Tidal HiFi via Apple TV til dac

EarlJ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2012
Innlegg
137
Antall liker
55
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Jo mer jeg leser, jo mer forvirra blir jeg....

Fordi jeg synes brukervennligheten er OK og fordi lyden også er super - så strømmer jeg i dag fra Tidal HiFi på en iPad til Apple TV (via Apple AirPort Extreme). Fra Apple TV går signalene i toslink kabel til Wadia di-122 (dac med innebygget volumkontroll).

På nyeste generasjon Apple TV har de tatt vekk toslink utgangen. Hvordan sender man da signalene til dac?
 

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Innlegg
887
Antall liker
295
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Jeg har selv vurdert samme løsning, men jeg ønsker ikke at fjernsynet skal være på ved musikkavspilling.
 

EarlJ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2012
Innlegg
137
Antall liker
55
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Ja, løsningen med å tappe signalet via toslink fra tv'en kan funke. Må sjekke at jeg har digital utgang på TV'n.....
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.299
Antall liker
3.090
Torget vurderinger
4
Hos meg så blir lyden fra Apple TV 4K til LG TV og ut optisk til Transporter ikke like fra som direkte til Transporter. Ikke direkte dårlig men hører greit forskjell når jeg testet Tidal fra Roon. Roon bruker Airplay mot Apple TV så noe av forskjellen kan ligge der.
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Dersom du har en AirPort express kan du sender alle lydsignaler fra AppleTV som Airplay til denne og tappe optisk ut fra den. Fungerer veldig bra hos meg
 

Baldiman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.06.2009
Innlegg
126
Antall liker
17
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Nvidia Shield TV. Overlegen Apple-TV. Kobler dac direkte via USB. :)
 
Topp Bunn