Tidals Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Som vi alle veit blir wimp hetende tidal , og for min egen del og hørt på tidal hifi di 2 dagene har vert forykende , at det skulle være så stor forskjell på lyden trudde jeg ikke , ihvertfall slik spotify premeium er pr i dag , ser ikke jeg meg tilbake for og si det slik. Dette lover utrolig godt og liker konseptet som er i web browseren til google chrome , er lett og finne fram til sanger som det er til album. Man ser at dette er kvalitet fra tidal sin side , og legge sanger og album til spilleliste er en lek. Har også lastet ned tidal til mobil tlf og lenovo taben min :) Og høre musikk i slik lyd kvalitet er spot on for meg :)
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Har og tatt i bruk Tidal HIFI. Kan ikke si jeg hører forskjell på lyden. Men jeg er veldig fornøyd med at alle spillelister, favorittalbum etc var overført automatisk fra Wimp. Det var en lettelse!
    Forøvrig synes jeg det ligger mye musikk på Tidal som jeg ikke kan huske å ha sett/hørt i Wimp.
    Mener å ha lest at det ikke skulle være egen folder for norsk musikk i Tidal, men det er det jo. Den forsvinner kanskje etterhvert som det blir amerikanisert?
    Band som Metallica mangler fortsatt, håper de kommer på plass etterhvert.
    Tommel opp så langt 👍
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg har funnet det som er av musikk på tidal , som jeg hadde på spotify premeium. Jeg skal slette spotify fra pcen og alle andre plasser jeg har det , etter jeg har fått på plass alle sanger jeg hadde på spotify og over til tidal. Dette var virkelig bra fra tidal synes jeg , og dette at vi må spille fra browseren på tidal hifi i google chrome fungerte utmerket , har ingenting og utsette på noe tommelen opp for tidal.

    Mvh Imagine.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Så noen lurte på om tastaturet virket når man skulle trykke pause og slikt i tidal på web browseren , gikk fint med mitt tastatur brukte mellom tasten på tastaturet. Og skifte sanger har jeg ikke fått til enda , men nå er det ikke så tungt og løfte hånden bort til musen og skifte sang.
    DSC_0009.jpg


    Mvh Imagine.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Jeg er med! Tidal er en skikkelig godbit som har et bra tilbud. Liker off-line-mulighetene de gir, og at man kan ha tre enheter per konto. Det er veldig moro å høre på gamle ting fra ungdomstiden, med skikkelig lyd, og høre at det faktisk ikke bare var 'puddel-rock' man hørte på, men musikk med kvalitet! For min del snakker jeg da om Blue Öyster Cult og UFO som er et par av bandene jeg ikke har hørt siden et par-tre tiår tilbake ... :) Listene som Tidal lager er også veldig fine til å oppdage ny musikk. Likte særlig godt lista som heter "Southern Accents" (som merkelig nok _ikke_ innholder noe Tom Petty) med mye flott musikk.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Tidal kommer raskt til og bli populær i blant vanlige folk , og i blant oss hifi freaker. Tidal er det beste streaming programmet der ute nå vil jeg si , og bruker grense snittet på google chrome er opp til forventningene for min del , likte og spille av musikken i google sin web browser :)

    Mvh Imagine.
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Lastet ned Tidal appen til tlf og det er jo nytt design og komt video for en del sanger, men det er nok ikke noe jeg kommer til og bruke i stor grad uansett. Alltid gøy med nytt design, men ellers er det vel Wimp med nytt navn.
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Jeg ser flere av dere er så imponert over lydkvaliteten på Tidal. Sammenligner dere da med Wimp HiFi eller med Spotify? Tidal HiFi er vel det samme som Wimp HiFi og overgangen herfra vil vel ikke være merkbar når det gjelder lydkvalitet?
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Jeg ser flere av dere er så imponert over lydkvaliteten på Tidal. Sammenligner dere da med Wimp HiFi eller med Spotify? Tidal HiFi er vel det samme som Wimp HiFi og overgangen herfra vil vel ikke være merkbar når det gjelder lydkvalitet?
    Det skal være akkurat det samme som Wimp HIFI så og høre noe forskjell der ville vært merkelig.
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Lydkvaliteten på Tidal/Wimp vs Spotify er ikke akkurat natt og dag. Bedre? Ja... men...
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Tidal er det beste jeg har hørt inne ren flac streaming, Spotify som jeg likte best blir parkert når det kommer til tidal lydmessig. Synes også tidal hifi er noe bedre enn wimp hifi, men nå er det en stund siden jeg prøvde wimp. Jeg har sagt opp Spotify premeium, og tegnet abonnement hos tidal hifi, det blir automatisk etter prøve tiden. Tidal er utrolig populært har blitt verden om :) Og det er ikke rart med tanke på lydkvaliteten hos tidal.

