Tigging

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.054
Tigging var vel det denne tråden handlet om?

Tigging i er i dag profesjonell virksomhet. Noen få narkomane er det, men i hovedsak er den en folkegruppe med tilreisende (sigøynere) som lever av dette. I de fleste europeiske storbyer er dette forbudt. Det vil også skje i Norge når problemet er blitt stort nok.
Beklager avsporingen. Det var bare noen som syntes det var glamorøst å melde seg ut av samfunnet og være fri.

G

Gjestemedlem

Gjest
Tigging var vel det denne tråden handlet om?

Tigging i er i dag profesjonell virksomhet. Noen få narkomane er det, men i hovedsak er den en folkegruppe med tilreisende (sigøynere) som lever av dette. I de fleste europeiske storbyer er dette forbudt. Det vil også skje i Norge når problemet er blitt stort nok.
Beklager avsporingen. Det var bare noen som syntes det var glamorøst å melde seg ut av samfunnet og være fri.
Hvor dårlig du fatter det du leser.

Så lenge man har råd til å forsørge seg selv på andre måter er man da på ingen måte meldt ut av samfunnet bare fordi man ikke er lønnsslave. Dette omfatter da svært mange mennesker, husmødre, kunstnere, forfattere, rentenister, livsnytere, dilettanter, reiselystne, eventyrer og hele spekteret med mennesker som ikke definerer sitt menneskeverd i hvor mange sosialistpoeng man kan generere i løpet av et år men har andre verdier her i livet som er viktigere enn det påtvungne nytteaspektet.

Kravet om den ultimate samfunnsnyttighet nådde forøvrig sitt absolutte høydepunkt i Kambodsja i årene 75-79. Der var det ingen nåde om man ikke gjorde nytte for seg, arbeidet hardt og trakk sin egen vekt. Svært lite rom for unyttige aktiviteter og livsutfoldelse der.

Ikke at jeg tro noen her ønsker seg noe slikt, men jeg lar meg skremme litt av den duknakkede underdanigheten, autoritetsfrykten og jantelovmentaliteten som gjør seg gjeldende her i tråden.

Jeg tror rett og slett mange her ville egnet seg godt til et langt liv i fengsel. De har jo alt som skal til for å trives en slik plass.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.054
Dette omfatter da svært mange mennesker, husmødre, kunstnere, forfattere, rentenister, livsnytere, dilettanter, reiselystne, eventyrer og hele spekteret med mennesker som ikke definerer sitt menneskeverd i hvor mange sosialistpoeng man kan generere i løpet av et år men har andre verdier her i livet som er viktigere enn det påtvungne nytteaspektet.
Svært mange mennesker? Hvor mange mennesker kan leve uten inntekt? Hvis det kun er livsopphold det er snakk om så kan man klare seg med en liten inntekt, men de aller fleste stifter familie og da har man endel forpliktelser som koster penger. Å være en enslig mann i slutten av 30-årene som har en medioker inntekt og sitter i en trang, billig, leilighet på kveldene for å spare penger til den store reisen er for meg ikke noen drømmetilværelse.
Hvordan du får sosialismen inn i dette fra er meg en gåte.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Dette omfatter da svært mange mennesker, husmødre, kunstnere, forfattere, rentenister, livsnytere, dilettanter, reiselystne, eventyrer og hele spekteret med mennesker som ikke definerer sitt menneskeverd i hvor mange sosialistpoeng man kan generere i løpet av et år men har andre verdier her i livet som er viktigere enn det påtvungne nytteaspektet.
Hvordan du får sosialismen inn i dette fra er meg en gåte.
For ikke å snakke om Kambodsja...

G

Gjestemedlem

Gjest
Du legger som vanlig til alt mulig som faller deg gjennom hodet i øyeblikket. Det er ingen som har snakket om å leve uten inntekt. Hvor tar du slikt fra. Det vi snakker om er jo at folk stort sett jobber for å tjene penger slik at de kan leve et greit liv, og ikke utifra tvangstanker om hvor nyttig du synes de er.

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.466
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Ja, klart jeg kutter ut denne vettløse jobbingen så fort jeg ser en mulighet.

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
12.121
Torget vurderinger
2
Det blir ikke tiggerforbud eller ryddet opp i dette før sigøynerne driter og camper i hagen til 53% av stortingpolitikerne, og lommetyver stikker av med iPhonen til barna deres hver gang de går til skolen. I mens må vi som bor i Oslo innfinne oss med å bo i en av de ekleste byene i Europa. Det er en befrielse å besøke ide øvrige Europeiske hovedsteder hvor man slipper denne møkka. Hvorfor skal vi finne oss i dette i vår by når det andre får det til??, fordi landet er bebodd av snillister som ikke bor her i byen kanskje. Norge er verdens sosialkontor og Oslo er utedassen.

Tror jeg må flytte til Snarøen for å slippe unna denne forslummingen..

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.217
apropos utedass. Hvor vanskelig og kostbart ville det vært å sette opp enkelte skikkelige doer? Vesentlig billigere enn å rydde opp i etterkant, og ikke minst vesentlig mer sanitært.

Folk drar ikke til Norge for å gjøre fra seg på et illeluktende offentlig toalett.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Det ble satt ut toaletter i Vaterlandsparken for ett eller to år siden. Disse måtte hentes for desinfisering og reparasjon hver dag. Problemene inkluderte at brukerne stappet klær i avløpet etter å ha brukt dem som dopapir, gjorde sitt fornødne i vasken og klinte avføring på veggene, trolig etter å ha tørket seg bak med hendene. Siden brukerne ikke klarte å gå på dass ble toalettene fjernet. Jeg tror driftskostnadene i prosjektperioden var 15,000/dass/dag.

Topp Bunn