Tilbake til enkelheten (og musikken)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Morsomt. Jeg tenkte faktisk på deg da jeg så Gallo høyttalerne for salg og vurderte å tipse deg om de!
    Great minds think alike vettu, Orso! Og takk for (om)tanken!
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Kule de høyttalerene der. Har dog kun hørt 3.1 med bass forsterker. Og husker jeg likte det jeg hørte. Gratulere med nye ventehøytralere og flygel
    Takk, Retep. Ikke hørt 3.1 eller noe annet fra Gallo før. Men synes de spiller veldig bra. Det sies at de trenger mye krefter for å levere optimalt, så jeg kjører dem med en pro-forsterker fra Yamaha som har krefter i bøtter og spann:

    848079_800__10913_zoom.jpg


    Forøvrig har jeg jo ikke konsertflygel selv ennå. Bare Homlia som er på vei til å få et :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.364
    Antall liker
    102.294
    Torget vurderinger
    23
    Som fersk Holmlia-boer ble jeg lettere sjokkert da jeg oppdaget at det ikke står et eneste konsertflygel i hele bydelen. For en skam! Det måtte jeg jo gjøre noe med, og da det dukket opp en once in a lifetime-mulighet på Aspheim pianosenter - et eksepsjonelt Schimmel-flygel fra 1989, til eksepsjonelt lav pris - begynte jeg å sondere mulighetene for å få det til en lokal institusjon. Og nå ser det faktisk ut til at det blir noe av, og at lokale krefter i området skal spleise på å få det til et egnet sted.
    Bor nok en liten filantrop i deg, Olav - det liker vi! SlukApprobert. Langt bedre en bølingen med misantroper her inne......
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ah, så du er blant de som har jobbet for at dette flygelet havner her i strøket. Så saken på FB. Bra! Visste jo at du kom til å være en god bidragsyter til vår kjære bydel :)

    Grattis! Gallo har jeg alltid mye til overs for. Eide det produktet som skapte navnet deres, Solo Nucleus, i to omganger, og har tenkt på Reference-serien mange ganger. Men så ble det rør og horn, så de havnet aldri her. Men jeg har hørt 3.5 sammen med Cayin 9084D, og det var helt strålende, selv om det var på sk "enkel musikk". De trenger nok pulver skal man ha bra med SPL (på krevende musikk).

    NB! Du må sende meg en PM når du skal selge de igjen. Har en nabo her som snart får eget musikkrom i kjelleren sin. Jobber med å konvertere han til det fortapte livet som audiofil (har iaf fått han til å investere i et par Audio Note ht. La oss gå med små steg ;) ). Fint om de forblir i bydelen!
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Som fersk Holmlia-boer ble jeg lettere sjokkert da jeg oppdaget at det ikke står et eneste konsertflygel i hele bydelen. For en skam! Det måtte jeg jo gjøre noe med, og da det dukket opp en once in a lifetime-mulighet på Aspheim pianosenter - et eksepsjonelt Schimmel-flygel fra 1989, til eksepsjonelt lav pris - begynte jeg å sondere mulighetene for å få det til en lokal institusjon. Og nå ser det faktisk ut til at det blir noe av, og at lokale krefter i området skal spleise på å få det til et egnet sted.
    Bor nok en liten filantrop i deg, Olav - det liker vi! SlukApprobert. Langt bedre en bølingen med misantroper her inne......
    Var nok i stor grad kynisk egeninteresse, slukfar! Et så stort flygel har jeg ikke plass til selv. Og hadde egentlig håpet å få det til kirken her, som ligger bokstavelig talt et steinkast unna meg og dit jeg kan låne nøkkel for å gå og spille på kveldstid... Men nå ble det ikke kirken, men en institusjon noen kilometer unna meg, der det blir vanskelig å gå og øve. Fullstendig backfire på min kyniske plan altså!!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.364
    Antall liker
    102.294
    Torget vurderinger
    23
    Begynner å bli mye bra folk og anlegg i bydelen der ute nå! Fin stigning i programmet.....
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Ah, så du er blant de som har jobbet for at dette flygelet havner her i strøket. Så saken på FB. Bra! Visste jo at du kom til å være en god bidragsyter til vår kjære bydel :)

    Grattis! Gallo har jeg alltid mye til overs for. Eide det produktet som skapte navnet deres, Solo Nucleus, i to omganger, og har tenkt på Reference-serien mange ganger. Men så ble det rør og horn, så de havnet aldri her. Men jeg har hørt 3.5 sammen med Cayin 9084D, og det var helt strålende, selv om det var på sk "enkel musikk". De trenger nok pulver skal man ha bra med SPL (på krevende musikk).