    Mvh Imagine.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Klarer foreløpig ikke si at Tidal låter noe spesielt bedre enn Spotify via Fidelify og Asio hos meg.
    Men.. Jeg får teste det ut denne måneden før jeg kommer med endelig konklusjon.

    Sliter med at Tidal ikke vil spille av sangene som ikke er i Hifi versjon. Den viser at den spiller av, men det kommer ingen lyd.
    Flere som opplever dette?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg merket stor forskjell på tidal sin hifi lyd, og jeg har også fidelify og asio med Spotify. Men etter det jeg hørt både i går og i dag er det ingen tvil. Dama hadde ikke spille liste på Spotify før, men det kom fort opp 1 spille liste på tidal. Og dette sier jeg heller ikke for og være jævlig, men jeg hørte klart forskjell på di sjangeren jeg hører på. Husk jeg har vert Spotify premeium kunde siden di startet opp med dette, men Spotify ligger langt etter tidal og disse som streamer flac kvalitet. Så jeg er en fornøyd ny tidal hifi kunde.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Undertegnede har brukt Tidal med en Linn Akurate DS streamer siden desember, og er svært godt fornøyd. Det har ikke vært ett eneste problem, som jeg kan huske.

    Og lyden er fremdragende.
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.941
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Enkelt spørsmål; Funker den nye streamingtjenesten på den gamle SB Duet?

    mvh
    lassemann
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Tidal er bare det internasjonale merkenavnet på Wimp, så om man hører forskjell der er det nok egen hjerne som lurer en litt.
    På direkte og korte AB tester sliter jeg litt med å høre forskjell på wimp og spotify må jeg innrømme.
    Men det jeg merker er at når jeg hører (hørte - en stund siden jeg gikk over til wimp/tidal nå) på musikk vis Spotify blir jeg "trett" i ørene etter en stund, det blir jeg ikke når jeg hører fra rippede cd'er og heller ikke fra Wimp/Tidal.
    Også musikk som er mye komprimert (ref. The Loudness War) synes jeg fort blir bråkete og slitsomt å
    høre på.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Tidal kommer til og vokse fort i streaming markedet, er utrolig hvor mye snakking det er om tidal rundt om. Tidal er det beste som har kunne hendt meg, lydkvaliteten er tipp topp uansett hvilken sang du spiller. Og bare konseptet tidal ser man at det er kvalitet. Vet dette er wimp som har byttet navn, men er det virkelig bare det tru.

    Mvh Imagine.
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Tidal kommer til og vokse fort i streaming markedet, er utrolig hvor mye snakking det er om tidal rundt om. Tidal er det beste som har kunne hendt meg, lydkvaliteten er tipp topp uansett hvilken sang du spiller. Og bare konseptet tidal ser man at det er kvalitet. Vet dette er wimp som har byttet navn, men er det virkelig bare det tru.

    Mvh Imagine.
    Det er nok det såvidt eg kan forstå, med annet design og mulighet for videoer.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Tapper ikke mye når man streamer flac direkte fra web browseren , og vi er ganske mange pålogget både trådløs og med ethernet kabel. Og jeg har en fiber linje på 50/50

    Mvh Imagine.

    [h=3]Testen er ferdig[/h]
    [h=3]Ditt testresultat[/h]
    • Nedlasting
      Mbit/s
      [h=3]48.63[/h]
    • Opplasting
      Mbit/s
      [h=3]50.11[/h]
    • Svartid

      ms
      [h=3]13[/h]
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Tidal er bare det internasjonale merkenavnet på Wimp, så om man hører forskjell der er det nok egen hjerne som lurer en litt.
    Har ikke testet lossless, men Tidal har 320 kbps AAC, mens sist jeg sjekket har wimp 256 kbps AAC. Og at Tidal bruke nettleseren til å videreformidle lyden kan ha noe å si og.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Tidal er bare det internasjonale merkenavnet på Wimp, så om man hører forskjell der er det nok egen hjerne som lurer en litt.
    Har ikke testet lossless, men Tidal har 320 kbps AAC, mens sist jeg sjekket har wimp 256 kbps AAC. Og at Tidal bruke nettleseren til å videreformidle lyden kan ha noe å si og.
    Er det da forskjeller på hifi hos tidal og da , man kan jo begynne og lure om wimp virkelig kjørte ren flac på alle sangene sine.

