Tidenes 'sidekick', nominasjonstråd

Z

Zomby_Woof

Gjest
Er det flere enn meg som synes at musikken er full av 'unsung heroes'?

Jeg mener enkelte har bidratt til musikkhistorien, og siden opplevd at andre fikk all æren alene. Derfor, ære den som æres bør, en kåring av tidenes 'sidekick'.

Jeg har et par forslag selv:

Napoleon Murphy Brock:
Saxofon og absurd humor med Zappa. Hva hadde egentlig Roxy/The Helsinki concert vært uten?

Mick Ronson:
Brilljant gitarist med David Bowie og Ian Hunter. Arrangementer og produksjon med Lou Reed på Transformer. Ziggy Stardust ville neppe hatt sin plass i historien uten.

Kom med forslag, så arrangerer vi en avstemming senere.

cox

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
398
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
John Cale

Sentral i Velvet Underground uten å få æren for den særegne sounden. Produserte Patti Smiths plate Horses, den første Squeeze-plata, første plate med Stooges blant annet. Listen er lang...

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.669
Torget vurderinger
4
Ronno, som dessverre tok kvelden for ikke lenge siden, var en allsidig gent må vite. Ble ganske overrasket da jeg oppdaget at han var med på Bob Dylands Rolling Thunder Revue i 1975...så sent som i oktober 1973 var han "a spider from mars" da Bowie gjorde sitt "1980 Floor Show". 2 år etter, i oktober -75, var han i Rolling Thunder bandet. Kan det bli mer forskjellig ? Go figure !

Senere en gang på 80-tallet produserte han canadiske Dalbello sitt debutalbum "Whomanforsays". En sterk og spesiell dame som er verdt å sjekke ut.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Tim Friese-Green !

bakmannen,produsenten,musikeren og medkomponisten i Talk Talk.etter samarbeidet med Hollis & co figurerte han i gruppa Catherine Wheel om noen husker dem.etter dette har det vært stille rundt hans person.etter et kjapt søk på nettet virker det som om han nå har beveget seg inn i filmkunstens verden.

mvh. s,

ja og takk for påminnelsen om Dalbello Trane.hadde glemt denne flotte artisten.hørte plate av henne sist på et vorspiel i Bergen tilbake i '95.

Topp Bunn