    NB! Du må sende meg en PM når du skal selge de igjen. Har en nabo her som snart får eget musikkrom i kjelleren sin. Jobber med å konvertere han til det fortapte livet som audiofil (har iaf fått han til å investere i et par Audio Note ht. La oss gå med små steg ;) ). Fint om de forblir i bydelen!
    Takk for det, Gunner! Ja, har jo inntrykk av at vi deler noen lydpreferanser. Synes det spiller kanon så langt. Bare å komme og lytte etter hvert, hvis du er keen!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er klart jeg er keen. Vi får se om vi får det til på denne siden av året. For min del trenger det ikke å være noe fuzz, hverken hos meg eller hos deg. Bare et par timer der det passer begge holder bra. Greit å legge terskelen lavt, hvis ikke blir det bare preik og lite konkret. :)

    Tviler ikke at det spiller kanon hos deg, Olav. Tror de fleste av oss er omtrentlig enige om hvordan et godt anlegg skal låte. Sagt med andre ord, så er det nok langt flere fellestrekk gode anlegg imellom enn det som skiller dem. Imidlertid har vi valgt en hobby der små forskjeller dyrkes og forstørres (ikke minst her på HFS), men vi får se det som et godt mangfold. Iaf når vi er i godt humør!:rolleyes:
     
    Sist redigert:

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hyggelig med litt rørelse i tråden her igjen. Det jeg liker aller best, er det som står om flygelet. Etter at folk holdt opp å besøke menighetshusene rundt om, og sognene blir færre og færre, blir det mindre av slike flotte tangentinstrumenter også. Muligens er ikke dette årsaken til mangelen på slike i din bydel, men i ale fall i Oslo sentrum er det slik.

    Gratulerer også med Gallo. Det var da jeg hadde et par sånne til låns noen helger i fordums tid at jeg oppdaget hva det vil si at høyttalerne forsvinner. I sweetspot gir de en fantastisk oppløsning, i alle fall dersom man lytter i noen lunde nærfelt. Resultatet av å ha hørt Gallo, var at jeg innså at de Focal-høyttalerne jeg hadde, manglet både oppløsning og presisjon. De forsvant derfor ut av stua i løpet av noen dager, og det hele ble til slutt veldig dyrt. Jeg tror ikke at jeg tør sette opp de høyttalerne jeg har nå sammen med Gallo. :cool:

    Det som fikk meg til å velge bort Gallo, til tross for mange veldig positive sider, var at jeg syntes de låt heller dårlig off axis. Mulig dette har noe med rommet å gjøre (har vinkelstue), men her i heimen endret lydbildet seg dramatisk ettersom jeg beveget meg bort fra aksen, og særlig dersom jeg beveget meg på siden av hele høyttaler-settet og inn i vinkeldelen av stuen. Dette gjaldt særlig bassen som ble heller råtten.

    Ditt rom er vel ganske annerledes, og det er flott å høre at det funker bedre hos deg. :)
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig med litt rørelse i tråden her igjen. Det jeg liker aller best, er det som står om flygelet. Etter at folk holdt opp å besøke menighetshusene rundt om, og sognene blir færre og færre, blir det mindre av slike flotte tangentinstrumenter også. Muligens er ikke dette årsaken til mangelen på slike i din bydel, men i ale fall i Oslo sentrum er det slik.

    Gratulerer også med Gallo. Det var da jeg hadde et par sånne til låns noen helger i fordums tid at jeg oppdaget hva det vil si at høyttalerne forsvinner. I sweetspot gir de en fantastisk oppløsning, i alle fall dersom man lytter i noen lunde nærfelt. Resultatet av å ha hørt Gallo, var at jeg innså at de Focal-høyttalerne jeg hadde, manglet både oppløsning og presisjon. De forsvant derfor ut av stua i løpet av noen dager, og det hele ble til slutt veldig dyrt. Jeg tror ikke at jeg tør sette opp de høyttalerne jeg har nå sammen med Gallo. :cool:

    Det som fikk meg til å velge bort Gallo, til tross for mange veldig positive sider, var at jeg syntes de låt heller dårlig off axis. Mulig dette har noe med rommet å gjøre (har vinkelstue), men her i heimen endret lydbildet seg dramatisk ettersom jeg beveget meg bort fra aksen, og særlig dersom jeg beveget meg på siden av hele høyttaler-settet og inn i vinkeldelen av stuen. Dette gjaldt særlig bassen som ble heller råtten.

    Ditt rom er vel ganske annerledes, og det er flott å høre at det funker bedre hos deg. :)
    Takk, Grammofon!

    Ja, uansett hva man tror på selv, er det ikke tvil om at kirken har vært en veldig viktig kulturbærer her i landet vårt. Ikke minst når det gjelder musikk. Er liksom ikke så veldig mange andre institusjoner som tar seg bryet med å holde seg med både orgel og flygel, og holder det ved like år etter år... Så krysser fingrene for at folk ikke slutter helt å bruke kirkene med det aller første.

    Og ang Gallo: Gøy at du har hatt dem også! Våre inntrykk er veldig samsvarende, egentlig. Jeg synes de har en veldig stor oppløsning og presisjon. Men ja, ikke så bra off-axis. Det siste overrasker meg egentlig litt, fordi de jo skal ha så bred spredning... men det tyder på at spredningen bare er vid på noen frekvenser, og ikke på alle. Likevel høres de jo fantastiske ut on-axis. Det er interessant, med tanke på hvor mye som har blitt skrevet om at høyttalere som måler dårlig off-axis ikke kan høres bra ut on-axis...

    Og det er nice å merke hvordan høyttalerne nesten forsvinner. Kanskje fordi det er så lite diffraksjon osv fra kabinettene, og at det nesten ikke er noen baffle?
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.238
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    0
    Gratulerer med nye fine høyttalere! Gallo er gode produkter.

    Flott flygelhistorie, en flott investering for bydelen.

    Liker at det at noen foretrekker "våt lyd" er på vei til å bli allmennkompetanse på HFS. Takket være deg og noen andre. :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.364
    Antall liker
    102.294
    Torget vurderinger
    23
    "Våt" lyd burde hete feit eller saftig
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hvis jeg ikke tar helt feil er "våt lyd" lyd med mye rombidrag, som feks ekstra høytalerne til TrompetN illuderer?
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Hvis jeg ikke tar helt feil er "våt lyd" lyd med mye rombidrag, som feks ekstra høytalerne til TrompetN illuderer?
    Det er sånn jeg tenker på det også. Altså relativt stor andel reflektert lyd i forhold til direktelyd. Men det er litt tricky det der - Dutch & Dutch hadde jo også mye rombidrag, SÅ stor er jo ikke stua mi. Dreier seg kanskje om hvor tidlig refleksjonene kommer?
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror også det er fult mulig å til "våt lyd" med høyttalere med begrenset spredning. Eller omsluttende og stort.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.488
    Sted
    Langesund
    Lyd med ekstremt lite rombidrag, eller tørr lyd, som det tenkes på her, er noe jeg synes fasinerer og liker, på grunn av evnen til å skille godt på forskjellig musikk og opptaksteknikk. I det ene øyeblikket kan jo et slikt anlegg levere den våteste lyd og i neste øyeblikk helt motsatt.

    Ser andre mener dette er fy-fy og er lyd det ikke lyttes til med hjerte. Sier meg litt uenig i det da.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Lyd med ekstremt lite rombidrag, eller tørr lyd, som det tenkes på her, er noe jeg synes fasinerer og liker, på grunn av evnen til å skille godt på forskjellig musikk og opptaksteknikk. I det ene øyeblikket kan jo et slikt anlegg levere den våteste lyd og i neste øyeblikk helt motsatt.

    Ser andre mener dette er fy-fy og er lyd det ikke lyttes til med hjerte. Sier meg litt uenig i det da.
    Lang på vei enig! Har hørt flere slik anlegg, og likt dem veldig godt, Shy! Men for meg blir det litt slik: jeg digger å høre på det, men vil likevel ha noe annet hjemme. For min del er det også litt avhengig av sjanger. Tørr akustikk kler IMO rytmisk studiomusikk bedre enn den kler levende akustiske opptak.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror også det er fult mulig å til "våt lyd" med høyttalere med begrenset spredning. Eller omsluttende og stort.
    Ja, men det krever mye diffusering av lyden, og etter min mening større lytteavstand. Har man dedikert lytterom blir det straks enklere.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.784
    Antall liker
    11.272
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jeg synest det er bare kjekt at vi liker forskjellig! :)
    Det gjenspeiler forskjellen på oss mennesker!
    Det er snakk om fordeler og kompromisser, hva kan man leve med? Hva klarer en seg ikke uten?
    Eneste måten egentlig å komme seg fremover er egentlig å forsøke bygge opp egen kunnskap, samt forsøke få seg litt erfaring. :)
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror også det er fult mulig å til "våt lyd" med høyttalere med begrenset spredning. Eller omsluttende og stort.
    Ja, men det krever mye diffusering av lyden, og etter min mening større lytteavstand. Har man dedikert lytterom blir det straks enklere.
    Ja. Det krever bruk av diffusjon eller et tilbakeslag av energien i en eller annen form.