    Mvh Imagine.
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Tidal er bare det internasjonale merkenavnet på Wimp, så om man hører forskjell der er det nok egen hjerne som lurer en litt.
    Har ikke testet lossless, men Tidal har 320 kbps AAC, mens sist jeg sjekket har wimp 256 kbps AAC. Og at Tidal bruke nettleseren til å videreformidle lyden kan ha noe å si og.
    Er det da forskjeller på hifi hos tidal og da , man kan jo begynne og lure om wimp virkelig kjørte ren flac på alle sangene sine.

    Mvh Imagine.
    Og hvorfor lurer du på det?
    Mener du at det er bedre lyd på Tidal HIFI enn på Wimp HIFI?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Tidal er bare det internasjonale merkenavnet på Wimp, så om man hører forskjell der er det nok egen hjerne som lurer en litt.
    Har ikke testet lossless, men Tidal har 320 kbps AAC, mens sist jeg sjekket har wimp 256 kbps AAC. Og at Tidal bruke nettleseren til å videreformidle lyden kan ha noe å si og.
    Er det da forskjeller på hifi hos tidal og da , man kan jo begynne og lure om wimp virkelig kjørte ren flac på alle sangene sine.

    Mvh Imagine.
    Og hvorfor lurer du på det?
    Mener du at det er bedre lyd på Tidal HIFI enn på Wimp HIFI?
    Var ikke slik jeg mente det , men siden dette ble skrevet men Tidal har 320 kbps AAC, mens sist jeg sjekket har wimp 256 kbps AAC. Så begynte jeg bare og lure litt , var ikke noe anet. Uansett wimp/tidal er jo det samme bare anet navn , men må si jeg likte tidal :)

    Mvh Imagine.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trenger litt hjelp. Kjører Tidal fra IPad gjennom en Airport Express. Fungerer helt fint, men har et problem. Når jeg skal bytte fra vanlig avspilling til streaming tar det ofte litt tid før IPaden får kontakt med Airport Expressen, og innimellom får den ikke kontakt og jeg må resette IPaden. Ikke et stort problem, men litt irriterende.

    Lure triks i Ludo?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Trenger litt hjelp. Kjører Tidal fra IPad gjennom en Airport Express. Fungerer helt fint, men har et problem. Når jeg skal bytte fra vanlig avspilling til streaming tar det ofte litt tid før IPaden får kontakt med Airport Expressen, og innimellom får den ikke kontakt og jeg må resette IPaden. Ikke et stort problem, men litt irriterende.

    Lure triks i Ludo?
    Inne på tidal står det hvilken komponenter osv osv, som er kompatibel med tidal. Ta en titt på det, jeg er lei av og måtte bruke pc som avspiller hele tiden. Og jeg må gå til innkjøp av sonos connect tenker jeg.

    Mvh Imagine.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trenger litt hjelp. Kjører Tidal fra IPad gjennom en Airport Express. Fungerer helt fint, men har et problem. Når jeg skal bytte fra vanlig avspilling til streaming tar det ofte litt tid før IPaden får kontakt med Airport Expressen, og innimellom får den ikke kontakt og jeg må resette IPaden. Ikke et stort problem, men litt irriterende.

    Lure triks i Ludo?
    Inne på tidal står det hvilken komponenter osv osv, som er kompatibel med tidal. Ta en titt på det, jeg er lei av og måtte bruke pc som avspiller hele tiden. Og jeg må gå til innkjøp av sonos connect tenker jeg.

    Mvh Imagine.
    Takk for forsøket, Imagine, men det har nok ikke noe å gjøre med Tidal :) Skulle jo sikkert brukt en annen tråd, men er jo litt lat :p
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Trenger litt hjelp. Kjører Tidal fra IPad gjennom en Airport Express. Fungerer helt fint, men har et problem. Når jeg skal bytte fra vanlig avspilling til streaming tar det ofte litt tid før IPaden får kontakt med Airport Expressen, og innimellom får den ikke kontakt og jeg må resette IPaden. Ikke et stort problem, men litt irriterende.

    Lure triks i Ludo?
    Noe av det samme skjer hos meg når jeg spiller ifra Iphone.
    Noen ganger må jeg skippe til neste sang for at den skal komme.
    Eller bytte frem og tilbake til lyd på Iphone/Airport E.
    Lukke Tidal app`en helt å starte den opp igjen.
    Men oftest virker det ganske knirkefritt.
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Er det da forskjeller på hifi hos tidal og da , man kan jo begynne og lure om wimp virkelig kjørte ren flac på alle sangene sine.

