Tidals Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    har du opdateret til nyeste udgave( gadles)?.
    Jeg benytter Tidal over Google, Wifi 2,4 Ghz, til Devialet,- og har ikke konstateret problemer.
    Har du sjekke dit Wifi opset, netverk,- hva sker der når du for udfald?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Du kan eventuelt prøve at laste ned: inSSIDer Home.

    Her kan du fåoverblik på hva dr sker i dit nærområde på Wifi båndene.

    Kan vere lurt at ta en sjek på dette.

    mvh
    Hi-rex
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Når jeg opplever problemer er det stort sett enten nettverksrouteren eller streameren som krangler. Har ikke fått lagt ned nettverkskabel så kjører over Wifi. Svært sjelden problemer med Tidal. Bluesound har blitt mer og mer stabil ettersom SW har blitt oppdatert, men en gang i blant må jeg trekke ut strømkabelen. Støtter Hi-rex råd om sjekk av SW. Restart av streamer vil jeg legge til.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Vil på det varmeste anbefale de som har problemer med stabiliteten på Tidal Hifi at laste ned inSSIDer Home programmmet for verdifisereing av Løbende status av egen og andres Wifi netverk i nærområdet.

    Man kan finde ut av meget her, og der er god bruger forklaring med programmet på hvad som er vigtig og hva man kan gøre.

    Mvh

    Hi-rex
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Vil på det varmeste anbefale de som har problemer med stabiliteten på Tidal Hifi at laste ned inSSIDer Home programmmet for verdifisereing av Løbende status av egen og andres Wifi netverk i nærområdet.

    Man kan finde ut av meget her, og der er god bruger forklaring med programmet på hvad som er vigtig og hva man kan gøre.

    Mvh

    Hi-rex
    Godt tips. Helt klart noe i nabolaget som påvirker Wifi routeren. Programmet skal testes. Takk. :)
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Det er mulig at forslaget kommer for sent Håkon Rognlien, men DS'ene til Linn har integrert Tidal HiFi og spiller stabilt
     

    Arnt M

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    85
    Antall liker
    40
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    10
    Hei, har brukt streaming fra wimp hifi og Tidal lossless siden det ble lansert.

    Dere må prøve Amarra for Tidal !, vel og merke kun for Mac nå og denne har gratis prøveperiode.

    Amarra for TIDAL

    Helt overlegent lydmessig hos meg ::)

    Eneste minus er at den er litt treg til å laste opp album/sanger og mangler app til styring.

    Bruker Mac Pro med usb til dac.
    Les litt i manualen så ser dere tips for å sette opp Mac optimalt !

    Mvh
    Arnt Åge
     

    janke

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.10.2009
    Innlegg
    56
    Antall liker
    17
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    14
    Enig med Arnt Åge her,

    Amarra for Tidal (Lossless) er meget god også i mitt oppsett. Litt mer oppløst. Klarere og renere. Det merkes særlig i de lave bassfrekvensene.
    Dessuten får man volum-målere som viser at enkelte låter (særlig electronica) med fordel kan avspilles med litt lavere gain for å unngå forvrengning.

    Aberet er et svakt bruker grensesnitt, men for konsentrert og kritisk lytting er nok dette noe jeg vil gå for etter prøveperioden. Tjenesten er jo helt ny så man kan alltids håpe at nye oppdateringer vil gjøre den mer brukervennlig.

    Er det noen av dere som har prøvd lydkvaliteten på Tidal med Roon? Det er uklare rapporter på dette området. Er det forskjeller eller bare en bedre brukeropplevelse?

    Hilsen
    Janke
     

    Arnt M

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    85
    Antall liker
    40
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    10
    Hei Janke,
    På Amarra drar jeg gain ned til ca -3 som virker rett her.
    Og skal du spille gammel rock er jo EQ helt genial :)

    Mvh
    Arnt Åge
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Hei Håkon
    Er det ustabilt når du kjører USB kabel også ? eller kun når du kjører trådløs?

