Thorens TD 320 mk III

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.173
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Noen som har den nevnte Thorens TD 320mk3 ? trenger et bilde av hvordan motor / pulley ser ut originalt fra oversiden .

Mvh

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.173
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Takk @EirikB

Ting har løst her nå :) å kjøpe brukt platespiller på finn.no som halvblind gav meg noe utfordringer jeg ikke trengte , saken er at jeg kjøpte under meget sterk tvil en platespiller som hadde hvert på service å fått ny olje nypolert blank tallerken pluss rem på Kråkerøy et sted full service ifølge ex eier .
For en service :mad: ved bytte av rem hadde service gubbejævel senket det flytende plinter på motorside over 6mm slik at ny montert rem ikke skulle hoppe av pulley , tenk på ex eier da som hadde brukt denne over tid vel jeg er fornøyd å glad nå i alle fall enda det var et helvete å få dette justert inn igjen .

Mvh

En som håper det ikke er mere tull med den nå :)

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.173
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Lenge hatt fryktelig lyst å prøve ut TP90 armen til Thorens så var ikke sen da det lå en TD320 MK III på finn.no , i gode gamle dager var ikke sånt innafor da skulle vi ha TD321 med SME på for det hadde man lest i den Danske bibelen .

Thorens TD 320mk3.jpg

vipa

Høyttalerhviskeren
Ble medlem
08.01.2016
Antall liker
10.906
Sted
Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
Torget vurderinger
1
Takk @EirikB

Ting har løst her nå :) å kjøpe brukt platespiller på finn.no som halvblind gav meg noe utfordringer jeg ikke trengte , saken er at jeg kjøpte under meget sterk tvil en platespiller som hadde hvert på service å fått ny olje nypolert blank tallerken pluss rem på Kråkerøy et sted full service ifølge ex eier .
For en service :mad: ved bytte av rem hadde service gubbejævel senket det flytende plinter på motorside over 6mm slik at ny montert rem ikke skulle hoppe av pulley , tenk på ex eier da som hadde brukt denne over tid vel jeg er fornøyd å glad nå i alle fall enda det var et helvete å få dette justert inn igjen .

Mvh

En som håper det ikke er mere tull med den nå :)
Hei!

jeg har selv en 320 mkll og ble litt nysgjerrig, hvordan artet problemet seg når plintet på motorsiden var senket 6mm lavere?
flukter plintet på de to "svevende" sidene 100%? på min så ser det ut som om motorsiden er litt lavere. lyden derimot er jeg kongefornøyd med, har
en sumiko arm med en 2m black som spiller meget bra. vurderer å kjøpe en 5mm acromat i hvit. kanskje bedre lyd og tøff kontrast til min sorte spiller. :)

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.173
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
@Vipa 6mm offset / slagside på tallerken blir konsekvens , har en 321 MK2 utgave på loftet et sted men den er ikke lik bygget opp når det gjelder motor og pulley .
321 har en annen pulley ( plast metall combo ) med kløtsj , innbygget motor ligger også lenger ned i plint men 320mkIII har motorfeste på toppen av plint tre punkts plate som du kan tilte å feste motor med i en operasjon , pulley har ikke kløtsj å er helstøpt i plast .
( Ja plintet fluktet ganske bra i ytterkant på høyre side å i bakkant skulle ha sett slagsiden men ser ille dårlig den gikk jo helt fint i start og stopp operasjon )

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.173
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Nå i natt startet den opp etter mye tårer da jeg fikk en kneler på en Technics SL7 :eek: 5 minutter gange så gikk en helt NOS Technics P205ED3 i knestående .
Da var det Thorens sin tur men hva nå en pick-up i minus , vel det følget en Ortofon MC 10 Super med på kjøpet med ukjent tilstand da var det bare å kaste seg rundt å montere den .

Mvh

Sist redigert:

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.173
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
1982 model Ortofon spiller som den skal enda i herrens år 2018

Ortofon MC10 super.jpg

Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: ptb

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.173
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Det skal finnes en mal til Thorens TP-95 shell ( TP-90 arm ) for innjustering av pick-up noen som har en sånn liggende extra så vil jeg gjerne kjøpe den , rote med protraktor med mitt dårlige syn er ingen innertier .
TP 90.PNG

Sist redigert:

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.173
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Noen som har juster autolift på TD320 ? hadde hvert praktisk å få den i drift igjen , henter et forstørrelse glass å ser at skruer til armbasen har hatt et stygt besøk en gang i tiden av en skrutrekker som ikke passer til formålet så her har noen hvert å rotet ( på tide å åpne den opp tror jeg ) blir spennende å se hva som er årsaken til feilfunksjon.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.795
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Noen som har juster autolift på TD320 ?
Ja, men det er helv.... trangt og fiklete å få til.

Mht justering av det flytende opphenget, så skal bladfjærene strammes/slakkes slik at det ligger helt plant m/plinth. Da selvfølgelig belastet med tallerken.

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.173
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Noen som har juster autolift på TD320 ?
Ja, men det er helv.... trangt og fiklete å få til.

Mht justering av det flytende opphenget, så skal bladfjærene strammes/slakkes slik at det ligger helt plant m/plinth. Da selvfølgelig belastet med tallerken.
Plint skal flukte etter det lille jeg har fått med meg , justerte plint opp med tallerken pluss platematte på ( snudde tallerken på hode ) lettere å justere inn synes jeg i alle fall , var det microbryter eller fotocelle til autolift ?

Mvh

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.173
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Litt snodig handlet 4 plater i dag , kom hjem å slå opp press nummer 3 av 4 plater var første pressing :)

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.173
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Litt lei å justere inn her fikk den spot on etter noen forsøk testet 5 ganger alt ok , monterer den går 5m setter den fra meg kobler opp mangler 1mm :rolleyes:

Snuser litt etter en ny nål nå men vil jeg klare balansere ut pick-up'er med egenvekt 10 gram på TP90 ? ? ? ?
Noen som kan bekrefte arm masse på TP90 ? 17 gram ?

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.795
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Den er litt følsom den kammen ja. Det var også min erfaring når jeg justerte på TD-2001.

TP90 har effektiv masse på 17gr.

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.173
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Endelig litt mere en ok lyd på snurra , i natt ble en cd spiller fra Marantz SA11s3 parkert noe så inn i hampen av en sliten Thorens TD 320MK3 :)
Men ikke alt er like gøy me må krype til korset å begynne vaske plater , støvlokk må også skaffes så noe nedtur er det med alt :eek: viste jeg skulle ha gitt fanden i vinylfaenskapet å bare levd i uvitenhet for ente gang .

Mvh

Snart dement

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
20.795
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Har du hengslene så kan du jo bestille deksel fra Eckstein

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Antall liker
2.173
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Nå ruller den in i Long Time Service avd ( dødsboet ) i påvente av litt påkrevet stell litt sporadisk kabel brudd mm grunnet høy alder .

Mvh

Tp-90 armen spiser Kiseki til frokost også ikke dårlig det fra den gang platespillere var platespillere :)

Topp Bunn