    Mvh Imagine.
    Og hvorfor lurer du på det?
    Mener du at det er bedre lyd på Tidal HIFI enn på Wimp HIFI?
    Var ikke slik jeg mente det , men siden dette ble skrevet men Tidal har 320 kbps AAC, mens sist jeg sjekket har wimp 256 kbps AAC. Så begynte jeg bare og lure litt , var ikke noe anet. Uansett wimp/tidal er jo det samme bare anet navn , men må si jeg likte tidal :)

    Mvh Imagine.
    Ser når eg leser svaret mitt nå så virker det kanskje litt kvast, var ikke det som var meningen.
    Tidal HIFI og Wimp HIFI er det samme (flac). Det kan godt hende det er forskjell på Tidal Premium og Wimp Premium, men jeg synes det høres merkelig ut da jeg regner med all musikken kommer fra samme servere.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Er det da forskjeller på hifi hos tidal og da , man kan jo begynne og lure om wimp virkelig kjørte ren flac på alle sangene sine.

    Mvh Imagine.
    Og hvorfor lurer du på det?
    Mener du at det er bedre lyd på Tidal HIFI enn på Wimp HIFI?
    Var ikke slik jeg mente det , men siden dette ble skrevet men Tidal har 320 kbps AAC, mens sist jeg sjekket har wimp 256 kbps AAC. Så begynte jeg bare og lure litt , var ikke noe anet. Uansett wimp/tidal er jo det samme bare anet navn , men må si jeg likte tidal :)

    Mvh Imagine.
    Ser når eg leser svaret mitt nå så virker det kanskje litt kvast, var ikke det som var meningen.
    Tidal HIFI og Wimp HIFI er det samme (flac). Det kan godt hende det er forskjell på Tidal Premium og Wimp Premium, men jeg synes det høres merkelig ut da jeg regner med all musikken kommer fra samme servere.
    Nei du var ikke kvass, kanskje jeg som ordlegger meg feil, er sånn at jeg har hadt Spotify premeium i alle år, og for 2-3 dager siden opplevde jeg Spotify premeium som helt forferdelig ssss og ffff vokal når di sang var jævlig + det skuret litt. Og da tenkte jeg med meg selv at Spotify har tatt vann over hodet, med alle oppdateringene og slikt i det siste + di ble slått sammen med Sony. Og da kom jeg over tidal hifi, og det var total forskjell på lyden i favør tidal hifi. Men skal teste litt i kveld etter dama har dratt på nattevakt og ungen har lagt seg. Noe må ha skjedd for jeg har aldri opplevd Spotify premeium så dårlig.

    Mvh Imagine.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Var ikke slik jeg mente det , men siden dette ble skrevet men Tidal har 320 kbps AAC, mens sist jeg sjekket har wimp 256 kbps AAC. Så begynte jeg bare og lure litt , var ikke noe anet. Uansett wimp/tidal er jo det samme bare anet navn , men må si jeg likte tidal :)

    Mvh Imagine.
    Ser når eg leser svaret mitt nå så virker det kanskje litt kvast, var ikke det som var meningen.
    Tidal HIFI og Wimp HIFI er det samme (flac). Det kan godt hende det er forskjell på Tidal Premium og Wimp Premium, men jeg synes det høres merkelig ut da jeg regner med all musikken kommer fra samme servere.
    Nei du var ikke kvass, kanskje jeg som ordlegger meg feil, er sånn at jeg har hadt Spotify premeium i alle år, og for 2-3 dager siden opplevde jeg Spotify premeium som helt forferdelig ssss og ffff vokal når di sang var jævlig + det skuret litt. Og da tenkte jeg med meg selv at Spotify har tatt vann over hodet, med alle oppdateringene og slikt i det siste + di ble slått sammen med Sony. Og da kom jeg over tidal hifi, og det var total forskjell på lyden i favør tidal hifi. Men skal teste litt i kveld etter dama har dratt på nattevakt og ungen har lagt seg. Noe må ha skjedd for jeg har aldri opplevd Spotify premeium så dårlig.

    Mvh Imagine.
    Kansje spotify gikk ned til 160 kbps i stedet for 320 kbps?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Var ikke slik jeg mente det , men siden dette ble skrevet men Tidal har 320 kbps AAC, mens sist jeg sjekket har wimp 256 kbps AAC. Så begynte jeg bare og lure litt , var ikke noe anet. Uansett wimp/tidal er jo det samme bare anet navn , men må si jeg likte tidal :)

    Mvh Imagine.
    Ser når eg leser svaret mitt nå så virker det kanskje litt kvast, var ikke det som var meningen.
    Tidal HIFI og Wimp HIFI er det samme (flac). Det kan godt hende det er forskjell på Tidal Premium og Wimp Premium, men jeg synes det høres merkelig ut da jeg regner med all musikken kommer fra samme servere.
    Nei du var ikke kvass, kanskje jeg som ordlegger meg feil, er sånn at jeg har hadt Spotify premeium i alle år, og for 2-3 dager siden opplevde jeg Spotify premeium som helt forferdelig ssss og ffff vokal når di sang var jævlig + det skuret litt. Og da tenkte jeg med meg selv at Spotify har tatt vann over hodet, med alle oppdateringene og slikt i det siste + di ble slått sammen med Sony. Og da kom jeg over tidal hifi, og det var total forskjell på lyden i favør tidal hifi. Men skal teste litt i kveld etter dama har dratt på nattevakt og ungen har lagt seg. Noe må ha skjedd for jeg har aldri opplevd Spotify premeium så dårlig.

    Mvh Imagine.
    Kansje spotify gikk ned til 160 kbps i stedet for 320 kbps?
    Noe har skjedd i hvertfall, og jeg sendte mld til Spotify, men måtte spørre på engelsk, for sende spørsmål i morgen.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Det har ikke skjedd noe som helst med lydkvaliteten på Spotify her hos meg.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Det har ikke skjedd noe som helst med lydkvaliteten på Spotify her hos meg.
    Kan være noe jeg har gjort, fikk ikke testet i kveld, vert på farten i hele dag. Skal få testet i morgen, har kanskje noen idé på hva det kan være.

    Mvh Imagine.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Må si meg veldig veldig imponert av tidal , jeg har nå gått over til dette systemet for godt , bruker kun spotify for og få over siste rest med musikk jeg har liggende. Har lastet ned tidal på mobilen og nett brettet mitt. Og når jeg kjører over anlegget bruker jeg usb fra pc til primare i 22 dac , synes og bruke tidal direkte fra google chrome sin nettleser var en grei sak. Tidal blir vel snart nedlast bart til pc , og kan styre nettbrettet og mobilen for og skifte sanger osv osv , slik man kan på spotify.

    Mvh Imagine.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Du trenger da vel ikke å sende mail til spotify, gå inn i innstillingene og sjekk "high quality" eller hva det heter er huket av.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Du trenger da vel ikke å sende mail til spotify, gå inn i innstillingene og sjekk "high quality" eller hva det heter er huket av.
    Alt er gjort riktig, har dobbelt sjekket alt, av innstallert Spotify alle plasser jeg har hadt det + innstallert igjen. Pågrunn av at jeg sendte mail til di, var all denne oppdateringen som kom konstant. Lyttet litt til Spotify premeium i dag, men Tidal hifi er mye bedre for mitt anlegg. Hører ikke forskjell over tlf og taben når jeg har høre tlf, men på anlegget hører jeg forskjell på Spotify premeium og tidal hifi.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.696
    Antall liker
    518
    Torget vurderinger
    1
    Wimp og Tidal markedsfører deres lossless-streaming som 1411kbs FLAC. Jo høyere bitrate, jo bedre lyd tydeligvis. "Wow, 4.5x bitraten og 4.5x så god lyd, og det til kun dobbel pris? Dette kan jeg ikke gå glipp av!"

    Dette er i beste fall villedende reklame, og går igjen på hele nettsiden, innføringsvideoen "Loss explained", FAQ, i selve appen og webappen etc. Man kan klage inn villedende markedsføring her https://e-skjema.no/Forbrukerombudet/artikkel.aspx?MId1=2313&AId=2131 Anbefaler alle som ikke mottar 1411kbs FLAC om å bruke dette skjema:)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Ja tidal hifi var verdt hver ei krone, er slik musikk skal komme ut av høyttalere. Spotify premeium som jeg hadde i alle år har jeg nå av innstallert og sluttet abonnementet mitt jeg hadde der. Nå har jeg bare Spotify på PCen for og få over all musikken til tidal. 199 kr for milloner av sanger i flac verdt det og mere til :)

    Mvh Imagine.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn