Thule IA-150B/Denon PMA-2000AE

K

kathrine

Gjest
Hei!

Ser det står en Thule IA-150B på bruktmarkedet til en grei pris!

Er litt betenkt, da jeg har hørt rykter om at "driftskvaliteten" på Thule kan være litt spøkefull.
Denne er 2004 mod!

Er det noen som vet noe mere ,eller har erfaringer med denne eller andre Thule modeller?
Blir meget takknemlig for gode utfyllende svar, der det beskrives hva som event. forekommer av tekniske uregelmessigheter. ::)
Vh
S
 
O

omholt

Gjest
Thule IA-150B

Er den kjøpt etter at Hifi Klubben overtok agenturet, bør det være et trygt kjøp. Før dette var det mye tull med Thule produktene, spesielt strømforsyning men også kondensatorer som tørket fort ut.

Lydmessig heller den mot det varme. Jeg synes det er en god forsterker i den prisklassen. Den er litt lukket i toppen og bassen er ikke super stram. Ellers meget behagelig å lytte til og den duger bra til all musikk. Masse av krefter. Låter et hakk bedre balansert og bør brukes sådann.
http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&kategori=&testid=1419&p=
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Thule IA-150B

IA 150B har jeg hatt ved et par anledininger og det er ikke det produktet fra Thule jeg har hat mest k.dd med. Værre er det med IA250B, samt CD og DVD spillerne. Ble tipset for mange år siden at Thule og ting som gikk rundt var det bare å ligge unna. Uansett, har hatt MANGE gode stunder med Thule både CD og forsterkere, riktig at de har blitt endel snillere og mørkere i klangen, de skikkelig gamle produktene var mye mer tøffe i trynet og kanskje mer spennende men også mer lunefulle....

Løp og kjøp mener nå jeg, selv om den best lyende forsterkeren av nyere dato er IA60B men da spørs det på romstørrelse og følsomhet, lykke til
 
U

utgatt60135

Gjest
Thule IA-150B

Har testet den og den imponerte slettes ikke i mitt oppsett.
 

piip

Medlem
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
20
Antall liker
0
Thule IA-150B

Har lest på hifi4all.dk at det var en del problemer tidligere, tror det var mest med IA250, ref kommentaren over her. Foreslår at du gjør et par søk selv på det forumet. Har erfaring med IA100 og IA350, og begge disse har vært problemfrie.
 
K

kathrine

Gjest
Thule IA-150B

Hei!

Jo da, jeg har søkt opp og ned inn og ut, så det som ligger der av info har jeg nok lest ;D,men jeg er ikke helt sikker enda! 8)
Hva med en ECI-4 eller PMA-2000AE :p

Vh
S
 
O

omholt

Gjest
Thule IA-150B

Som tildigere nevnt. Thule oppgraderte strømforsyning og hovedkort for en del år siden. Jeg vet ikke nøyaktig når dette var, men det var i alle fall på plass når Hifi Klubben overtok agenturet. Etter dette var gjort, har jeg ikke hørt om noen problemer med Thule produkter.
Denon 2000AE låter helt annerledes. Mer nøytral og ikke de samme kreftene. EC ligner nok mer på Thule, men er enda varmere og farger lyden mer. Kommer jo ann på smaken din og hvilke høyttalere du har.
 
K

kathrine

Gjest
Thule IA-150B

Tror jeg går for PMA 2000AE 8)

(Thulen ble trukket fra markedet og den selges nå
kun sammen med høytalere)

Vh
S
 
R

Rojoh

Gjest
Nå har jeg bare erfaring med 1500AE, men tror kanskje det kan bli en grei match sammen med Kefene dine.

Mvh. Johan
 
K

kathrine

Gjest
Hei
Håper det for da er PMA 2000ae på vei! :eek: ;D 8) ::)
Gled.....
Vh
S
 
Topp Bunn