This Monkey's Going to Heaven(bilder)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Uansett, tviler ikke på at det er ok å kjøpe brukt pu av de fleste(de fleste som pusler med vinyl velger jeg å tro er hederlige mennesker ;))...men litt skummelt er det likevel. Nå håper jeg bare riaa-trinnet mitt kommer i dag!! 8)

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk! :D

Du har nok mye å glede deg til!!

O.
Gratulerer med ny spiller forresten, må si det begynner og krible litt.
Har selv bestillt meg en Super Scoutmaster, men har null peil på hva jeg skal sette på av pickup og RIAA.  ;D

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.502
Torget vurderinger
28
Er det for godt til å være sant er det ofte det. Står den oppført 2-300 timer så er den godt innspilt men er fortsatt i barndommen. Står det at pickupen har gått 2-10 timer, så er jeg også skeptisk, og vil i tilfelle ha en god forklaring. Jeg har nå i hvert fall bare hatt positive erfaringer så langt. Skulle jeg bli lurt en gang så er det kalkulert risiko.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, gjør man noe slikt får man kalle det en kalkulert risiko.

Etter å ha fått mange gode råd fra erfarne vinylfolk så har jeg nå en kort liste med puer som skal testes og spilles, etter spilleren, ATen og jeg har modnet tilstrekkelig :D

Lyra eller Dynavector blir neste pu, det er jeg rimelig sikker på...

O.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Om du setter pris på presisjon, balansert frekvenskurve og stillhet/sort bakgrunn- burde du få prøvd ut Ortofon Rondo Blue. ;)

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Skal aldri si aldri ;D
Har faktisk en sånn "på hånden", men har bestemt meg for å kjøre inn ny riaa og ATen godt før jeg gjør neste oppgradering på den fronten. ASRen skal komme i dag...

O.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Skal aldri si aldri ;D
Har faktisk en sånn "på hånden", men har bestemt meg for å kjøre inn ny riaa og ATen godt før jeg gjør neste oppgradering på den fronten. ASRen skal komme i dag...

O.

Fornuftig!

Å ta tiden til hjelp tror jeg kunne være et sjakktrekk for flere av oss "tullinger" her på HSF... ;)

ASR`en kunne jeg virkelig tenkt meg å prøve opp mot min egen Primare R20.

Lykke til m musikken i kveld da ;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, nå begynner jo alt å bli så bra her at begjæret etter neste nivå har avtatt på alle områder, nå tenker jeg ikke en gang på rørpre lenger :D

Men fremfor alt ønsker jeg virkelig å få en egen referanse på pick-up, som jeg "kan" 100% - først da kan jeg glede meg over neste og bedre løsning! Når jeg kjøper neste pu skal ikke pris være tema, spilleren spiser de beste pick-uper i følge flere..men det skal jeg fortjene først! ;)

ASRen har jeg stor tro på og har hjemmekontor i dag for å ta den i mot med kjærlighet ;)

O.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.338
Sted
Nadadouro, Portugal
Må bare si det, dette er dæven dytte noe av det fineste jeg har sett ! Utrolig gjennomført, drømmesystem !

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk, jeg begynner å bli farlig fornøyd også! Litt kabling til vinylriggen, riaaen på plass, så er det ikke mye mer som skal skje her på en stund. Det spiller fantastisk.
Rett og slett!

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
;D

Biter negler selv..Stereofil har gjort jobben sin, men posten og nsb er en skremmende kombinasjon når man venter på saker og ting...og jeg har invitert
en kompis på vin & vinyl-kveld...det kan fort ende opp med å bare bli vin...

O.

rogera

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.01.2005
Antall liker
5
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
1
Ikke så dumt det der med vin mens man venter. Dere får nyte den og studere coverkunsten på lp'ene inntil videre. Ingen med øyne eldre enn 30 år er i stand til å lese hieroglyfene på CD-covere alikevel. Ha en real kulturkveld.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Nåhja...
Du må ikke glemme at du sitter med et avspillingsformat til  ;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det hadde jeg faktisk glemt ;)
Men Vin & CD klinger liksom ikke like bra...

Skal nok overleve!

O.
Nåhja...
Du må ikke glemme at du sitter med et avspillingsformat til  ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
CD og en eller to gode Whisky fungerer meget godt i mitt oppsett ;)

Men uansett- kos deg :)

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Så...endelig har jeg tid til å spre glede og varme over det ganske land....;)

,,,,,]

Da er det bare å sette seg ned...;)

...
Så, mission accomplished! ;)

O.
Nydelig!!, noe sier meg at mitt eget koserom ser ut som en dass, og krever radikale tiltak....

Sleiven

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det er kanskje på tide å slippe til FedEx, DHL, TNT etc på Postens marked her i landet? Med samme rammeavtaler og forutsetninger? Ja takk.

Neida, riaaen kom ikke den, ingen vet hvor den er, informasjonen har ikke blitt oppdatert på web siden i går etc etc. OG butikken har betalt for Express-levering.
Det tar kortere tid fra Pu Nong(eller noe som ligner)-provinsen i Kina, enn fra Oslo til Stavanger.

Man får lyst til å le....evt gråte...kanskje begge deler?

Men jeg velger å åpne en flaske Fenocchio og sette på "Stormbringer", som kom fra Play i dag ;)

God fredag!!

O.

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Antall liker
14
Tålmodighet er en dyd for den som venter på noe godt. Jeg har ventet en stund jeg også. Hadde aldri trodd at Posten kunne være sååå treg:

17.03.06 09.47 ANKOMMET POSTKONTOR 7018 TRONDHEIM (COOP PRIX ILSVIKA)
16.03.06 12.36 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 7007 TRONDHEIM
15.03.06 13.19 VIDERESENDT 0024 OSLO
15.03.06 10.01 FRIGJORT FRA IMPORTTOLLEN 0024 OSLO
07.03.06 13.26 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 0024 OSLO
03.03.06 08.02 STOPPET FOR IMPORTFORTOLLING 0024 OSLO
03.03.06 08.02 ANKOMMET MOTTAKERLAND 0024 OSLO
02.03.06 20.10 SENDT FRA AVSENDERLAND 9999 INGEN NY POSTADRESSE

Dette var imidlertid ikke en vakker platespiller, men derimot to beist fra Danmark som for øyeblikket er i gang med en nydelig plate av Marc Ribot, ikke på vinyl desverre.

mvh
Ragnar

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Men i dag kom den gitt, med en ydmyk mann i rød kjeledress.

Inntrykk så langt:
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D!

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Gud bedre...jeg skal ikke sitte å trykke på sentralen i mye i dag..men dette riaa-trinnet er pokker meg helt utrolig! Hadde vært morsomt å høre hva dere mer garva vinyljunkier(type Rudi) mener om ASR Mini Basis. Jeg har aldri hørt maken!
Og er sikkert ikke i mål ennå med tanke på finjustering av gain spesielt - men likevel!

Fantastisk vellydende, dynamikk i massevis, oppløsning, basskontroll etc etc - og stille! Liten er den derimot ikke ;D - men who cares. Dette må være et helt fantastisk kjøp - kan ikke skjønne annet. Jeg var ikke forberedt på dette i det hele tatt. Og ATen spiller fint som gull ;)

Anbefales på det aller varmeste!

Tilbake til vinylhaugen...

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
100 ohm og 60db i gain(totalt) er gullvinneren her i gården - over og ut!!

8)

O.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
OH HAPPY MAN!! :) :)

(fritt omskrevet fra sangen: "oh happy day")

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Høres ut som du nå har oppdaget forbedringspotensialet du hadde med PJTB i systemet! Likner noen opplevelser jeg selv har hatt :)
Kjetil

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Jeg vil også ha ASR riaan!! Er det ingen som har en til salgs her på sentralen, som kanskje skal oppgradere til den 7 ganger så dyre storebroren?? Må bare henge meg på gratulasjonene, veldig fint oppsett Dog! Har fått rullet i gang min Rega P7 og spilt et par uker nå, og det er en helt fantastisk verden som har åpnet seg!! Nå er det bare å handle vinyl igjen! Kjenner jeg meg selv rett, blir det vel ikke stopp med Rega P7, for denne vinylverdenen er det tydligvis utrolig mye flott å få tak i!!!

Til slutt: Hva skal man med CD-spiller når man har kassett spiller.......??

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
100 ohm og 60db i gain(totalt) er gullvinneren her i gården - over og ut!!

8)

O.
Godt at AT'en spiller så bra; jeg har selv sittet litt molefunken tilbake etter å ha byttet om til dyrere pu'er... og følt meg litt "snytt". Om den matcher bra og man liker klangen, så skal man grave dypt i lommeboka for noe som er mye bedre. Jeg har f.eks en Ortofon Rohmann, som er langt dyrere, men ikke nødvendigvis jevnt over bedre i alle disipliner..

Jeg har tidl hatt suksess med lavere impedans på 1.generasjons AT OC9, ned mot 20 ohm. Men har ikke prøvd annet enn 100 ohm på den nye (på Audiolab og EC riaa'er). Kan du senke impedansen, så kan du kanskje risikere en litt mer frodig mellomtone på bekostning av litt pinpoint rytmikk og detaljer i frekvensytterfløyer kanskje.... koster ingenting å prøve iallefall :D

Mvh Vidar P

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Er allerede der, ASRen gir meg ikke mulighet til å gå lavere enn 82 ohm, og der er jeg nå. Har også fått bukt med brumm-problemet(kjente formelig elektrisitet i armen!) - så nå begynner det å smake fugl her...klart bedre definisjon med lavere impedanse, har 60db i gain, men justerer det ned et hakk på Meridian-preen(som har inngangsinnstillinger for gain) og voila - match! Nær null støy og musikk for alle penga!

Nå skal jeg ikke flikke mer på dipswitcher på en stund ;)

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takker!

Du, denne riaaen er et røverkjøp ny - kan aldri tenke meg noen vil selge den?
Helt utrolig! Og de kaller den mini, men det er den altså ikke ;)
Skal poste noen bilder etterhvert...men ikke denne helgen ;D

Ja, det er morsomt å ha en relativt ok vinylsamling - og høre de nå på et HELT annet nivå enn jeg noensinne har gjort. Skal også begynne å kjøpe vinyl igjen, det er helt klart. Hørte på et par Direct to disc-skiver i dag, og det er så man får hakeslepp. Pow! Eller var det wow? ;)

O.
Jeg vil også ha ASR riaan!! Er det ingen som har en til salgs her på sentralen, som kanskje skal oppgradere til den 7 ganger så dyre storebroren?? Må bare henge meg på gratulasjonene, veldig fint oppsett Dog! Har fått rullet i gang min Rega P7 og spilt et par uker nå, og det er en helt fantastisk verden som har åpnet seg!! Nå er det bare å handle vinyl igjen! Kjenner jeg meg selv rett, blir det vel ikke stopp med Rega P7, for denne vinylverdenen er det tydligvis utrolig mye flott å få tak i!!!

Til slutt: Hva skal man med CD-spiller når man har kassett spiller.......??

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
To forskjellige galakser. Rett og slett. :D

O.
Høres ut som du nå har oppdaget forbedringspotensialet du hadde med PJTB i systemet! Likner noen opplevelser jeg selv har hatt :)
Kjetil

P

Parelius

Gjest
This Monkey's Going to Heaven(bilder),

and so is this tuna!

Kos deg med musikken, Dog, mens vi andre må slite for føden:

(Enhver tråd med respekt for seg selv må ha noe OT.)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ikke for å være vanskelig; men hvordan vet du at det er ASR'en som låter bra, og ikke spilleren....? Fikk ikke du de nokså samtidig...? :D

Mvh Vidar P

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Du er vanskelig! ;D Jeg rakk en del timer med en Tubebox først ja, og skjønte at skulle jeg ha noen sjanse med høykvalitets puer(med lav output), så kunne jeg glemme det pga støy og sus og for lite gain. Men syntes det spilte bra. Men ASRen er i en annen divisjon - rett og slett. Så jeg tror jeg kan hevde det med relativt stor sikkerhet ;) Hørte det umiddelbart!

[edit: men selvsagt er spilleren bra også! ;D]

O.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg prøver å finne noe info om denne ASR Mini Basis, men det er ikke mye å finne på Stereofil sin side.
Hva med ASR sin "hjemmeside"?

Jeg kunne tenkt meg å finne ut mer om valgmuligheter på input impedance otg liknende.

Mvh.KW

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Hei,
her:

http://www.asraudio.de/

Den har 47kohm for MM, og 475, 100 og 82 ohm for MC.
I tillegg kan du fintune gain til maks 70dB - med en god del varianter
fra 30 og oppover...skal nok godt gjøres å "falle utenfor" med denne.
Ufattelig fornøyd!

O.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei,
her:

Ufattelig fornøyd!

O.
Hei og takk!
Jeg har nettopp kjøpt meg ny spiller (din forrige? ::) ) (vet jo ikke)
Rega P25 (av Roy Ervin)
Jeg syntes det var et godt alternativ for meg enkel,pen og med lokk.
Jeg fikk da med en Dynavector pick up DV-10x5 MC.
Dette er en high-output mcpick up og jeg startet med å stille min riia på mc (100 ohm) og denne lydgjengivelsen fallt ikke helt i min smak,veldig stramt og detaljert og med litt lite "slam" i bassen og litt lite varme.
Så prøvde jeg på mm innstillingen (47 ohm) og jeg syntes at dette var mer i min bane, men tror muligens at det kunne vært greit med noe midt i mellom(f.eks. 82 ohm som på din ARS) og da med tillegg av ytterligere gainjusteringsmuligheter og ganske sikkert generellt et bedre riia trinn.
Nå skal jeg lese på siden deres, takk igjen.

Mvh.KW

SvErD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.11.2002
Antall liker
9
Sted
Bergen
Hei,
her:

Ufattelig fornøyd!

O.
Om du har dip-swither kan du vel ha fleire motstander inne sammtidig i parallell?

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei igjen!
Hmmmm! Der står det 22,100 og 47 ohm og du sier 82 hva er riktig.
Er det kun en boks? Kanskje jeg skal spørre om å få prøvelåne en, kjekt da og ha kort vei ;D

Mvh.KW

Topp Bunn