    Mvh: Espen L
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    har du opdateret til nyeste udgave( gadles)?.
    Jeg benytter Tidal over Google, Wifi 2,4 Ghz, til Devialet,- og har ikke konstateret problemer.
    Har du sjekke dit Wifi opset, netverk,- hva sker der når du for udfald?
    Har lastet Tidal til iPad, kjører da trådløst over AirPlay til Marantz. Problemene er sånne typiske "data-spøkelser", som gjør at jeg ofte mister Marantz fra nettverket, eller iPad sier den spiller fra Marantz, men det er allikevel stille i høyttalerne. Som regel må jeg enten resette iPad eller ta strømmen fra Marantz et minutts tid for å få orden på det igjen. Problemene oppstår som oftest dersom jeg bytter mellom Spotify Connect og AirPlay, det ender ofte med bare rot.

    Som sagt låter det klart best på Tidal/AirPlay, men ettersom jeg i grunn ikke liker brukergrensesnittet på Tidal like godt som Spotify, samt at stabilitet og enkelhet er best på sistnevnte, antar jeg at jeg fortsetter med Spotify. Tross alt er det mest "taffelmusikk" og sjekking av nye artister jeg bruker det til.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Hei Håkon
    Er det ustabilt når du kjører USB kabel også ? eller kun når du kjører trådløs?

    Mvh: Espen L
    På jobb kjører jeg med USB og kablet nettverk, og der er stabiliteten bedre, men også der opplever jeg en del drop-out.
    Tror jeg sitter rolig i båten, og venter på at Spotify kommer opp med konkurrerende teknologi. De gangene jeg gidder, bruker jeg Fidelify, og da låter også Spotify rett så bra, faktisk.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Hei Håkon
    Er det ustabilt når du kjører USB kabel også ? eller kun når du kjører trådløs?

    Mvh: Espen L
    På jobb kjører jeg med USB og kablet nettverk, og der er stabiliteten bedre, men også der opplever jeg en del drop-out.
    Tror jeg sitter rolig i båten, og venter på at Spotify kommer opp med konkurrerende teknologi. De gangene jeg gidder, bruker jeg Fidelify, og da låter også Spotify rett så bra, faktisk.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Kjører selv med usb kabel fra Mac og har ikke noe problem med drop-out når jeg streamer fra Tidal.
    Lurte bare derfor på om det fungerte bedre med kabel for deg.

    Mvh: Espen L
     

    Zombat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Innlegg
    1.309
    Antall liker
    796
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Har byttet fra Spotify Premium til Tidal HiFi og fikk faktisk et ganske bra løft i lyden. Savner imidlertid en libaryfunksjon som eldre Spotifyversjoner hadde.
    Men hvordan legger en låter i kølista i Tidal ?

    mvh
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Trykk på prikkene som står etter melodien du vil velge og legg den til i spillelisten.
     

    jaeger

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    33
    Er det noen som har testet lydkvalitet på Amarra sq kontra Amarra for tidal? SQ henger høyest her ihvertfall. Mulig jeg ble litt negativt innstilt i utgangspunktet da brukervennligheten var så som så med Amarra Tidal. Uansett interessant om noen har erfaringer å dele...
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Så var det over og ut for Neil Young på digitalt. Da får vi spille gubben på vinyl. Det er jo i grunnen der han hører hjemme :)

    Så rart; da han står som frontfigur for PonoPlayer-satsingen ... Er vel heller at han ønsker å flytte folk over til sin egen 'ponoplayer-butikk' tipper jeg ... :)

    Eller mente du at han var ute av dette også?
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Hvilken 1812 overture er den beste på Tidal, gjerne med ekte kanoner.
     

    Bølle

    Medlem
    Ble medlem
    04.11.2014
    Innlegg
    28
    Antall liker
    52
    Sted
    Asker
    Hei, er ikke det Erich Kunzel's versjon på Telarc? Ble regnet som rå på cd i hvert fall...
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Noen som har problemer med tidal hifi på streamere som sonos i dag , jeg får opp denne sangen kan ikke spille krypterings feil eller noe sånt.

