Til dynga folkens

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.988
Antall liker
707
Inspirert av andre her på forumet kikka jeg innom "elektrodunken" da jeg leverte noe kvist og kvas på søppelplassen.
Sannelig, øverst i haugen tronet en Thorens 145 uten synlige lyter.
Ikke vet jeg hvor bevaringsverdig denne spilleren er, men nå står den iallefall i garasjen i påvente av sin videre skjebne.
Er dette noe å ha eller er det skrot?
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Er det MKII versjonen du fikk?



Disse går for 200-400 USD på ebay. Kjenner ikke til denne spilleren personlig.....
 

Jet_Silver

Medlem
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
27
Antall liker
0
Din heldige j... ! Gratulerer. Men hvorfor satte du den i garasjen ?

Koble opp, koble opp og fortell oss om det lød godt !
Eller er der noget som krangler ?
Muligens en RIIA der mangler ?
Arve sa; Ein brukbar spelar,
du må verste fall skifte delar !
Nei, nå må du ut i garasjen,
se  å få kobla opp ekvipasjen
Hvis du trenger gode råd,
starter du bare her en tråd
 

Hi-Fi-Nybegynner

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.03.2003
Innlegg
131
Antall liker
0
Koble opp, koble opp og fortell oss om det lød godt !
Eller er der noget som krangler ?
Muligens en RIIA der mangler ?
Arve sa; Ein brukbar spelar,
du må verste fall skifte delar !
Nei, nå må du ut i garasjen,
se  å få kobla opp ekvipasjen
Hvis du trenger gode råd,
starter du bare her en tråd
;D ;D ;D ;D

Helt konge.

Tenk så mye bra platespillere som bare blir kastet, blir helt på gråten jeg ;D

For å sitere Amcar: Ta vare på dem...

Mvh

Roy-E
 

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Innlegg
2.988
Antall liker
707
Det er en Mk2. Noen som vet hva slags pick-up den har originalt?

Grunnen til at den står i garasjen (sammen med mye annet nam-nam) er at familiens overhode har et noe betent forhold til alt "skrotet" som samles inn.
Driver å bygger 2. etasje på garasjen, den blir konefri ;D ;D
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Ut i fra bildet å dømme: Ortofon VMS 20 e mk II. Det var en god pickup, varm og detaljrik. Jeg har huset, nåla koster 700,- hos Mono. Billigere i Danmark.
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.721
Antall liker
4.395
Sted
Nøtterøy
Det er en Mk2. Noen som vet hva slags pick-up den har originalt?

Grunnen til at den står i garasjen (sammen med mye annet nam-nam) er at familiens overhode har et noe betent forhold til alt "skrotet" som samles inn.
Driver å bygger 2. etasje på garasjen, den blir konefri ;D ;D


Garasjen har visst blitt mannens siste bastion..... ;D
 

usb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2005
Innlegg
108
Antall liker
0
Jepp, dynga er ofte den lokale Mekka. Duverden hvor mange vintage IBM`er jeg loppa derfra en periode.

mvh
 

rveum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.06.2005
Innlegg
298
Antall liker
21
Torget vurderinger
3
Jeg plukket nettop med meg en Huldra 9 fra dynga, den virker ikke ennå men ved bytte av drivere skulle den bli helt fin.
 

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Innlegg
630
Antall liker
26
Sted
Bergen
Hadde en kamerat som jobba i renovasjonen. Kjelleren hans var stappfull av vinylskatter som folk hadde kastet....Galskap...

Samleren
 

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
395
Antall liker
130
Stakk innom fyllinga i dag før jeg for på jobb,fant en Panasonic SG-70, radio/kassett.Prøvt å google men fant ingen info,noen som vet noe om den??Fant også 2 høyttalere som var innlevert i lag med Panasonicen,og bak på de stod det:SB-25,produsert i Norge ved VIK ELECTRIC.noen som har hørt om desse,jeg har ikke.
 