    Er ikke glad i veldig tørr lyd jeg heller. Da mister jeg lyttegleden og stereo har en tendens til å låte for "lite". Bruk faktisk veldig lit ren demping til musikkoppsett.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.488
    Sted
    Langesund
    Lyd med ekstremt lite rombidrag, eller tørr lyd, som det tenkes på her, er noe jeg synes fasinerer og liker, på grunn av evnen til å skille godt på forskjellig musikk og opptaksteknikk. I det ene øyeblikket kan jo et slikt anlegg levere den våteste lyd og i neste øyeblikk helt motsatt.

    Ser andre mener dette er fy-fy og er lyd det ikke lyttes til med hjerte. Sier meg litt uenig i det da.
    Lang på vei enig! Har hørt flere slik anlegg, og likt dem veldig godt, Shy! Men for meg blir det litt slik: jeg digger å høre på det, men vil likevel ha noe annet hjemme. For min del er det også litt avhengig av sjanger. Tørr akustikk kler IMO rytmisk studiomusikk bedre enn den kler levende akustiske opptak.
    Enig med deg også, og ingen forsøk på å omvende noen, bare det at det er ulike preferanser og ønsker om hvordan lyd en vil ha hjemme, og ikke minst hva en prioriterer i musikksamlingen.
     
    Sist redigert:

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hyggelig med litt rørelse i tråden her igjen. Det jeg liker aller best, er det som står om flygelet. Etter at folk holdt opp å besøke menighetshusene rundt om, og sognene blir færre og færre, blir det mindre av slike flotte tangentinstrumenter også. Muligens er ikke dette årsaken til mangelen på slike i din bydel, men i ale fall i Oslo sentrum er det slik.

    Gratulerer også med Gallo. Det var da jeg hadde et par sånne til låns noen helger i fordums tid at jeg oppdaget hva det vil si at høyttalerne forsvinner. I sweetspot gir de en fantastisk oppløsning, i alle fall dersom man lytter i noen lunde nærfelt. Resultatet av å ha hørt Gallo, var at jeg innså at de Focal-høyttalerne jeg hadde, manglet både oppløsning og presisjon. De forsvant derfor ut av stua i løpet av noen dager, og det hele ble til slutt veldig dyrt. Jeg tror ikke at jeg tør sette opp de høyttalerne jeg har nå sammen med Gallo. :cool:

    Det som fikk meg til å velge bort Gallo, til tross for mange veldig positive sider, var at jeg syntes de låt heller dårlig off axis. Mulig dette har noe med rommet å gjøre (har vinkelstue), men her i heimen endret lydbildet seg dramatisk ettersom jeg beveget meg bort fra aksen, og særlig dersom jeg beveget meg på siden av hele høyttaler-settet og inn i vinkeldelen av stuen. Dette gjaldt særlig bassen som ble heller råtten.

    Ditt rom er vel ganske annerledes, og det er flott å høre at det funker bedre hos deg. :)
    Takk, Grammofon!

    Ja, uansett hva man tror på selv, er det ikke tvil om at kirken har vært en veldig viktig kulturbærer her i landet vårt. Ikke minst når det gjelder musikk. Er liksom ikke så veldig mange andre institusjoner som tar seg bryet med å holde seg med både orgel og flygel, og holder det ved like år etter år... Så krysser fingrene for at folk ikke slutter helt å bruke kirkene med det aller første.

    Og ang Gallo: Gøy at du har hatt dem også! Våre inntrykk er veldig samsvarende, egentlig. Jeg synes de har en veldig stor oppløsning og presisjon. Men ja, ikke så bra off-axis. Det siste overrasker meg egentlig litt, fordi de jo skal ha så bred spredning... men det tyder på at spredningen bare er vid på noen frekvenser, og ikke på alle. Likevel høres de jo fantastiske ut on-axis. Det er interessant, med tanke på hvor mye som har blitt skrevet om at høyttalere som måler dårlig off-axis ikke kan høres bra ut on-axis...

    Og det er nice å merke hvordan høyttalerne nesten forsvinner. Kanskje fordi det er så lite diffraksjon osv fra kabinettene, og at det nesten ikke er noen baffle?

    Tror nok at det er riktig ja. Jeg mener forresten å huske at jeg fikk med en egen forsterker-enhet til bassen som hjalp en god del på. er det noe du har også? Husker ikke helt hva den ble kalt, og har ikke tatt meg bryet med å google.

    Den nesten morsomste åpenbaringen med Gallo, var Stabsmusikken - av alt. De har gitt ut noen CD'er med ganske moderne musikk og virkelig god lydkvalitet. Jeg har sjelden - eller aldri - hørt blåseinstrumenter så korrekt gjengitt som via Gallo. Det måtte eventuelt være med Geir Fredriksens kreasjoner som jo også er ganske fantastiske. Men også da skal man helst sitte on-axis.


    Med de høyttalerne jeg har nå, hører man nok bedre at lyden kommer fra en høyttaler, og ikke "in natura". Jeg vurderer imidlertid ikke det uten videre som en ulempe, idet svært mye (kanskje den meste) av den musikken vi hører på, nettopp blir fremført - eller er ment til å fremføres via et anlegg. Hovedunntaket er naturlig nok klassisk musikk. Særlig ved gjengivelse av større orkestre synes jeg tradisjonelle høyttalere kommer til kort - uansett produsent og konstruksjon.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Long time no hifi

    Hola, hifi-brødre. Lenge siden jeg skrev noe her. Denne våren har vært meget travel, så har knapt hatt tid til å tenke på hifi eller musikk, dessverre... er i innspurten på doktorgraden min, så da blir det meste annet sekundært.

    Skriver kanskje mer om hifi-relaterte ting om et par uker! Det skjer forhåpentligvis interessante ting snart på den fronten også.

    ----------

    Den ene musikk- og lyd-relaterte tingen jeg har brukt tid på i vinter/vår har vært et dugnadsprosjekt for å få et konsertflygel - og konsertscene - til mitt adopterte hjemsted Holmlia. 12000 mennesker, og intet flygel - en skam! Og NÅ er det endelig i hus. Det står på Rosenholm som skal bli en popup-konsertscene, der vi også håper å bygge opp en akustisk kammersal etter hvert. I morgen (lørdag) er det innsamlingskonsert, hvis noen er interessert... Blir til og med en liten opptreden fra yours truly.

    Holmlia-bros Gunner og Rama kanskje? Bor ikke Zomby-Woof også her ute? :) Hvis vi får til en vaskekte kammersal med fokus på akustisk musikk her ute blir det en gyllen mulighet til stadig å kunne kalibrere ørene sine!
    (jeg trodde man kunne tagge brukere nå, men får det ikke til)

    -----------

    Men kan dele en liten ting som kanskje også er interessant for hifi-nerds. Det foregår jo fra tid til annen litt debatt om romkorreksjon/rom-eq, og hvordan høyttalere bør tilpasses til rommet og akustikken. Det som mange kanskje ikke vet, er at et flygel også gjennomgår en slags "rom-eq" når det leveres av virkelig fremragende pianoforhandlere. Flygler og pianoer bør nemlig voices når de blir satt inn i et nytt rom. Voicingen, eller intoneringen, er en diskret tilpasning av tonaliteten i pianoet til akustikken i rommet. Noen rom har hard akustikk, andre har myk, og tonen til pianoet bør tilpasses deretter.

    Dette er en viktig grunn til å kjøpe pianoer fra forhandlere som kan sitt fag, ikke fra online-forhandlere som Thomann... når man kjøper fra de beste får man nemlig voicing/intonering på kjøpet.

    Her kan man se Joakim fra Aspheim pianosenter (som solgte flygelet) intonere flygelet i dag, etter at det kom på plass for noen dager siden:


    Jeg prøvespilte flygelet før voicingen, og da opplevde jeg det litt "tynt". Mens jeg opplevde det varmt og fyldig da det sto i det mindre prøverommet til Aspheim. Så det jeg tipper Joakim gjør nå, er å voice det til å bli litt varmere, ettersom akustikken i dette lokalet heller mot det kalde.

    Og slik eq tror jeg også har noe for seg når det gjelder hifi og høyttalere!
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Godt å ha deg tilbake:) Lykke til med graden, jeg har også kjent på hva den innspurten gjør med kroppen og prioriteringer:) Du kan trøste deg med at det går seg til igjen etterhvert:)
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Godt å ha deg tilbake:) Lykke til med graden, jeg har også kjent på hva den innspurten gjør med kroppen og prioriteringer:) Du kan trøste deg med at det går seg til igjen etterhvert:)
    Takk for det, Vidar :) Ja, for et par uker siden våknet jeg nesten hver natt og var sikker på at veilederen min var i rommet og stirret olmt på meg. Skal bli godt å bli ferdig etter hvert!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn