. Kanskje man skal gå tilbake til gammaldags lyd med skikkelig fylde og behagelig topp. Dette er en god youtube demoer som på en måte kan beskrive hva slags lyd jeg snakker om. Høyttalere som låter bra når du spiller lavt.
https://www.youtube.com/watch?v=r4tFrs4Bex0

https://www.youtube.com/watch?v=jfYnaUN04_4

Fins det høyttalere i dag som har liknende lydbilde?
Sånn har jeg tenkt tidligere også.
Durte veien opp til AP Høyttalere, Krell forsterker, Burmester høyttalere og burmester forsterker (riktignok liten forsterker).. nææ.. Burmester luktet bra, men vart dyrt.
Fant det jeg har nå i signaturen. Doxa svinger, en får fot. Musikalsk.
Kudos er lettdrevent. Kanskje her det ligger. Aldrig mer tungdrevne høyttalere på meg for nå spiller det dynamisk og smekk i slagverket og dynamikken står frem i stemmen til artisten. Til og med dynamikken av pusten når de syng så lenge opptaket tillater det.
Skal du ha fysisk dynamikk i buksebenet så må en nok opp i 15" høyttalere som andre skriver her.

Nå i ettertid ser jeg jo det at jeg burde lyttet til de eldre folka her som sa slikt til meg i begynnelsen. Men det har vert en artig vei og mange erfaringer.
Men i dag er det lettdrevne høyttalere, musikalske forsterkere som gjelder.
Mener og huske at du hadde Klipsch før? og det var vel deg jeg kjøpte Abrahamsen v4 av.
 

yzfr17

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2006
Innlegg
426
Antall liker
23
Sted
Moss
Torget vurderinger
5
Litt DSP kan kanskje løse mye uten å bytte alt?
Bruker pre med innebygget peq og tone, en liten heving ga rett fyldighet etter min smak

Hjelper lite for platespilleren din men du kan jo evt prøve JRiver (har 30d gratis versjon) og justere PEQ der for å se om du treffer lyden du vil ha
 
Sist redigert:

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Har selv bl.a. ett sett Infinity Kappa 90, Xanadu, det skriker for mye i mellomtonen og er for lite oppløst. Men OK bass når man forer på litt pulver.

Ikke hørt 8.1 / 8.2 eller 9.1 / 9.2 serien, kan være de er nokså mye bedre enn 90 og 100 serien - trolig er de det!

Kappa 70 - 80 - 90 - 100 er billigserien av kappa.

Senere / siste serie var Kappa 600 serie, som også var en billigserie i forhold til Kappa 6-7-8-9.

Kan ikke sammenlignes med Kappa 6 - 7 - 8 - 9 av diverse utgaver på noen måte.

Samme gjelder Reference serien som er billighøyttalere i forhold til det Infinity leverte.

Infinity ble vel solgt til Harman Kardon og da Arnie Nudell forlot Infinity ble det meste billigere og dårligere.
 
Sist redigert:

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Kankje jeg har sett etter feil lyd som blir litt for korrekt. Noen ganger tenker jeg at jeg burde gått en annen vei i valg av anlegg. Et anlegg med mer fokus på klang nedover i frekvensene. Kanskje man skal gå tilbake til gammaldags lyd med skikkelig fylde og behagelig topp. Dette er en god youtube demoer som på en måte kan beskrive hva slags lyd jeg snakker om. Høyttalere som låter bra når du spiller lavt.
https://www.youtube.com/watch?v=r4tFrs4Bex0

https://www.youtube.com/watch?v=jfYnaUN04_4

Fins det høyttalere i dag som har liknende lydbilde?
Sånn har jeg tenkt tidligere også.
Durte veien opp til AP Høyttalere, Krell forsterker, Burmester høyttalere og burmester forsterker (riktignok liten forsterker).. nææ.. Burmester luktet bra, men vart dyrt.
Fant det jeg har nå i signaturen. Doxa svinger, en får fot. Musikalsk.
Kudos er lettdrevent. Kanskje her det ligger. Aldrig mer tungdrevne høyttalere på meg for nå spiller det dynamisk og smekk i slagverket og dynamikken står frem i stemmen til artisten. Til og med dynamikken av pusten når de syng så lenge opptaket tillater det.
Skal du ha fysisk dynamikk i buksebenet så må en nok opp i 15" høyttalere som andre skriver her.

Nå i ettertid ser jeg jo det at jeg burde lyttet til de eldre folka her som sa slikt til meg i begynnelsen. Men det har vert en artig vei og mange erfaringer.
Men i dag er det lettdrevne høyttalere, musikalske forsterkere som gjelder.
Når jeg tenker på lettdrevent så tenker jeg opp i mot 100db i følsomhet. Kudos C2 har vel følsomhet på 88db, i min verden er det tungdrevent. Men nå sier vel ikke tekniske data alt :)
 

Kjetil_M

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2006
Innlegg
2.441
Antall liker
1.988
Sted
Bergen
Samtlige Zu Audio høyttalere, fra modellen Omen og oppover er absolutt i den kategorien du snakker om!
 
M

MusicBear

Gjest
Rekker jeg det, skal jeg innom Soundgarden i romjula for å lytte til JBL 4429, med tanke på fet råbra sub (som "stativ") under denne.

Spennende, å høre om denne gir anelser av fet live lyd, eller for "hardt/annerledes."
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Kankje jeg har sett etter feil lyd som blir litt for korrekt. Noen ganger tenker jeg at jeg burde gått en annen vei i valg av anlegg. Et anlegg med mer fokus på klang nedover i frekvensene. Kanskje man skal gå tilbake til gammaldags lyd med skikkelig fylde og behagelig topp. Dette er en god youtube demoer som på en måte kan beskrive hva slags lyd jeg snakker om. Høyttalere som låter bra når du spiller lavt.
https://www.youtube.com/watch?v=r4tFrs4Bex0

https://www.youtube.com/watch?v=jfYnaUN04_4

Fins det høyttalere i dag som har liknende lydbilde?
Sånn har jeg tenkt tidligere også.
Durte veien opp til AP Høyttalere, Krell forsterker, Burmester høyttalere og burmester forsterker (riktignok liten forsterker).. nææ.. Burmester luktet bra, men vart dyrt.
Fant det jeg har nå i signaturen. Doxa svinger, en får fot. Musikalsk.
Kudos er lettdrevent. Kanskje her det ligger. Aldrig mer tungdrevne høyttalere på meg for nå spiller det dynamisk og smekk i slagverket og dynamikken står frem i stemmen til artisten. Til og med dynamikken av pusten når de syng så lenge opptaket tillater det.
Skal du ha fysisk dynamikk i buksebenet så må en nok opp i 15" høyttalere som andre skriver her.

Nå i ettertid ser jeg jo det at jeg burde lyttet til de eldre folka her som sa slikt til meg i begynnelsen. Men det har vert en artig vei og mange erfaringer.
Men i dag er det lettdrevne høyttalere, musikalske forsterkere som gjelder.
Når jeg tenker på lettdrevent så tenker jeg opp i mot 100db i følsomhet. Kudos C2 har vel følsomhet på 88db, i min verden er det tungdrevent. Men nå sier vel ikke tekniske data alt :)
Sant, men tror ikke de går under 7 ohm (rykta seie so) under spilling så lettdrevet :)
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.251
Antall liker
9.036
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Kudos får jo mye skryt... en tidligere Klipschoman liker vist nok disse godt... Håkon_rognlien ;)
 

OskarIII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.12.2012
Innlegg
239
Antall liker
75
Sted
Nyköping
Är det ingen som experimenterar med Loudness-, Bas- och diskantkontrollerna här på Hifisentralen?
A-S301 Loudness.jpg

Yamaha A-S301 och Loudness på

Använder själv Loudness ofta på nya Yamaha förstärkaren för att få ett varmare och och livligare uppspelning av musik...
Skulle kunna beskriva ljudet även som fetare, synnerhet med klämmiga och stampa-takten pop och rock låtar.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
synes jeg fikk litt av dette nå med tannoy i hus, men de er dog oppløst oppover også, men behagelig
akustikk tiltakene var egentlig det som innførte denne lyden hos meg når jeg tenker meg om :)
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.762
Antall liker
715
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Tanken nå for min del er å eksperimentere med alternativ elektronikk på anlegget mitt. Enn langt bedre dac en det jeg har kan være en løsning eller en annen forsterker.
Jeg tror høyttalerne mine er mer enn bra nok. Jeg kommer ikke til å kjøpe noe så sant det ikke er en solid oppgradering i kontroll og fylde uten at man mister noe i toppen.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Kjøp et par Sf Aida så har du ht for i alle fall noen måneder. Kjempebass, klart i midten og mykt i toppen. Ganske lettdrevne - og lettkløpte dersom du har noen ekstra 100k som du vil bli kvitt.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Når jeg var pro musiker på 90't var det første vi spurte lydmann om var om han hadde Tannoy monitorer.Lignet på disse i videoen her.

https://www.youtube.com/watch?v=IA9G-7dx3NY
Hvis man mikser med monitorer med "fet lyd", er det vel stor fare for at produktet låter tynt når det senere avspilles på stereoanlegg med nøytral lyd?

Edit: Ser nå at disse Tannoy-monitorene ikke går for å ha det heller.
 

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
4.117
Antall liker
2.609
Torget vurderinger
16
Tanken nå for min del er å eksperimentere med alternativ elektronikk på anlegget mitt. Enn langt bedre dac en det jeg har kan være en løsning eller en annen forsterker.
Jeg tror høyttalerne mine er mer enn bra nok. Jeg kommer ikke til å kjøpe noe så sant det ikke er en solid oppgradering i kontroll og fylde uten at man mister noe i toppen.
Jeg vil påstå at du aldri vil oppnå den type "feit lyd" ala det du linket til i åpningsinnlegget med Audiophysics Tempo 25. Det er rett og slett ikke den typen høyttaler du har. Mine erfaringer tilsier at du behøver store elementer, bred baffel og noe som er rimelig lettdrevet for å få den type lyd du beskriver. Man snakker da om betydelig større høyttalere og skal du ha nyere modeller også betydelig dyrere. No free lunch, dessverre.

PS. Jeg snakker ikke om en mørkere voicet høyttaler, de kan du få i alle størrelser og prisklasser.
 

thorerjo

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2012
Innlegg
541
Antall liker
263
Sted
Nesodden
Det var scenemonitorer jeg mente.Når det gjelder studiomonitorer er disse Yamaha med hvite membraner standard i nesten alle lydstudioer men det er ikke mange hifi folk som bruker dem.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.507
Antall liker
9.250
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg ble spurt på jobben hvordan den nye rørforsterkeren var. Jeg svarte at lyden ble feitere på vis. Og når jeg så tittelen på denne tråden så kunne jeg ikke dy meg. Jeg byttet ut min gamle Sansui integrerte med en Icon Audio rørforsterker og lyden ble altså feitere. I triodedrift så ble lyden mere tørr og nøytral. Men i ultralinear drift så er lyden feit og god. Neste post på programmet blir å bytte ut høyttalerne til noen litt mer lettdrevne. De jeg har nå er noen små tungdrevne Pioneer saker på 84db. Har hørt på Dali Rubicon 2 og tror det blir bra i min lille stue på 3x5m. Håper og tror at lyden blir enda feitere med disse. God Jul.??????
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.712
Antall liker
11.164
Torget vurderinger
2
Kudos får jo mye skryt... en tidligere Klipschoman liker vist nok disse godt... Håkon_rognlien ;)
Jo visst liker jeg Kudos!

Men... alvorlig talt: Kudos mindre høyttalere er da ALT annet enn såkalt "feite" i klangen. Årsakene til at jeg liker Kudos, er helt andre enn årsakene til at jeg liker Klipsch; dette er på mange måter høyttalere i hver sin ende av skalaen, rent lydmessig.

Og ja, Kudos er lettstyrte, dvs. lett last for forsterkeren. Men de er ikke typisk lettdrevne, altså i form av at de lett spiller høyt på lav effekt.

Kort sagt: Jeg synes ikke Kudos hører hjemme i en tråd om "feit lyd".

Mvh
Håkon Rognlien
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Kankje jeg har sett etter feil lyd som blir litt for korrekt. Noen ganger tenker jeg at jeg burde gått en annen vei i valg av anlegg. Et anlegg med mer fokus på klang nedover i frekvensene. Kanskje man skal gå tilbake til gammaldags lyd med skikkelig fylde og behagelig topp. Dette er en god youtube demoer som på en måte kan beskrive hva slags lyd jeg snakker om. Høyttalere som låter bra når du spiller lavt.
https://www.youtube.com/watch?v=r4tFrs4Bex0

https://www.youtube.com/watch?v=jfYnaUN04_4

Fins det høyttalere i dag som har liknende lydbilde?
Sånn har jeg tenkt tidligere også.
Durte veien opp til AP Høyttalere, Krell forsterker, Burmester høyttalere og burmester forsterker (riktignok liten forsterker).. nææ.. Burmester luktet bra, men vart dyrt.
Fant det jeg har nå i signaturen. Doxa svinger, en får fot. Musikalsk.
Kudos er lettdrevent. Kanskje her det ligger. Aldrig mer tungdrevne høyttalere på meg for nå spiller det dynamisk og smekk i slagverket og dynamikken står frem i stemmen til artisten. Til og med dynamikken av pusten når de syng så lenge opptaket tillater det.
Skal du ha fysisk dynamikk i buksebenet så må en nok opp i 15" høyttalere som andre skriver her.

Nå i ettertid ser jeg jo det at jeg burde lyttet til de eldre folka her som sa slikt til meg i begynnelsen. Men det har vert en artig vei og mange erfaringer.
Men i dag er det lettdrevne høyttalere, musikalske forsterkere som gjelder.
Mener og huske at du hadde Klipsch før? og det var vel deg jeg kjøpte Abrahamsen v4 av.
Nei til begge. Må ha vert noen andre. :)
 

MSørløkk

Medlem
Ble medlem
31.12.2013
Innlegg
31
Antall liker
2
Sted
Meldal, Sør Trøndelag
Prøv et sett JBL SVA-2100 😉 om du finner ett, ligger ett på finn men det har gåen diskant.
Hadde disse før han som selger de nå, og hadde de på en XtZ klasse A forsterker, meget pen lyd 😁
Synd de er så veldig brutale 😔
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Audio Note rør-amp og Klipsch. Herlig lyd på lavt volum og konsertlyd når man drar på. Nå kommer Klipsch med den nye RP-serien som også blir snillere i toppen.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
LM Audio 219ia på Cornwall III er rått på alle volum og alle sjangre.
Med litt dyrere 300b-rør ble det enda litt bedre.. Jeg tør ikke tenke på hvordan det blir å låte når jeg etterhvert får oppgradert alle røra.
Heldigvis ei tålmodig sjel akkurat her, og planlegger ihvertfall å gå litt rolig frem.
Nå nærmer det seg så god lyd her hjemme at jeg snart tør å invitere for en liten demo til andre Klipsch-entusiaster som vil høre kombinasjonen.
 

Prudence

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.06.2013
Innlegg
74
Antall liker
28
Sted
Bergen
Interessant tråd. Så ikke den før i dag. Jeg har startet en tråd som helt klart er beslektet med denne.
Er ikke selv i 15 tommers ligaen - er i ligaen 3 tommer under
Ser ut som vi er flere som ikke liker de moderne WAF-faktor høytalerne. Nå hører det med til historien at det var WAF-faktoren som gjorde at selger av mine høytalere solgte sine. Men de er ikke akkurat moderne, som trådstarteren ønsker innspill på

http://www.hifisentralen.no/forumet...i-er-der-sa-ille-som-jeg-har-inntrykk-av.html
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.181
Antall liker
2.646
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Fin tråd , jeg assossierte straks til grammofon da jeg så tittelen på tråden ,,, Til tross for at jeg har siste generasjons CD drivverk og dac , så kan jeg ikke for det at jeg synes det er befriende og deilig med den fetere og analoge lyden som grammofonen min gir i direkte sammenlikning og alltid har gjort ,Siste mod til Filterless nos dac var jo ett riktig step rette veien , men allike vel er det noen CD plater som ikke kan sammenliknes i det hele tatt med LP pga direkte forflatning og totalt udynamisk som og mye av kommersiell poppen som er streambar på nettet uansett bitrate :(
 
Topp Bunn