M

Mulelid

Gjest
Aner ikke, og prøvde søk med ulike kombinasjoner etc.. Fant ikke noe spesielt. Er innom dynga og diverse bakrom på et par butikker selv, og får mye rart derfra. Pc'en jeg taster fra nå er bygget opp av deler fra dynga; AMD Athlon 800 MHz med 3 stk 128 MB PC 133-RAM og i et Hyundai kabinett der hoveddisken står på høykant bak ved siden av power, og dermed er det plass til 5 disker foran. :):)
 

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
395
Antall liker
130
Skrudde ut elementa fra høyttaleren,er SEAS både diskant og bass,da burde det vel gå an og spore de.?Skal prøve og tyde hvilke element det er når det blir litt bedre lys.Sende en mail til SEAS?? er det en mulig løsning,de skulle vel vite hvem de har levert til.
 
M

Mulelid

Gjest
Drit i det.. Sett elementene i en skikkelig kasse og nyt gromlyden. SEAS kaster man ikke uansett.. ;-)
 

flor

Rørentusiast
Ble medlem
07.06.2005
Innlegg
238
Antall liker
26
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
3
Helt vanvittig hva folk kaster-en kamerat av meg fant et par Jamo concert i en container!Det var ikke en ripe i lakken,men et element var brent!Det ble skiftet og nå er de 100%!Mener at disse kostet over 10 lapper!Dette er jo ren og skjær galskap!
 
M

Mulelid

Gjest
Neida.. Bare eksempel på luksus-Norge, med alle syte og klagefolka som tjener over evne med penger og likevel går ut i streik bare for å flå arbeidsgiveren enda mer. Ikke nøye å kaste noe, når man bare kan "luffe" ned i en butikk og bruke et par timers lønning på noe som andre (les uføre og arbeidsledige) bare kan drømme om................
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Tror du tar feil hvis du tror at det er de som tjener over evne som streiker. Det er endel "smarte" folk i næringslivet som har merkelig mye penger.
 
M

Mulelid

Gjest
Samme for meg, men folk her til lands har mer enn nok å leve av.. :)
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Hadde en kamerat som jobba i renovasjonen. Kjelleren hans var stappfull av vinylskatter som folk hadde kastet....Galskap...

Samleren
Selv ble jeg kjeppjaget fra dynga, de ansatte vil ha godbitene/frynsegodene for seg selv.. :mad:

mvh
sleiven
 

Vedlegg

zerum

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
395
Antall liker
130
Det er stor forskjell på de som styrer "dynga" forstår jeg,ver og gikk tur og ble tilkalla fra de som jobber der ,kom og se hva som er innlevert ! vil du ha det :eek:,bare og gå inn og lete hvis de vil,var beskjeden jeg fikk...
 
M

Mulelid

Gjest
Dagens godbit fra dynga her jeg bor, på Kaupanger ved Sogndal.. Lenco L85 som har slakk reim, mangler shell og pick-up, støpsel og DIN-plugg/Phonoplugger.. Ellers veldig pen! Anslått verdi?? :)
 
M

Mulelid

Gjest
Dagens fangst: Et par B&W DM12 der jeg kun loddet en liten ledning som hadde løsnet fremme på tilkoblingen mellom diskantelementspolen og diskant-"chassis", og så mangler begge kassene frontdekselet. Fangst nr 2 fra samme tur var en Dual 504 som kun måtte ha ny pickup pga skjev nål. Kjenner noen til DM 12? :)
 
K

kbwh

Gjest
Blandet DM12 og denslags med noe annet:

1983: Launch of the DM110 and DM220 – the first digital monitors to match the high dynamics of the compact disc. DM now stands for "Digital Monitor".

Hadde DM110 engang. Huffameg.
 
M

Mulelid

Gjest
Hehe.. Ok, men dette er som sagt DM 12. Noen tungdrevne saker med ca 12 - 15 Watt driftseffekt. :)
 
Topp Bunn