Thorens arm

Alabama

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.02.2023
Antall liker
35
Sted
Skåla
Hei.
Er det noen som kan fortelle meg hvilken arm dette er og hvilke kvalitet det er på den?
Til opplysning: jeg har dette drivverket (TD 125 mk II)på hånden og er i "handlemodus", jeg ser armbordet er gjort for SME noe jeg tror kan være mer gunstig. Vel, hvis ikke eksisterende arm er en "killer" da - men som sagt, det vet jeg ingenting om da.😊
Takker for svar.

Vedlegg

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Ok, skal prøve å sjekke. Takk.😀
Dette er ein AT 1100 med lettvektsarmrør. Den vann mange testar i si tid og vart rekna som bedre enn sin storebror AT-1010 .Truleg fordi idialet, på den tida, var letvekts mm pickupar med mjuke oppheng. Den har udskiftbart armrør og det finst eit armrør med S-form og headshell. Dette er det som vil fungere best med dagens pickupar.
Lykke til

Alabama

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.02.2023
Antall liker
35
Sted
Skåla
Dette er ein AT 1100 med lettvektsarmrør. Den vann mange testar i si tid og vart rekna som bedre enn sin storebror AT-1010 .Truleg fordi idialet, på den tida, var letvekts mm pickupar med mjuke oppheng. Den har udskiftbart armrør og det finst eit armrør med S-form og headshell. Dette er det som vil fungere best med dagens pickupar.
Lykke til
Takker for info. og innspill. Begynner å danne meg et bilde nå.😉

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
29.180
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Ganske rigtigt en AT-1100. Har en her også.
Dette er tett på (hvis ikke) den letteste tonearmen som noensinne er produsert.
Ekstremt velegnet til veldig mjuke pickupper, der annbefalt nåletrykk er 0,75-1,25 gramm.
Moderne pickupper, spesiellt MC-pickupper som er tunge, har annbefalt nåletrykk på 2 gramm og over,
vil ikke trives serligt godt i den. Men med min Shure V15-IV-MR er det "match made in heaven" 😉

Topp Bunn