    Imagine
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har problemer med tidal hifi på streamere som sonos i dag , jeg får opp denne sangen kan ikke spille krypterings feil eller noe sånt.

    Imagine
    Har problemer med Tidal idag jeg også. Bruker Transporter / NAS/ LMS ,opplever at låta starter men etter 20 sek. så begynner den og buffre.

    Mvh
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Noen som har problemer med tidal hifi på streamere som sonos i dag , jeg får opp denne sangen kan ikke spille krypterings feil eller noe sånt.

    Imagine
    Har problemer med Tidal idag jeg også. Bruker Transporter / NAS/ LMS ,opplever at låta starter men etter 20 sek. så begynner den og buffre.

    Mvh

    Ok da er det ikke bare meg , sikkert noe opptadering eller noe på tidal.

    Imagine
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Hadde store problemer med Tidal i går kveld. Stoppet når jeg skiftet melodi. "Kan ikke spille melodi. Prøv igjen senere" eller noe slikt. Spiller fra bærbar PC med Windows 10. Har virket feilfritt tidligere? Noen flere med samme erfaring?
     

    AlfdB

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.04.2014
    Innlegg
    225
    Antall liker
    92
    ikke all verdens aktivitet på Tidal-tråden for tiden..?

    Men som svar til deg Niha så har jeg samme problemer. Mye buffring - fra PC via USB til dac. Mange plater "kan ikke spilles" - da hjelper det å laste siden på nytt. En skive med Eagles startet å buffre mens jeg satt og skrev dette innlegget.....

    Jeg bruker å spille av direkte via nettversjonen, men det kan synes som at den nedlastbare versjonen av Tidal fungerer bedre? Den løsningen har jeg tydd til når buffring har "låst" nettversjonen.
    Det er i alle fall ikke kapasitet som er problemet her i gården - jeg sitter på en 300/300 linje....
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Hadde store problemer med Tidal i går kveld. Stoppet når jeg skiftet melodi. "Kan ikke spille melodi. Prøv igjen senere" eller noe slikt. Spiller fra bærbar PC med Windows 10. Har virket feilfritt tidligere? Noen flere med samme erfaring?
    Jeg hadde også store problemer med Tidal på Sonos den dagen. Spurte Tidal om det var noen kjente problemer og fikk dette til svar:
    "Takk for din melding. Alle systemer skal fungere helt nå. Jeg kan ikke se noen problemer i vår logg, men jeg skal ta meldingen din videre"

    Kan jo være at de hadde noen problemer allikevel...
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Oppdaget dette ved et par anledninger i går og i dag. Spiller Tidal integrert i Naim streamer. Nå er det vel ekstra stor pågang fra alle Naimsters som fikk 3 mnd gratis Tidal ifm Naim integreringen/oppdateringen den 6.oktober.
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Har faktisk aldri hatt problemer med Tidal. Spiller fra I-pad, med kabel direkte til USB-inngangen på CD-spilleren. Men når nettet trøbler, er det kun en ting som gjelder......akkurat.....vinyl.
     

    IvarG

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    36
    Antall liker
    10
    Oppdaget dette ved et par anledninger i går og i dag. Spiller Tidal integrert i Naim streamer. Nå er det vel ekstra stor pågang fra alle Naimsters som fikk 3 mnd gratis Tidal ifm Naim integreringen/oppdateringen den 6.oktober.
    TIDAL kan også streames over WiFI/Chromecast (HDMI)/Chromecast Audio (Analog 3,5 mm/TOSLINK optisk):

    Fra PC/Mac:
    Chrome nettleser, som må ha Google Cast plugin. Kan da streame hver fane i Chrome.
    https://support.google.com/chromecast/answer/2998338?hl=no

    Direkte fra ruter/styrt over Android-enhet:
    TIDAL har riktignok ikke direkte Chromecast tilgang via appen sin ennå, men kan nå streames via appen BubbleuPnP for DLNA/Chromecast (Android):
    https://plus.google.com/115387584836...ts/b8YJ3qih6Lp

    Kjører TIDAL HiFi/FLAC og navigerer i BubbleuPnP-appen, spillelister, favoritter, platecover etc.
    I tillegg streamer jeg filmer /musikk liggende på PC over JRiver MC server (DNLA), som så styres over WiFi med BubbleuPnP til Chromecast.
     
    Sist redigert:

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Har nylig lastet ned Tidal til min PC (gratis prøveperiode) og installerte det hele smertefritt og greit (kjører Windows Vista) - men det dukket opp en pussig feilmelding:

    MFCreateMFByteStreamOnStream startpunktet for prosedyren fantes ikke i biblioteket for dynamiske koblinger MFPlat.DLL


    Gikk greit å spille av noen melodier, hørtes ganske greit ut over pc-høytt iaf.

    Da jeg starter min PC igjen nå dukket samme feilmelding opp igjen, men til forskjell fra første gang får jeg ytterligere feilmelding, nemlig

    TIDAL har sluttet å virke.

    Men nå går det ikke an å avspille noe som helst. Har avinstallert, reinstallert, same same :-/

    Tips?

    Cheers!
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Som vi alle veit blir wimp hetende tidal , og for min egen del og hørt på tidal hifi di 2 dagene har vert forykende , at det skulle være så stor forskjell på lyden trudde jeg ikke , ihvertfall slik spotify premeium er pr i dag , ser ikke jeg meg tilbake for og si det slik. Dette lover utrolig godt og liker konseptet som er i web browseren til google chrome , er lett og finne fram til sanger som det er til album. Man ser at dette er kvalitet fra tidal sin side , og legge sanger og album til spilleliste er en lek. Har også lastet ned tidal til mobil tlf og lenovo taben min :) Og høre musikk i slik lyd kvalitet er spot on for meg :)
    Helt enig :) Overgangen til Tidal Hi-Fi fra Spotify Premium var veldig stor også hos meg. Blir umulig å gå tilbake til Spotify nå ;)
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Nå har Tidal vært 100% stabilt hos meg siden forrige post, og er blitt vant til brukersnittet på Naimen, PC og mobilen. Og lyden selvsagt.
    Blir nok å fortsette med Tidal jeg også. En hundrelapp er jo ikke stort mer enn en "halv en" i disse dager. Lyd og HiFi: Begge deler er like vanskelig å nedskalere.
     

    hifi1953

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.08.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    12
    Problem med nedlasting Tidal:

    Hei - et mulig dataproblem. Jeg hadde WIMP og "konverterte" til Tidal. Gikk fint på PC, android mobil og TV (og NaimMuso), men på min gamle PC2 (Vista Home Basic) har jeg fått et problem. Tidal lastes ned ok, men når jeg skal spille av en låt får jeg feilmelding "MFCreatMFByteStreamOnStream startpunktet for prosedyren fantes ikke i biblioteket for dynamiske koblinger, MFPlat.Dll.".. Jeg forstår det slik at det er en MFPlat.Dll fil som mangler. Jeg har søkt nettet for å finne en gratis nedlasting, men klarer ikke det. Er det noen med mer datainnsikt enn meg som kan hjelpe...?
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Leser på NRK i kveld at Jay Z ønsker å selge Tidal! Noen som har mer opplysning om dette? Wimp/Tidal support eller andre?
     

    hjafjel

    Medlem
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    11
    Antall liker
    4
    Ryktene om at Jay-Z er i ferd med å selge Tidal blir nå avkreftet fra PR-byrå hyret inn av strømmetjenesten.

    E24 I dag
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Finnes det en enkel måte å styre tidal installert på en mac mini fra en iPhone på?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Spørsmål: Jeg har fått en spilleliste og åpner den i web interface, jeg lagrer den da under favoritter eller i spillelister.

    Hvorfor vises den ikke på min Iphone under spillelister ??

    Er det ikke slik at webgrensesnittet prater med min konto når jeg logger meg inn med iphone appen... hva er greia her ? :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn