Thorens TD 124?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.492
    Torget vurderinger
    4
    Hadde håpet jeg fikk noe til 6-7 tusen, så da er det kanskje en mulighet for å finne noe i den prisklassen.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.614
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Ofte er det slik at det faller seg dyrere å kjøpe et restaureringsobjekt og renovere, fremfor å kjøpe en som er "fagmessig" restaurert og oppgradert. Men, noe av gleden ligger jo i å gjøre det selv da:)

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.492
    Torget vurderinger
    4
    Regner med det blir relativt dyrt om jeg velger å restaurere en, har ikke tenk å gjøre det selv. Å betale 15-25 tusen for en "OK" spiller ser jeg på som en risiko, om det ikke kan dokumentere hvem og hva som er gjort (Imo). Men mange av disse har hatt flere eiere og det blir litt. tidlige eier sa at ... og det kostet.. osv.

michell

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Antall liker
    562
    Gammel tråd men samme problemstilling, hvor mye må jeg regne med å betale for en "sliten" Thorens 124 i dag? Vurderer å skaffe meg en og få full service på den. Jeg ser ikke noe poeng å kjøpe en som er OK stand og betale dyrt for dette når den skal til service.
    Hvorfor en TD124? Den er jo neppe rakeste veien til klassisk vinylgodlyd:) Om i det hele tatt en vei dit...

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.492
    Torget vurderinger
    4
    Liker utseende, tar liten plass, lyst å teste mellomhjul spiller.
    Du vill valgt noe annet?

michell

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Antall liker
    562
    Liker utseende, tar liten plass, lyst å teste mellomhjul spiller.
    Du vill valgt noe annet?
    Ja, absolutt. Med Thorens ville jeg ha hoppet et par tiår fram i tid. TD165 og deromkring.En kompakt klassiker fra 70-tallet: Danske Mørch GS 6a

Men min J.A. Michell Hydraulic bytter jeg aldri ut. Den er en perle. Men er definitivt ikke kompakt:D Anbefales likevel på det sterkeste!

Steen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2005
    Antall liker
    2.116
    Gammel tråd men samme problemstilling, hvor mye må jeg regne med å betale for en "sliten" Thorens 124 i dag? Vurderer å skaffe meg en og få full service på den. Jeg ser ikke noe poeng å kjøpe en som er OK stand og betale dyrt for dette når den skal til service.
    Hvorfor en TD124? Den er jo neppe rakeste veien til klassisk vinylgodlyd:) Om i det hele tatt en vei dit...
    "for den beste bil'n verda er den som han har nå,...….."

Hold fast ved ditt ønske om å finne en TD124. Hvis du skulle begynne å høre på alle alternative anbefalinger her på forumet, blir det en ørkenvandring i synsing. La heller eiergleden være litt av drivkraften i din søken. God jul.
    Steen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn